Ik zie niet waarom de het Spoorwegmuseum per sé het aangewezen museum moet zijn om de Kameel onder te brengen. Ik sprak een vrijwiliger van de STAR over de Wadlopertjes die restloos uit ons land vertrokken zijn. Een DH 1 was voor de STAR zeer nuttig geweest. Mocht het zo zijn dat het Spoorwegmuseum niet in staat is om de Kameel rijdend te bewaren, dan zijn er wellicht musea waar de Kameel meer tot zijn recht komt.
Alles natuurlijk "misschien" en "verondersteld." Ik weet niet of de STAR op de Kameel zit te wachten, of de VSM, SGB, of ZLSM, maar als de toekomst van het motorrijtuig nader bepaald zou gaan worden, is het toch goed om in de breedte te kijken waar het museumstuk het best tot zijn recht gaat komen? Ik vind dat eigenlijk gewoon een gezonde omgang met erfgoed. De andere spoormusea hebben zich inmiddels al wel bewezen.
Wie zegt dat dit achter de schermen niet al lang gebeurd (is).
Ik ben niet zozeer anti-spoorwegmuseum, maar ik vind dat bepaald moet worden zonder de traditionele banden tussen NSR en Spoorwegmuseum op welke manier de Kameel het beste bewaard kan blijven. Rijdend houden is daarbij van waarde, wat mij betreft. Ik hoop dat ik zo ook de mensen die zich indertijd voor de Kameel hebben ingespannen ook zo het meeste recht doe. Het gaat om het bewaren van de Kameel en niet om vergroting van de collectie van het Spoorwegmuseum, toch? Het Spoorwegmuseum heeft al veel op zijn bord liggen om te verhapstukken. Andere musea ook, maar die zouden misschien de Kameel anders prioriteren.Alles natuurlijk "misschien" en "verondersteld." Ik weet niet of de STAR op de Kameel zit te wachten, of de VSM, SGB, of ZLSM, maar als de toekomst van het motorrijtuig nader bepaald zou gaan worden, is het toch goed om in de breedte te kijken waar het museumstuk het best tot zijn recht gaat komen? Ik vind dat eigenlijk gewoon een gezonde omgang met erfgoed. De andere spoormusea hebben zich inmiddels al wel bewezen.