Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Silvolde
Vandaag om 20:30:05
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:29:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:13:20
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door klusser
Vandaag om 19:56:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door basjuh1981
Vandaag om 19:48:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door WimC
Vandaag om 19:33:19
Gezocht decals wit op transparant door prutser
Vandaag om 19:14:33
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Thom
Vandaag om 18:58:29
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 18:50:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:11:46
Artitec 6300 door Gerke
Vandaag om 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:44:13
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:40:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:44:55
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Tjalling
Vandaag om 16:35:53
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Tjalling
Vandaag om 16:32:37
De RTM in 2008 en ver daarvoor door Eric B
Vandaag om 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum door Peter J K
Vandaag om 15:46:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Herb73
Vandaag om 15:15:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:51:37
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 14:14:42
Roco 4155 NS 2200 2de leven door John18
Vandaag om 14:06:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Hatsune Miku
Vandaag om 13:49:22
Modeltreinenbeurzen door shay59
Vandaag om 13:46:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Albert.H0
Vandaag om 13:42:25
Esu sounddecoder met losse speaker (21mtc) door bellejt
Vandaag om 13:15:23
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 12:48:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:43:33
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 11:04:40
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 42010 keer)

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #75 Gepost op: 15 April 2017, 21:24:32 »
Die Kaldewei zou inderdaad leuk voor een diorama zijn. Volgens mij staat die wagon op een Strassenroller; heel leuk en het moet echt wel op en A4tje passen.
 Leuk, Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #76 Gepost op: 12 May 2017, 00:51:39 »
Ondertussen prutsen we door aan een seinhuissie...





grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 12 May 2017, 00:55:01 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #77 Gepost op: 12 May 2017, 16:56:02 »
Top wordt weer mooi

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #78 Gepost op: 12 May 2017, 17:18:47 »
Herkenbaar!

Vooral die rare aangebouwde Splitterschutzbunker is een leuk detail.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #79 Gepost op: 12 May 2017, 17:28:22 »
inspirerende fotos en tekst
Welberg scenery is echt mooi ,ben meteen aan het grasduinen !
groet
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #80 Gepost op: 14 May 2017, 19:44:04 »
Je kunt er een leuk landschap mee maken Kees. Helaas is het in Nederland nog maar bij weinig modelspoorzaken verkrijgbaar.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #81 Gepost op: 14 May 2017, 19:56:42 »
wederom mooie foto
ik zag dat lippe het verkoopt en loc depot
Een mailtje gestuurd aan marnan of die het gaat verkopen
Ik zie in het tuintje zonnebloemen van busch en nog veel meer leuke planten
waar heb je die vandaan?
warme groet
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #82 Gepost op: 14 May 2017, 21:48:00 »
Planten en bloemen van Busch en Noch lasercut mini's.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #83 Gepost op: 14 May 2017, 22:19:22 »
dank je
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #84 Gepost op: 03 August 2017, 14:49:36 »
Styrodur is toch wel heel fijn materiaal als basis van een rotswand:

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2017, 20:20:50 »
en dan wordt dit zo ongeveer het resultaat:


Groen van Welberg, Silhouette, Noch en Mininatur, auto (die zijn kenteken mist..) Busch, weg van Joswood en een verkeersbord van H0Fine.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8822
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2017, 20:25:50 »
Erg mooi wim.  (y) Wil je nog een beetje uitleggen hoe je de styrodur te lijf gaat om er zo'n mooie rotspartij van te maken? Wat gebruik je om mee te bewerken? Vijlen, mesjes, enz.?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2327
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #87 Gepost op: 04 August 2017, 20:26:51 »
en de kever? ;D Ziet er goed uit dat groen meuk (y)
*edit, busch dus....
« Laatst bewerkt op: 04 August 2017, 20:28:40 door Patrick1975. Reden: tekst niet goed gelezen »
Have fun every day, before you know it's..........

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3878
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #88 Gepost op: 04 August 2017, 20:36:08 »
Erg mooi wim.  (y) Wil je nog een beetje uitleggen hoe je de styrodur te lijf gaat om er zo'n mooie rotspartij van te maken? Wat gebruik je om mee te bewerken? Vijlen, mesjes, enz.?

Groeten Ronald.

Zekers, je neemt een dikke plaat styrodur (ik haal ze in een Duitse bouwmarkt) en gaat die wat te lijf met een afbreekmesje, kniptang en een ouwe grote schroef. Meer is het niet.
Dan niet de fout maken er eerst gips op te smeren, want daar verlies je de structuren weer mee. Gelijk verf spuiten. Zandsteenkleur, beton, grijs en verdund zwart in de voegen; mooi wat aankliederen en een nachtje laten drogen. Hier en daar wat drybrushen om de highlights en structuur te versterken en dan kan de groenbende er op  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8822
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #89 Gepost op: 04 August 2017, 20:42:31 »
Top Wim!  (y) Dank voor je bericht. Het ziet er goed uit zo op de foto's.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!