Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 12:40:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:33:15
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Hans GJ
Vandaag
om 12:30:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:25:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Paulus
Vandaag
om 12:22:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:19:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 12:15:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Spoor010
Vandaag
om 12:04:25
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:29:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:36:45
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Basilicum
Vandaag
om 10:20:28
rode multimaus defect
door
Sikko
Vandaag
om 10:13:20
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
MOVisser
Vandaag
om 09:55:15
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 09:53:05
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:46:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik Mijd
Vandaag
om 08:16:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 07:44:40
Acme nieuwe ICNG
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:00:06
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 00:47:20
Roco wagon openen
door
AP3737
01 October 2025, 23:29:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
01 October 2025, 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity'
door
Rob Ellerman
01 October 2025, 22:05:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
01 October 2025, 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00
door
Eelco Storm
01 October 2025, 19:26:20
US diorama in H0
door
cor_b
01 October 2025, 19:08:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen (gelezen 3847 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Online
Berichten: 8542
Spoor N
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #15 Gepost op:
30 October 2007, 22:01:02 »
Dat is vrij kort, een nulletje vergeten?
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
WillemNS
Gast
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #16 Gepost op:
30 October 2007, 22:03:16 »
Het is maar voor een klein zijstationnetje.. Mijn gewone station word Dammtor.
Zetten-Andelst zou hier volgens mij passen, zijn er nog andere die daar passen? Die een beetje NL zijn of NL kan worden?
En anders word het toch zelfbouw, daarvoor heb ik al goede opties.
Willem
Gelogd
Dirk Baas
Offline
Berichten: 76
De mooiste initialen!
Re: Kopstation voor maar 2 of 3 sporen
«
Reactie #17 Gepost op:
30 October 2007, 22:41:29 »
Ik heb even het draadje over Zvt na gelezen.
Zvt (ik ben er opgegroeid) heeft duidelijke tijdperkonderscheidingen.
Ten tijde van mijn prille treinbesef in midden 50, reed er op zvt materieel '46, blokkendozen en wat 1200.
Een simpel dieseltje (verg. KöfI, vermoedelijk of achtergelaten door onze naburen of speciaal aangeschaft door VAM) verzorgde het rangeerwerk van de VAM wagens.
Eén van de rangeeropstelsporen verzorgde schelptransport, wat uitgevoerd werd door een platte wagon.
Een 2200/2400 sleurde regelmatig over een enkelaanvoerspoor, welke jaren later uitgebreid werd met nog enkele sporen, die als opstelspoor en ge-electrificeerd, gebruikt werden voor de bakken, die te veel waren in Haarlem.
Dit aanvoerspoortje liep langs de draaischijfkuil, die na 1950 ontdaan was van rails e.d.
Indie tijd werd er kolen gelost in kolenbunkers voor de Zandvboortse huishoudens. Ook de eerder genoemde schelp- en de VAM transporten.
Het volgende tijdperk werd gekenmerkt door sloop van de kolenbunkers (invoer aardgas, dus 1963) en uitbreiding opstelsporen, plus aanpassing omloopsporen.
Daarna werden de opstelsporen ge-electrificeerd.
Het verwijderen van het schelpspoor en tenslotte het slopen van de VAMstort i.v.m. de bouw van een VAM overlaadstation in Hlm-Waarderpolder, maakte het rangeerdeel minder interessant.
Tot 2006 was Zvt het begin en het eindpunt van een leuke lange treinreis naar Maastricht en Heerlen.
Vreemde "eenden in de bijt" was een Franse TEE treinstel en wat Duits materieel (e.e.a. in de periode 1960-1970).
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er vanuit de genormaliseerde Nederrlandse tijdperken mogelijkheden genoeg zijn.
Wil je gaan "stomen", een draaischijf en (ik vermoed) een 1700 o.i.d., gezien de maat van de draaischijfkuil, geeft al wat mogelijkheden.
Veel succes met je beslissing.
DB
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Dirk Baas
(Ik ben een DCC volgeling, Tijdperk III, midden Duitsland, lokaalbaan en een MultiMauser)
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kopstation voor maar 2 of 3 sporen