Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 22:24:27
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Reinier Z.
Vandaag om 22:20:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:48:43
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door Eric B
Vandaag om 20:38:09
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:35:48
Station Roodeschool door cor_b
Vandaag om 20:29:49
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 20:18:42
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
Vandaag om 20:07:55
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 19:30:54
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Spoor1vogel
Vandaag om 19:26:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 19:12:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 18:57:40
RhB H0m, Albulisch door Joz
Vandaag om 18:22:06
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 16:56:41
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door martr
Vandaag om 16:10:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:28:36
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Montanbahn
Vandaag om 14:08:08
Roco BR 93 stroomafname door bellejt
Vandaag om 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door wob
Vandaag om 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:58:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:45:27
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Hollandserhbfan
Vandaag om 12:17:28
onderdeel gezocht voor trix 22707 door bellejt
Vandaag om 11:45:10
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 11:07:19
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door spoorzeven
Vandaag om 10:58:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:54:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:33:52
  

Auteur Topic: Kortsluiting Uhlenbrock 63200 booster  (gelezen 7429 keer)

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Kortsluiting Uhlenbrock 63200 booster
« Gepost op: 26 March 2016, 18:44:02 »
Ik heb nu een paar dagen een booster toegevoegd aan mijn intellibox. De booster heeft een eigen  travo. Een roco van een oude multimaus.

Eerst ging het prima. Maar nu krijg ik steeds een melding booster kortsluiting op mijn IB. Ik rijdt met koploper.
Ik heb alle draden gechecked.

Ik heb de min draad gezamelijk met de IB. De plus heb ik op meerder secties in de baan staan.

Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 30 March 2016, 20:13:16 door Bert van Gelder »

johan0903

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #1 Gepost op: 26 March 2016, 19:31:39 »
En wat gebeurt er als je de rails van de booster loskoppeld en met een kroonsteen aansluit? Zo kan je kijken of het in de booster zit of in de aansluitingen.

Gr. Johan

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #2 Gepost op: 26 March 2016, 19:44:23 »
@En wat gebeurt er als je de rails van de booster loskoppeld en met een kroonsteen aansluit? Zo kan je kijken of het in de booster zit of in de aansluitingen.

Gr. Johan


Johan, ik heb de draden van de baan gewoon weer op de IB zelf aangesloten. Dan werkt alles gewoon weer.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2016, 23:38:01 door NS264. Reden: citaat verwijdert »

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #3 Gepost op: 26 March 2016, 19:56:51 »
Sinds wanneer is het fout gegaan? Heb je iets veranderd in de tussentijd? Wat doe je met de stekkers van de trafo's? Haal je die iedere keer los? Of laat je ze in een blok zitten en zet je dat blok uit?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #4 Gepost op: 26 March 2016, 20:01:02 »
Hij stopte er van het 1 op andere moment mee. Ik heb een stekkerdoos met schakelaar. Dus alle draden blijven op de zelfde plek. Er is niks veranderd dus.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #5 Gepost op: 26 March 2016, 20:04:29 »
Geeft hij het direct na het inschakelen of na verloop van tijd? En wat voor een versterker is het eigenlijk?  ::) Merk en type  graag :)

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #6 Gepost op: 26 March 2016, 20:15:19 »
Het is een Uhlenbrock 63200.  Hij geeft het vrijwel direct.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #7 Gepost op: 26 March 2016, 20:30:07 »
Stom, stond in de titel  ::) Wat gebeurt er als je alleen de versterker op de baan hebt aangesloten en niet de IB?  En welke Roco trafo gebruik je eigenlijk? Zo'n groot blok?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #8 Gepost op: 26 March 2016, 20:35:54 »
Ja ik gebruik zo'n groot blok van roco. Ik zal straks de booster is alleen aansluiten.

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #9 Gepost op: 27 March 2016, 10:02:08 »
Weer even wat getest en ik denk dat ik het probleem heb. Als ik van midden sectie een stop of inrijsectie inrijdt dan onstaat er kortsluiting. De midden sectie zit op de booster en de inrij en stopsectie zitten op de IB. Hoe kan daar nou sluiting ontstaan?

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #10 Gepost op: 27 March 2016, 10:05:56 »
Draadjes omgedraaid?  ???
met vriendelijke groet,

Martijn

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #11 Gepost op: 27 March 2016, 10:11:18 »
Goed je weet nu een deel van de oorzaak. Dan een vraag: Waarom heb je het zo aangesloten? Je kan beter een complete scheiding in je baan hebben. Dus de twee stroomgedeelten compleet gescheiden houden en niet de inrij / stopsectie op de ene versterker en het middendeel op een andere versterker. Maar gewoon het complete blok op één versterker.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #12 Gepost op: 27 March 2016, 10:14:59 »
Dat ben ik met je eens, maar met 9 bezetmelders wordt dat wel effe uitvogelen wat waar naartoe loopt. Maar het probleem blijft dan toch dat je ergens een overgang houd? Draadjes omdraaien heb ik ook aan gedacht. Maar mijn baan heeft 1 massa op alle sporen. Dus dan krijgt die een plus en heb ik zeker sluiting.

Ik heb in de beschrijving ook gelezen dat de massa van de trafo's aan elkaar verbonden moet zijn. Wat is daar het nut van? De massa is op de baan toch al verbonden met elkaar?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #13 Gepost op: 27 March 2016, 10:31:43 »
Dat wordt dus even puzzelen ;D Neem een scheiding op een logische plaats in je baan. Bijvoorbeeld bij de ingang van het schaduwstation. Kijk of je ongeveer kan bepalen of het aantal rijdende treinen op de baan een beetje gelijk is in de twee delen. Dan belast je de versterkers gelijk. Dat je ergens een overgang houdt is niet erg. Maar niet bij ieder blok. Je treinen en treinstellen vooral als ze verlichting hebben maken constant een brug tussen de twee versterkers. Zeker als de stopsectie en de middensectie op andere versterkers zitten. Dat is niet echt goed voor je systemen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #14 Gepost op: 27 March 2016, 11:27:12 »
Volgens mij is die booster niet goed. Nu stop hij helemaal met stroom geven. Ik begrijp er geen snars van.

Nu stopt de trein en als ik tractie geef dan gaat de verlichting van de loc alleen aan. Die eerst uit was.
« Laatst bewerkt op: 27 March 2016, 11:47:55 door Timmo »