Voor dat je veel moeite gaat doen om allerlei koppelingen te vervangen, weet je zeker dat de treinen met profikoppelingen zonder problemen door de bochten gaan? De wagens komen met deze koppelingen toch een stukje dichter bij elkaar? Is op het rechte eind meestal geen probleem, maar in bochten, zeker als die een wat kleinere radius hebben, kan het fout gaan. Heb zelf net gisteren een dergelijk geval gehad. Setje Trix wagens met NEM schachten en KK mechaniek voorzien van de Roco kortkoppelingen (art.no. 40270). Wagens stonden op rechte eind mooi dicht bij elkaar. De eerste de beste krappe bocht (R= 358 mm) liepen een paar wagens uit de rails, omdat de buffers in de binnenbocht tegen elkaar aan drukten en de wagens de krappe bocht niet konden maken. Zou jammer zijn als je veel werk gaat doen en de wagens niet door de bochten gaan. Ik kon in mijn geval probleem overigens verhelpen door ander type (art.no. 40395) Roco koppeling. Hierdoor afstand tussen wagens net iets groter waardoor spul wel goed door de bochten gaat.Is het overigens een bewuste keuze om op Fleischmann Profikoppelingen over te gaan? Zelf heb ik zowel Roco kortkoppelingen als Fleischmann Profikoppelingen. Mij valt op dat de Roco koppelingen iets lichter koppelen.(op het rechte eind althans, in een bocht vaak zeuren) Daar staat weer tegenover, vindt ik althans, dat de Fleischmann koppelingen bij ontkoppelde wagens minder ver uitsteken (elk nadeel heb z'n voordeel) Het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht.Hoe dan ook, succes.Groeten,Bart