Wasbenzine is nogal vettig, dit zou ik niet gebruiken!
Ik zal niet snel wasbenzine gebruiken voor het schoon maken. En voor een trein al helemaal niet. Ik heb één keer gezien dat een trein die was schoongemaakt met wasbenzine daarna onder het rijden in brand vloog.
....... een blok als dat van Roco, nieuwzilver rails deed slijten. En inderdaad zag ik gisteren na reiniging van een stuk baanvak fijne glittertjes rond de rails.Wie weet hier meer van?...... Groet, Bert
Was benzine is nogal vettig?Op de door mijn gekochte fles wasbenzine staat toch degelijk:Reinigd en ontvet.Ontvetten met iets vettigs?Dion
Hallo BarryWat zit er onder die railreinigingswagon van Marklin?? is het een Schuur/Gum-blokje??? of is het er één met een viltje met eventueel een schoonmaak middel?? Zo ja wat voor middel??Jaap
Zoals ik al zei,ik zet alleen de bevindingen van het draadje op het oude bnl forum hier neer (zover ik mij die kan herrineren en waarop ik mijn keuze heb gebaseerd)maar wil best even voor je google'n hoor Het is een koolwaterstof toch? (alkaan)http://www.thuisexperimenteren.nl/science/oplosbaarheid/oplosbaarheid.htmhet laagje is minimaal trouwens, maar denk zelf dat de asb-tjes er ook niet echt blij mee zijn.