Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 03:44:29
Spoor- en tramweg parafernalia
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:53:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 00:40:53
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor?
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 00:07:29
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:02:02
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold
door
Luc2000
17 November 2025, 23:55:06
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
17 November 2025, 23:38:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
17 November 2025, 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Bahn-AG
17 November 2025, 23:17:04
Het ontstaan van Trammenlandt
door
Robkop
17 November 2025, 23:08:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Frits Westers
17 November 2025, 23:06:10
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
17 November 2025, 23:04:59
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
17 November 2025, 22:55:21
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
17 November 2025, 22:53:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
reinderlf
17 November 2025, 22:50:15
Aachenau West
door
Silvolde
17 November 2025, 22:44:43
20 jaar BNLS jubileum
door
Robkop
17 November 2025, 22:37:25
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
RobVille
17 November 2025, 22:27:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
17 November 2025, 22:06:59
Zee. Land.
door
Huup
17 November 2025, 22:02:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
gdh
17 November 2025, 21:38:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
17 November 2025, 21:33:04
KADEE Digitale koppeling
door
Mark D.
17 November 2025, 21:29:51
Led schakeling ed.
door
Klaas Zondervan
17 November 2025, 21:20:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Mark D.
17 November 2025, 21:18:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
MathynK
17 November 2025, 21:02:03
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
17 November 2025, 20:55:58
Sluitseinen REEtitec 1300
door
Blausee-Mitholz
17 November 2025, 20:22:52
Line-up foto's van modellen
door
defender
17 November 2025, 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
17 November 2025, 20:06:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen (gelezen 3903 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8597
Spoor N
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #15 Gepost op:
30 October 2007, 22:01:02 »
Dat is vrij kort, een nulletje vergeten?
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
WillemNS
Gast
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #16 Gepost op:
30 October 2007, 22:03:16 »
Het is maar voor een klein zijstationnetje.. Mijn gewone station word Dammtor.
Zetten-Andelst zou hier volgens mij passen, zijn er nog andere die daar passen? Die een beetje NL zijn of NL kan worden?
En anders word het toch zelfbouw, daarvoor heb ik al goede opties.
Willem
Gelogd
Dirk Baas
Offline
Berichten: 76
De mooiste initialen!
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #17 Gepost op:
30 October 2007, 22:41:29 »
Ik heb even het draadje over Zvt na gelezen.
Zvt (ik ben er opgegroeid) heeft duidelijke tijdperkonderscheidingen.
Ten tijde van mijn prille treinbesef in midden 50, reed er op zvt materieel '46, blokkendozen en wat 1200.
Een simpel dieseltje (verg. KöfI, vermoedelijk of achtergelaten door onze naburen of speciaal aangeschaft door VAM) verzorgde het rangeerwerk van de VAM wagens.
Eén van de rangeeropstelsporen verzorgde schelptransport, wat uitgevoerd werd door een platte wagon.
Een 2200/2400 sleurde regelmatig over een enkelaanvoerspoor, welke jaren later uitgebreid werd met nog enkele sporen, die als opstelspoor en ge-electrificeerd, gebruikt werden voor de bakken, die te veel waren in Haarlem.
Dit aanvoerspoortje liep langs de draaischijfkuil, die na 1950 ontdaan was van rails e.d.
Indie tijd werd er kolen gelost in kolenbunkers voor de Zandvboortse huishoudens. Ook de eerder genoemde schelp- en de VAM transporten.
Het volgende tijdperk werd gekenmerkt door sloop van de kolenbunkers (invoer aardgas, dus 1963) en uitbreiding opstelsporen, plus aanpassing omloopsporen.
Daarna werden de opstelsporen ge-electrificeerd.
Het verwijderen van het schelpspoor en tenslotte het slopen van de VAMstort i.v.m. de bouw van een VAM overlaadstation in Hlm-Waarderpolder, maakte het rangeerdeel minder interessant.
Tot 2006 was Zvt het begin en het eindpunt van een leuke lange treinreis naar Maastricht en Heerlen.
Vreemde "eenden in de bijt" was een Franse TEE treinstel en wat Duits materieel (e.e.a. in de periode 1960-1970).
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er vanuit de genormaliseerde Nederrlandse tijdperken mogelijkheden genoeg zijn.
Wil je gaan "stomen", een draaischijf en (ik vermoed) een 1700 o.i.d., gezien de maat van de draaischijfkuil, geeft al wat mogelijkheden.
Veel succes met je beslissing.
DB
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Dirk Baas
(Ik ben een DCC volgeling, Tijdperk III, midden Duitsland, lokaalbaan en een MultiMauser)
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen