Tussen Enschede en Gronau reed op het eind 1 trein v.v., vrijwel midden op de dag en over een beroerd liggend baanvak. En nu?? Repareer je de brug niet of bouw je geen nieuwe dan komen er zeker bussen te rijden. Verbeter je meteen het baanvak mee (wel kunnen keren in Weener, halte in Ihrhoeve, goede integratie kaartsoorten (wat al goed bezig was met de OV-chippaal te Leer en geldigheid Schones Wochenende over de grens)) en handhaaf je op zijn minst de uursdienst, dan komen de reizigers vanzelf. Tip: zorg ervoor dat de pijlers van de nieuwe brug voor dubbelspoor geschikt zijn. Kon later nog wel eens van pas komen.... Niets doen is zeker het einde van de verbinding!!Raymond v/d Hoven
...Dat is natuurlijk flauwekul. Het rijk heeft de verantwoordelijkheid en ook voor de ontwikkeling van de meer periferire gebieden. Sommige techneuten en bepaalde randstedelingen zoals hierboven leiden helaas aan blikvernauwing. Die denken dat het maar laten ontstaan van achterstandsgebieden geen kwaad kan. Dat kan het wel. Deze spoorbrug kan zeker een rol spelen in het verder opgang brengen van de ontwikkeling in de Eemsmond. De verbinding tussen Delfzijl-Eemshaven en het Ruhrgebied kan worden verbeterd zodat een deel van de Rotterdamse overslag in het noorden kan worden afgewikkeld. Het rijk bevoordeelt de Rotterdamse haven door niet noodzakelijke railverbindingen als de Betuwelijn aan te leggen. Ook die was meer gericht op het bevorderen van bepaalde ontwikkelingen dan werkelijke vervoersbehoefte. ...
Ik heb begrepen dat de 700 tons drijvende bok "ENAK" van Bugsier Bergung naar de Friesenbrucke in Weener is gestuurd om daar een en ander op te ruimen. De bok word geassisteerd door de sleper "Steinbock"?