Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 19:30:54
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Spoor1vogel
Vandaag om 19:26:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 19:12:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:58:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 18:57:40
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Ben
Vandaag om 18:54:44
RhB H0m, Albulisch door Joz
Vandaag om 18:22:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 17:37:23
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 16:56:41
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door martr
Vandaag om 16:10:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:28:36
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Montanbahn
Vandaag om 14:08:08
Roco BR 93 stroomafname door bellejt
Vandaag om 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door wob
Vandaag om 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:58:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:45:27
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Hollandserhbfan
Vandaag om 12:17:28
onderdeel gezocht voor trix 22707 door bellejt
Vandaag om 11:45:10
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 11:07:19
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door spoorzeven
Vandaag om 10:58:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:54:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:33:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:27:36
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 09:55:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:22
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Hans van de Burgt
Vandaag om 08:31:46
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
19 August 2025, 23:29:43
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
19 August 2025, 22:31:06
  

Auteur Topic: Kortsluiting Uhlenbrock 63200 booster  (gelezen 7425 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #15 Gepost op: 27 March 2016, 11:54:05 »
Dat verbaast mij niet echt. Door jouw huidige situatie qua bedrading, versterkers en secties kan de versterker best wel een klap gekregen hebben waardoor hij nu kuren gaat vertonen. Ik zou de versterker niet gebruiken totdat je de bedrading en aansluitingen op orde hebt gemaakt.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6737
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #16 Gepost op: 27 March 2016, 12:22:18 »
De boosterspanning is regelbaar zo te lezen in de gebruiksaanwijzing. Misschien is deze te laag of juist te hoog? Even meten en aanpassen aan de baanspanning via de IB helpt misschien?

Gr, Ben.

johan0903

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #17 Gepost op: 27 March 2016, 13:02:16 »
Zijn de trafo's van de ib en de booster wel gelijk aan de secundaire kant?
Ik had dan wel geen kortsluiting op de baan maar wel vreemde rijeigenschappen doordat de ene trafo 15V was en de andere 19V ;D
Misschien heb je de mogelijkheid om een ovaal te maken die je dan op de booster aansluit als daar alles goed werkt dan zit het toch echt in de bekabeling. Of de ovaal in twee secties maken en aansluiten op booster en de ib.

Gr. Johan

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #18 Gepost op: 27 March 2016, 13:06:46 »
Ik heb net de booster aagesloten op een los stukje rails en de railspanning met de multimeter afgesteld op 17v net als de IB op mijn baan geeft(gemeten).

Op het lis stukje rails waar de booster op zit kan ik gewoon een loc laten rijden. Maar zodra ik de overgang naar IB gebied bereik dan geeft hij sluiting. Ik kan het losse stukje rails ook niet tegen de intellibox rails gedeelte aanhouden. Dan krijg ik de melding: booster kortsluiting op de IB.

Het lijkt wel alsof de rijrichting niet gelijkgericht wordt ofzo.

johan0903

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #19 Gepost op: 27 March 2016, 13:39:22 »
Je kan eens proberen om de draden om te wisselen van de booster naar de rails.

Gr. Johan

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #20 Gepost op: 27 March 2016, 14:21:42 »
Dat geeft nog grotere kortsluiting.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26731
    • Pagina van klaas
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #21 Gepost op: 27 March 2016, 14:28:45 »
Het lijkt wel alsof de rijrichting niet gelijkgericht wordt ofzo.
Wat bedoel je daarmee? De digitale spanning wordt pas in de decoder gelijkgericht, maar dat heeft niks met de rijrichting te maken.
Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat de spanning uit de IB en de spanning uit de booster te veel van elkaar verschillen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #22 Gepost op: 27 March 2016, 14:38:45 »
Klaas,

Ik bedoel dat als je loc op de onderbreking staat hij pas sluiten geeft. Alsof de IB sectie een andere kant op wil als de booster. Ik heb de uitgang spanning allebei op 17v afgesteld.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #23 Gepost op: 27 March 2016, 17:51:12 »
Zolang je geen idee hebt hoe iets werkt of moet worden aangesloten kun je ook niets testen of meten.

Suc6 er verder mee.

Groetjes
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #24 Gepost op: 27 March 2016, 18:04:14 »
Ik weet inderdaad niet precies hoe het werkt. Dat staat namelijk niet in de handleiding. ???

Anders kom je even een uurtje langs Wim, dan komen we er samen wel uit. De baan ligt in Uitgeest (y)

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Kortsluiting Uhlenbrock 63200
« Reactie #25 Gepost op: 30 March 2016, 15:10:07 »
De winkelier waar de booster vandaan komt zegt dat ik de verkeerde loconet kabel meegekregen heb. Ik moet een gedraaide kabel hebben zegt hij.

Zou dit het probleem kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 30 March 2016, 20:12:53 door Bert van Gelder. Reden: Titel aangevuld »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1209
  • Spoor N
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #26 Gepost op: 30 March 2016, 17:20:34 »
Volgens mij kan dat inderdaad het probleem zijn.
In de handleidingen van Uhlenbrock staat altijd dat boosters met een gedraaide kabel moeten worden verbonden, omdat anders kortsluiting ontstaat.
Bij sommige boosters kun je de polariteit omdraaien, hoe dat moet staat in de handleiding.
« Laatst bewerkt op: 30 March 2016, 17:22:43 door WimC »
Grt, Wim

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #27 Gepost op: 30 March 2016, 17:47:13 »

In de handleidingen van Uhlenbrock staat altijd dat boosters met een gedraaide kabel moeten worden verbonden, omdat anders kortsluiting ontstaat.


Dat staat er echt niet in, de power 4, power 7 power 8 sluit je aan met een straight loconet kabel, en die zit er dan ook standaard bij.
In de handleiding staat dat je een standaard LocoNet kabel moet gebruiken, en die is straight.

Mvg
Wim
« Laatst bewerkt op: 30 March 2016, 17:52:12 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Timmo

  • Offline Offline
  • Berichten: 537
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #28 Gepost op: 30 March 2016, 17:55:31 »
Ik heb het zelf ook effe gemist hoor.

Power 2 en 3 moeten dus een gedraaide kabel hebben?

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Kortsluiting uhlenbrock 63200
« Reactie #29 Gepost op: 30 March 2016, 18:07:38 »
Dan is het dus geen standaard LocoNet kabel, maar een Uhlenbrock variant.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net