Dat dat LED-je daardoor tig keer per seconde aan- en uitgaat is blijkbaar door de hoge frequentie van de DCC stroom (toch wel minstens 20.000 Hz heb ik ergens gelezen) geen probleem.
Ik heb het over een frequentie en niet over stroomsterkte.
En dat protocol heeft alles te maken met frequenties, stoomsterkte en spanning in volt.
En met DCC stroom bedoelen we dus die digitale stroom die volgens het DCC protocol op de rails (of bovenleiding) komt te staan als we het over het digitale systeem hebben.
de hoge frequentie van de DCC stroom (toch wel minstens 20.000 Hz heb ik ergens gelezen)
DCC zet helemaal geen stroom op de baan.
(daarom niet geschikt voor DCC signalen in alle situaties).
Als je met een Arduino relais wilt schakelen kun je daarvoor kant en klare modules krijgen.
Je hebt het over een DCC stroom van minstens 20000 Hz.Dat klopt dus absoluut niet.
Helaas, een protocol heeft totaal niets met stroom, spanning of frequentie te maken.
Ik snap de kruistocht tegen het verkeerd gebruik van het woord 'stroom', maar vraag me af of dat in dit geval iets toevoegt.
Daarnaast, als je dan wil muggenziften:Vooral dat laatste is hartstikke fout. Elk elektronisch communicatie-protocol op deze aardbol boogt op een bepaalde datastroom. Hoe groter die datastroom per seconde is of kan zijn, hoe hoger de overdrachtsfrequentie, draaggolf of modulatie daarvan moet zijn om dat mogelijk te maken of te zorgen dat zender en ontvanger elkaar begrijpen.Voor DCC zal ook echt een standaard gesteld zijn: anders moet je elke ontvanger uitrusten met een berg software om eender welke baud/bitrate te herkennen. Daar is de ruimte (zowel fysiek als virtueel) niet voor, dus heeft men een vastgestelde bitrate gekozen.
Wat is er mis met active low?
Wat is er complex aan de opbouw?
Wat is er mis met deze optocouplers?
Kijk hier even om te zien hoe ze werken.
Ze werken uitstekend.
Dan de diode die tegengesteld over de led staat van de opto coupler, is niet bedoeld om spannings pieken op te vangen, wel om het DCC symetrisch te belasten,
De MOC3020 een opto-triac, een type dat in staat is direct een triac aan te sturen, is ook de moeilijkste niet. Sterker nog, de moeilijkheden beginnen vaak pas bij het aansturen ván de externe triac.
Wat betreft active float mag je me bijspijkeren:
Dan de diode die tegengesteld over de led staat van de opto coupler, is niet bedoeld om spannings pieken op te vangen, wel om het DCC symetrisch te belasten, zowel op de positieve als de negatieve flank. Hier is over nagedacht omdat als men enkel de positieve flank zou belasten met een aantal van deze schakelingen kan het zo zijn dat de positeven flank een lagere spanning zou kunnen hebben dan de negatieve flank. Gevolg kan zijn voor decoders die het Lenz ABC protocol gebruiken hierop zou kunnen reageren. Dit gaat theoretisch erg ver maar die mogelijkheid wordt op deze manier uitgesloten.Groeten Frans