Kijk vandaag de dag eens naar de beperkte perroncapaciteit (zowel in lengte als in de breedte) van bijna alle grote stations in Nederland en vergelijk dat eens met de stations in het Roergebied. Waarom passen treinen van minstens vijftien dubbeldeks rijtuigen meestal niet langs die perrons
Uiteraard weet ik dat de perronlengte zeker in de grotere stations wel een vijftiental rijtuigen kan verwerken mits op dat perron maar één trein wordt toegelaten.
Niet voor niets sprak ik dan ook van de relatief kleine breedte van de Nederlandse stations lees: te weinig parallelle sporen langs te weinig perrons om het veel groter wordende aantal bijna gelijktijdig passerende treinen te kunnen opvangen.
Niet te voorbarig Timtrein. In februari is 1 stam naar de Zaanstraat gegaan om te kijken hoe de staat van het materieel was, en wat er zoal aan moet gebeuren. Later dit jaar zijn de andere benodigde rijtuigen en Bvk's vanuit Nijmegen naar Amsterdam gebracht (dijksgracht) en zijn er verdere plannen gemaakt. De reden waarom het zo lang moet duren, zal ongetwijfeld te maken hebben met de beschikbaarheid van mensen en planning. De rest weet je wel, je bent ook vervend bezoeker van Somda.
ah dank.met reclame banen of zonder. net als DM 90
Weet ik niet. Een collega zei had hij een DDM-1 bak op de Watergraafsmeer in DDZ kleurstelling gezien. (Maar ik vermoed dat ie de proefbak van een VIRM heeft gezien)
Dat heb je op Somda ook al gevraagd en het antwoord daarop heb je ook al gekregen.