Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:46:07
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 10:38:44
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Ben
Vandaag
om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ruud K
Vandaag
om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
martijn v m
Vandaag
om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Vreemd probleem
door
Frank 123
Vandaag
om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen (gelezen 3725 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8491
Spoor N
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #15 Gepost op:
30 October 2007, 22:01:02 »
Dat is vrij kort, een nulletje vergeten?
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
WillemNS
Gast
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #16 Gepost op:
30 October 2007, 22:03:16 »
Het is maar voor een klein zijstationnetje.. Mijn gewone station word Dammtor.
Zetten-Andelst zou hier volgens mij passen, zijn er nog andere die daar passen? Die een beetje NL zijn of NL kan worden?
En anders word het toch zelfbouw, daarvoor heb ik al goede opties.
Willem
Gelogd
Dirk Baas
Offline
Berichten: 76
De mooiste initialen!
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #17 Gepost op:
30 October 2007, 22:41:29 »
Ik heb even het draadje over Zvt na gelezen.
Zvt (ik ben er opgegroeid) heeft duidelijke tijdperkonderscheidingen.
Ten tijde van mijn prille treinbesef in midden 50, reed er op zvt materieel '46, blokkendozen en wat 1200.
Een simpel dieseltje (verg. KöfI, vermoedelijk of achtergelaten door onze naburen of speciaal aangeschaft door VAM) verzorgde het rangeerwerk van de VAM wagens.
Eén van de rangeeropstelsporen verzorgde schelptransport, wat uitgevoerd werd door een platte wagon.
Een 2200/2400 sleurde regelmatig over een enkelaanvoerspoor, welke jaren later uitgebreid werd met nog enkele sporen, die als opstelspoor en ge-electrificeerd, gebruikt werden voor de bakken, die te veel waren in Haarlem.
Dit aanvoerspoortje liep langs de draaischijfkuil, die na 1950 ontdaan was van rails e.d.
Indie tijd werd er kolen gelost in kolenbunkers voor de Zandvboortse huishoudens. Ook de eerder genoemde schelp- en de VAM transporten.
Het volgende tijdperk werd gekenmerkt door sloop van de kolenbunkers (invoer aardgas, dus 1963) en uitbreiding opstelsporen, plus aanpassing omloopsporen.
Daarna werden de opstelsporen ge-electrificeerd.
Het verwijderen van het schelpspoor en tenslotte het slopen van de VAMstort i.v.m. de bouw van een VAM overlaadstation in Hlm-Waarderpolder, maakte het rangeerdeel minder interessant.
Tot 2006 was Zvt het begin en het eindpunt van een leuke lange treinreis naar Maastricht en Heerlen.
Vreemde "eenden in de bijt" was een Franse TEE treinstel en wat Duits materieel (e.e.a. in de periode 1960-1970).
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er vanuit de genormaliseerde Nederrlandse tijdperken mogelijkheden genoeg zijn.
Wil je gaan "stomen", een draaischijf en (ik vermoed) een 1700 o.i.d., gezien de maat van de draaischijfkuil, geeft al wat mogelijkheden.
Veel succes met je beslissing.
DB
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Dirk Baas
(Ik ben een DCC volgeling, Tijdperk III, midden Duitsland, lokaalbaan en een MultiMauser)
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen