We gaan toch geen terminologie opleggen hoop ik.
Waar het mij namelijk om ging/gaat is, dat er af en toe geklaagd wordt over de zoekfunctie. Wanneer voorkomen wordt (kan worden) dat er minder gewenste benamingen insluipen, zal de zoekfunctie veel meer resultaten weergeven. Zie je nu ook weer. Iemand die in zijn onschuld 'servomotor' in de zoekbalk typt, mist zo'n 1000 resultaten. Snapt u?
Hoi Joost,Helaas gebruik je de verkeerde benaming in de titel en in je bericht.Op dit forum spreken we over servo en servo's en niet over servomotoren.
Volgens mij is servo gewoon een afkorting van servomotor.
dat een servomotor specifiek een elektromotor met ingebouwde terugkoppeling is. Niet te verwarren met servo.
Een servomotor is een losse, op zichzelf staande elektromotor, met ingebouwde terugkoppeling.Bij een servo bevindt de terugkoppeling zich niet in de elektromotor, maar erbuiten, in de tandwielkast.En die terugkoppeling is dan meestal gekoppeld aan de uitgaande as.
"Als mensen het begrip servomotor kennen, zullen ze ook wel snappen dat servo ook een zoekoptie is.
Als er problemen zijn met de zoekfunctie, ga je dat niet oplossen door pogingen mensen bij het woordgebruik in de draadjes in een stramien te persen. Dat is het paard achter de wagen spannen."
Vind het ook wel meevallen met de kwaliteit van de zoekfunctie."
Was laatst alleen verbaasd toen ik het woord container invulde. Je zou zeggen ...
Dan nog over het kenmerkende verschil. Ik heb eens op google rondgestruind, maar het enige kenmerkende verschil wat ik vond is dat bij een servomotor de terugkoppeling in de motor zit, en bij de servo zit het er tegenaan gebouwd. Maar functioneel maakt het niks uit. Dus ik vind het onderscheid nogal gezocht. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Maar functioneel maakt het niks uit. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Als ik het begrip container invul, dan verbaas ik me erover dat ik maar 30 resultaten krijg.
Zoeken is een kunst. Ik krijg er zo'n 1200. Dus denk ik dat je "Toon resultaten als berichten" niet aangevinkt hebt.