Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 40848 keer)

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #75 Gepost op: 15 April 2017, 21:24:32 »
Die Kaldewei zou inderdaad leuk voor een diorama zijn. Volgens mij staat die wagon op een Strassenroller; heel leuk en het moet echt wel op en A4tje passen.
 Leuk, Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #76 Gepost op: 12 May 2017, 00:51:39 »
Ondertussen prutsen we door aan een seinhuissie...





grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 12 May 2017, 00:55:01 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #77 Gepost op: 12 May 2017, 16:56:02 »
Top wordt weer mooi

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #78 Gepost op: 12 May 2017, 17:18:47 »
Herkenbaar!

Vooral die rare aangebouwde Splitterschutzbunker is een leuk detail.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #79 Gepost op: 12 May 2017, 17:28:22 »
inspirerende fotos en tekst
Welberg scenery is echt mooi ,ben meteen aan het grasduinen !
groet
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #80 Gepost op: 14 May 2017, 19:44:04 »
Je kunt er een leuk landschap mee maken Kees. Helaas is het in Nederland nog maar bij weinig modelspoorzaken verkrijgbaar.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #81 Gepost op: 14 May 2017, 19:56:42 »
wederom mooie foto
ik zag dat lippe het verkoopt en loc depot
Een mailtje gestuurd aan marnan of die het gaat verkopen
Ik zie in het tuintje zonnebloemen van busch en nog veel meer leuke planten
waar heb je die vandaan?
warme groet
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #82 Gepost op: 14 May 2017, 21:48:00 »
Planten en bloemen van Busch en Noch lasercut mini's.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #83 Gepost op: 14 May 2017, 22:19:22 »
dank je
kees

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #84 Gepost op: 03 August 2017, 14:49:36 »
Styrodur is toch wel heel fijn materiaal als basis van een rotswand:

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2017, 20:20:50 »
en dan wordt dit zo ongeveer het resultaat:


Groen van Welberg, Silhouette, Noch en Mininatur, auto (die zijn kenteken mist..) Busch, weg van Joswood en een verkeersbord van H0Fine.

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2017, 20:25:50 »
Erg mooi wim.  (y) Wil je nog een beetje uitleggen hoe je de styrodur te lijf gaat om er zo'n mooie rotspartij van te maken? Wat gebruik je om mee te bewerken? Vijlen, mesjes, enz.?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #87 Gepost op: 04 August 2017, 20:26:51 »
en de kever? ;D Ziet er goed uit dat groen meuk (y)
*edit, busch dus....
« Laatst bewerkt op: 04 August 2017, 20:28:40 door Patrick1975. Reden: tekst niet goed gelezen »
Have fun every day, before you know it's..........

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #88 Gepost op: 04 August 2017, 20:36:08 »
Erg mooi wim.  (y) Wil je nog een beetje uitleggen hoe je de styrodur te lijf gaat om er zo'n mooie rotspartij van te maken? Wat gebruik je om mee te bewerken? Vijlen, mesjes, enz.?

Groeten Ronald.

Zekers, je neemt een dikke plaat styrodur (ik haal ze in een Duitse bouwmarkt) en gaat die wat te lijf met een afbreekmesje, kniptang en een ouwe grote schroef. Meer is het niet.
Dan niet de fout maken er eerst gips op te smeren, want daar verlies je de structuren weer mee. Gelijk verf spuiten. Zandsteenkleur, beton, grijs en verdund zwart in de voegen; mooi wat aankliederen en een nachtje laten drogen. Hier en daar wat drybrushen om de highlights en structuur te versterken en dan kan de groenbende er op  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #89 Gepost op: 04 August 2017, 20:42:31 »
Top Wim!  (y) Dank voor je bericht. Het ziet er goed uit zo op de foto's.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!