Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 01:21:11
Terugverende koppeling
door
Deetrein
Vandaag
om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem
door
RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867
door
ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
03 August 2025, 13:15:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ? (gelezen 1697 keer)
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3982
Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Gepost op:
04 March 2016, 09:29:11 »
Hallo,
Kan iemand hier mij laten zien ,hoe die koppelingen bevestigd zijn ?
Zitten ze aan de rijtuigvloer, of met een armpje aan het draaistel ?
Het Amerikaanse forum is momenteel niet bereikbaar ,anders had ik daar de vraag gesteld.
Vr gr, Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Illya Vaes
Offline
Berichten: 1913
H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #1 Gepost op:
05 March 2016, 16:59:56 »
Voorzover ik in Model Railroader uitingen zag meestal aan de bak.
Gelogd
Fred Eikelboom
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1377
Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #2 Gepost op:
05 March 2016, 18:14:35 »
Hoi Peter,
Zijn volgens mij geen rijtuigen, maar
hier
kun je wel iets zien over de bevestiging.
Gelogd
mvg, Fred
Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #3 Gepost op:
05 March 2016, 18:21:36 »
Da's Europees Fred dus niet van toepassing op Peters vraag.De US modellen hebben vaak een couplerbox aan het rijtuig waar de coupler in bevestigd is..aan de bak. Bij sommige modellen aan het draaistel maar de meesten zitten aan de bak..
https://www.youtube.com/watch?v=RQ1f3ZT6qgk
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Fred Eikelboom
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1377
Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #4 Gepost op:
05 March 2016, 18:38:48 »
Hoi Marty,
Als dat Europees is, dan klopt er iets niet. Het staat in de Amerikaanse afdeling:
klik
.
En als het inderdaad niet klopt, mag je gaan klagen bij ene Hans v.d. B. Die heeft de info er neergezet.
Gelogd
mvg, Fred
Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.
Martin Welberg
FYA !!!
Offline
Berichten: 9409
OO. Organisatie OntraXS!
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #5 Gepost op:
05 March 2016, 18:41:48 »
Fred, de gebruikte koppeling is wel Amerikaans, alleen hebben de voorbeelden een NEM schacht en dat is zo Europees als ik weet niet wat..
Gelogd
Mvgr. Martin
https://www.youtube.com/c/martinwelbergscenicstudios
Mooie grasjes enzo
https://www.facebook.com/martinwelbergscenicstudios/
Fred Eikelboom
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1377
Zonderling en fobie-deskundige.
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #6 Gepost op:
05 March 2016, 18:46:42 »
Ow, bedoeludat. Ik bedoelde in mijn vorige bericht met ''kun je wel iets zien'', dat er een paar picturen in staan waar e.e.a. te zien is.
Edit: Maar door jouw opmerkingsgave is nu duidelijk geworden dat de informatie in de afdeling "The American way" niet helemaal compleet is. Daar zou dan ook info moeten staan (met afbeeldingen) hoe de koppeling-bevestiging bij Amerikaanse rijtuigen nu precies in elkaar zit. Want NEM-koppelingen op Amerikaans materieel is eigenlijk een beetje vreemd.
«
Laatst bewerkt op: 05 March 2016, 19:06:47 door Fred Eikelboom. Reden: Aanvulling.
»
Gelogd
mvg, Fred
Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3982
Re: Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?
«
Reactie #7 Gepost op:
05 March 2016, 23:09:54 »
Hallo,
Bedankt voor de filmpjes.
In tegenstelling met wat ik dacht zitten K D 's ook aan de bak vast bij de goederenwagens, ofschoon het draaistel "vlakbij "zit.
Bij mij gaat het om NS rijtuigen ,type Mat 24 en Plan D en E,niet de lange van 27,50 m ,die zijn te lang op mijn baan.
Ik heb trouwens de koppelingen ,die eerst aan een armpje aan het draaistel vast zaten , nu aan een brug bevestigd . De beide draaistel zijkanten kunnen nu kantelen, en daardoor moest de koppeling ook anders worden bevestigd.
Met een geleide stangetje wordt de arm en koppeling op de juiste hoogte boven de rails gehouden ,want anders zakt hij met zijn kop op de rails.
Het draaipunt van de koppelingsarm valt samen met dat van het draaistel.
Ik zal morgen proberen een plaatje te uploaden ,als het forum weer hersteld kan zijn van de problemen van deze week.
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Hoe zijn Kadee koppelingen aan Amerikaanse personenrijtuigen bevestigd ?