Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Her-(her-)beginnen
door
Overet
Vandaag
om 20:24:16
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
wob
Vandaag
om 20:23:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 20:20:25
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
Vandaag
om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk
door
Benjamin92
Vandaag
om 20:11:12
Met welke tang knip je verenstaal?
door
cor_b
Vandaag
om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
roco
Vandaag
om 19:57:36
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0
door
Huup
Vandaag
om 19:17:06
Terugverende koppeling
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 18:38:50
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken. (gelezen 1209 keer)
Dennis Beekman
Gast
Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
«
Gepost op:
27 February 2016, 15:13:26 »
Vanwege omstandigheden moest ik mijn H0 baan verkopen en moet ik het met veel minder ruimte doen.
Ik wil binnenkort dus een nieuwe N modelbaan bouwen met Fleischmann Piccolo N en ik zit nog met een paar vragen over het aansluiten en isoleren van de baan.
1.
Hoe kan ik nu het beste de rail onderbreken/isoleren ten bate van een terugmelder/bezetmelder ?
En heeft iemand ervaring met de plastic isolatielassen van Fleischmann voor Fleischmann Piccolo N want ik hoor hier weinig goeds over...
2.
Ik zoek al langer naar kleine kroonstenen en stekkers om de verschillende draden onder de baan aan elkaar te verbinden, heeft iemand hier advies over en misschien een adresje waar ik ze kan bestellen ?
Gelogd
eric10nl
Offline
Berichten: 794
Re: Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
«
Reactie #1 Gepost op:
27 February 2016, 15:43:33 »
De iso-las van Fleischmann werkt goed, is alleen erg kwetsbaar, breken snel.
Je kunt ook die iso-lassen van Roco of Peco gebruiken, gewoon een kwestie van uitproberen wat je zelf het prettigste vindt.
Ik zou gebruik maken van SUB-D connectoren, te krijgen in 9 pin, 15, 25 en 37 en 50.
Op vele plaatsen te krijgen, let op kwaliteits verschil is er zeker maar hangt er ook vanaf hoe vaak je het los wil halen.
Mocht je nog meer willen weten laat het dan weten.
Eric
Gelogd
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train
Dennis Beekman
Gast
Re: Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
«
Reactie #2 Gepost op:
28 February 2016, 11:26:11 »
Sub-D ? je bedoeld D-Sub denk ik
en die had ik inderdaad ook al gezien ik weet niet of dat wel wat voor mij is.
Ik zoek meer iets in de trend van kleine 6mm kroonstenen die ik onder de baan kan schroeven of een terminal blok ... ik vind wel iets.
Weet je echt zeker dat die Fleischmann dingen goed zijn ? ik hoor alsmaar klachten dat over de kwaliteit van het plastic en het feit dat ze net te klein zijn...
Ik zal eens naar die andere merken kijken
Gelogd
eric10nl
Offline
Berichten: 794
Re: Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
«
Reactie #3 Gepost op:
28 February 2016, 12:20:46 »
D-Sub, Sub-D het zijn dezelfde stekkers.
de meeste elektronica winkels gebruiken de term Sub-D, dus vandaar dat ik die ook aanhoud.
Hou er rekening mee dan schroeven / solderen onder de baan een ellende is. Als de draden eenmaal aan een stekker zitten kun je heel makkelijk de verbinding tot stand brengen tussen 2 module's.
Gelogd
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26685
Re: Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.
«
Reactie #4 Gepost op:
28 February 2016, 14:42:27 »
Voor losneembare verbindingen op de spoorbaan gebruik ik tegenwoordig uitsluitend nog D-sub connectoren 25 polig.
Die heb je in allerlei prijsklassen. Laatst heb ik ze gekocht voor ongeveer 25 cent per stuk. Die hebben wel als nadeel dat je er snel aan moet solderen, want het plastic smelt nogal makkelijk. Ze zijn er ook met een isolatielichaam van glasvezelversterkt PTB, die zijn veel beter bestand tegen de soldeerbout. Ik heb om te testen er eens mijn soldeerbout op gelegd en een half uur laten liggen. Niks aan de hand (de soldeerbout stond aan
) Maar voor die betere kwaliteit betaal je wel een hogere prijs.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Isolatie van de baanvakken & welke stekkers/kroonstenen te gebruiken.