Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 19:56:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Besselspoor
Vandaag
om 19:51:56
Raadplaatje
door
henk
Vandaag
om 19:41:37
Westinghouse en knorr luchtpomp wat is het verschil?
door
j.ossebaar
Vandaag
om 19:33:50
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
Vandaag
om 19:26:27
Sfeer op je modelbaan
door
Luit
Vandaag
om 18:57:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Rick
Vandaag
om 18:42:15
vervolg op "veel AC wielen"
door
Dirk
Vandaag
om 18:24:58
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 18:03:31
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 17:39:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Frits C
Vandaag
om 17:20:30
Klein baantje 1200x1200mm
door
Frits C
Vandaag
om 17:12:28
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MOVisser
Vandaag
om 17:05:01
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
NS264
Vandaag
om 16:20:08
Nahmertaler Kleinbahn
door
tothebeach
Vandaag
om 16:11:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
skiptram
Vandaag
om 15:20:57
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:10:47
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
BartvD
Vandaag
om 15:04:42
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
MOVisser
Vandaag
om 14:54:16
Heroplage Artitec Plan W?
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:52:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 14:49:54
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
Vandaag
om 13:47:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:16:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 12:08:10
Roco 2025
door
IJmc
Vandaag
om 11:52:00
Nedersaksenlijn in Nederland.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:50:19
Goederenloods Zandvoort
door
MOVisser
Vandaag
om 11:45:51
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Ronald69
Vandaag
om 11:44:52
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:49:46
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:44:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: Het ontstaan van Trammenlandt (gelezen 98891 keer)
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #225 Gepost op:
02 March 2019, 22:05:04 »
Een telefooncel...
Anno 2019 al haast niet meer voor te stellen....iedereen heeft tegenwoordig een eigen
telefoon vastgesoldeerd aan de hand....
Vriendelijke groet,
Tis
Gelogd
********
martijn v m
Offline
Berichten: 4531
Heerwijk in H0
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #226 Gepost op:
02 March 2019, 22:06:13 »
Oh. Dat heb ik wel is in het openluchtmuseum gezien.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #227 Gepost op:
02 March 2019, 22:11:00 »
Telefooncel komt er ook.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Gelogd
mvg
Marco
Robkop
in 1964 met modelspoor begonnen
Offline
Berichten: 1009
M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #228 Gepost op:
02 March 2019, 22:41:41 »
je had je al voorbereid !
Gelogd
De groeten van Rob
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #229 Gepost op:
04 March 2019, 10:08:34 »
16 maart moet het baantje nog een dagje hobbelen,dus bezig met alle trams opnieuw in te regelen.
De Lima Javaanse Jongens reed redelijk maar naarmate deze warmer werd ging die steeds sneller rijden.
Die had ik even opnieuw geijkt en die reed ook in eerst instantie weer super mooi.
ongeveer een half uurtje, de nieuwe verrassing was dat deze nu naarmate hij warmer werd, langzamer ging rijden (lees veel slechter).
Ook de Lima Postbank vertoonde ineens, ook analoog, deze mij nog onbekende eigenschap.
Dinamo laat analoge treinen net zo mooi rijden als digitale, NEE is NIET waar.
Probleem zit vooral in de lage snelheden.
In iTrain 5 gezien dat er nog steeds geen compensatie factor zit dus, dan maar een een decoder er in.
Op hoop van zegen een Uhlenschrott er in, want die lagen er nog.
Op hoge toerentallen werken ze voor geen meter, maar omdat de snelheden laag zijn doen ze het hier net goed genoeg.
Je hoort ze wel lekker janken, heb meteen trams met sound.
Ook meteen mijn Rivarotzooi weer rijdend gemaakt, met een donor Lima tram, deze had een versleten aandrijf boogie, maar wel een werkende motor.
De Rivarossi motor was van begin af aan een een probleem kindje, die bleek dus gewoon sluiting te hebben.
En van een Hornby product dat een jaar of 3 oud is hoef je niet te verwachten dat er nog spare parts te koop zijn.
De motor kost geen drol maar is niet leverbaar.
De Lima (Buhler) motor was een mooie vervanging, maar die is net 1 mm dikker.
Dan de bodemplaat maar geheel vervangen en de aandrijf bogie van de Rivarossi er onder, ja helaas de wormwiel as is net wat korter.
As-je omgewisseld en het werkt. Loopt niet super mooi maar rijdt tenminste weer.
De Javaanse Jongens reed wel netjes zelfde motor, zelfde jankende decoder.
Net voor ik hem wilde opruimen, want de test was geslaagd, tak tak tak tak , en de tram blijft staan.
Ja hoor ook hier slaat het wormwiel over het aandrijftandwiel heen, ook versleten, Lima is prima, amehoela.
De Rivarossi / Electrotren hebben dezelfde aandrijf wielen, dus wil ik graag nieuwe wielen kopen, en ook hier blijkt weer de geweldige Hornby service op zijn plek.
Niet leverbaar.
Zo zit het mee, maar het zit vooral weer tegen.
