All,Ik wil mijn vraag nog een keer stellen.Is het mogelijk om met deze WYSE mini PC zowel MRDirect en Koploper te draaien?Ik heb sinds kort dit mini PC-tje in gebruik voor MRDirect. Handig ding.Groet,Jan.
Zowel Koploper als MRdirect communiceren via de RS232 poort met elkaar.
in een DOS-box laten lopen - loc sturing werkt, maar er is geen S88 terugmelding via de LPT poort.
Allereerst MRdirect in een DOS-box laten lopen - loc sturing werkt, maar er is geen S88 terugmelding via de LPT poort.Da's nou pech hebben.Betekent ook dat verder testen geen zin heeft.Groet, Martin.
Martin,Top!!!!In een theoretische wereld zou MRdirect naar UNIX/LINUX worden geport en gesteld dat programma's als Koploper ook onder LINUX draaien (iTrain kan dat bijv.) dan kan er een communicatielaag o.b.v. sockets worden geschreven waarmee de twee processen hun communicatie doen. De benodigde netwerkzaken zijn toch al aanwezig. Dan is er één doosje ontstaan waarop zowel hi-level trein-/taakbesturing draait - manueel of automatisch - plus de benodigde DCC vertaler die de booster aanstuurt. Uiteraard vergt dat een nieuwe edit-en-compile slag.Bart