Gelogd
mvg
Marco
martijn v m
Offline
Berichten: 4531
Heerwijk in H0
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #230 Gepost op:
04 March 2019, 12:25:12 »
Op shapeways staan onderstellen die je met halling draaistellen en motor kan compleet maken voor je Lima/ Rivarossi trams.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #231 Gepost op:
04 March 2019, 12:34:21 »
Dan ga ik eens zoeken, bedankt
Gelogd
mvg
Marco
Sven
Offline
Berichten: 8318
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #232 Gepost op:
04 March 2019, 18:58:33 »
Je kunt ook deze beste man proberen:
https://www.petersspares.com/hornby.irc
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #233 Gepost op:
06 March 2019, 10:54:51 »
In Duitsland een paar aandrijf wielen kunnen bemachtigen, helaas onder het moto, liever te duur dan niet te koop.
Maar geen rijdend materieel is nog duurder.
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #234 Gepost op:
17 March 2019, 15:54:10 »
16 maart op de opendag bij DTS de trambaan baan weer eens een volle dag dag laten draaien.
baantje werkte niet direct geweldig, ondanks proef draaien toch vage storingen.
Met 4 trams reed heet prima, maar er konden er makkelijk 6 rijden.
Zodra er een 5e tram bij kwam gingen de remise deuren ineens niet meer open met rijden naar de remise.
Gelukkig was Xander er ook en met een beetje brainstormen de actie aangepast.
Vaak werkt direct contact wel veel makkelijker dan een forum, spraak en interpretatie verwarring kan dan snel opgelost worden.
Na de aangepaste instellingen, weer zelfs met 6 trams gereden.
Gelogd
mvg
Marco
Pietervde
Offline
Berichten: 151
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #235 Gepost op:
18 March 2019, 21:32:38 »
was inderdaad apart om het eerst zonder problemen te zien gaan, en even later de tram tegen te houden omdat ie door een dichte deur wilde gaan, terwijl t op eurospoor allemaal prima ging. maar, het blijft een leuk baantje.
wat was nou uiteindelijk het probleem?
Gelogd
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #236 Gepost op:
19 March 2019, 08:04:24 »
Ja wat het nu exact was? Een combinatie van veel meer mogelijkheden in versie 4 en te weinig diepgaande kennis, Om het exact te kunnen bepalen zou Xander file moeten analyseren.
In versie 3 was een servo toevoegen veel simpeler omdat er geen onderscheid gemaakt werd van naar volgende of vorige.
Nu is de servo gekoppeld aan het blok en in de acties opgenomen, veel meer handelingen, maar nu leek het te blijven werken.
In de actie lijst maakt het ook uit of deze als eerste of als laatste is aangegeven.
Het was wel enorm frustrerend om van werkende baan naar probleem baan te gaan.
En als je dan denkt, hoera het werkt, er toch nog steeds onbetrouwbaar gedrag is, zoals je gemerkt had.
Na de aanpassing had ik de indruk dat alles weer naar behoren werkte er reden op het laatst weer 6 trams rond, dat is ook wel het maximum op zo'n klein baantje.
het zijn tenslotte ook maar 7 actieve blokken.
Gelogd
mvg
Marco
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #237 Gepost op:
19 March 2019, 10:58:34 »
Mooi dat het weer opgelost is, Marco.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #238 Gepost op:
21 December 2019, 12:32:30 »
Zo nu weer eens wat energie in de tram baan stoppen.
Beginnen met een plaats bepalend gebouwtje.
Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 550
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #239 Gepost op:
23 December 2019, 11:16:50 »
In Trammenlandt, moet ook een kerkje komen.
De kerk is een beetje geïnspireerd op de kerk bij mij in het dorp.
Nu heeft Kibri heeft een kerkje wat er een beetje op lijkt.
Er zal een klein beetje verbouw werk moeten gebeuren.
Want ik wil de torens aan de voorkant.
De rechter toren voor de kijkers links
zit in de origenele setting een een gebouwtje, dat komt te vervallen dus moet er een beetje hak en zaag werk plaats vinden.
Het gebouwtje komt te vervallen, dus het stukje muur wordt ingepast.
met als bijna klaar resultaat
de oplettende kijker heeft de verzakte bakstenen gezien, daar zat een verdikking voor een schoorsteen.
En omdat er een gebouwtje, aanbouw, komt te vervallen, moet ik ook creatief zijn met de achterzijde.
De muurplaten daar kloppen nu ook niet meer.
Dat wordt dan ouderwets kopieer werk.
de originele als voorbeeld.
Die worden overgoten met silicone.
Waarna ik een mal heb om de resin in te gieten.
en het resultaat, foto is niet scherp.
1 goed gelukt, 1 mislukt, raampje ook mislukt.
En voordat iemand begint te roepen, de lucht moet er uit.
Er wordt een vacuum pomp gebruikt.
En dan nog een foto voor het contrast.
Straks maar weer verder en op zoek naar de juiste kleur verf voor de kerk, want deze plastic look kan natuurlijk niet.
Gelogd
mvg
Marco
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt