Is eigenlijk een citrix terminal... Maar wat heeft dat ding voor specifieke eigenschappen waardoor die beter geschikt zou zijn voor MRdirect dan een moderne pc?
Dat vind ik de grootste beperking van de raspberry pi computers als je deze voor de besturing van je baan wilt gebruiken, niet geschikt voor multifunctioneel gebruik dus.
En een computer met een COM poort zoeken voor je treinen vind ik de omgekeerde wereld. [knip Laat de fabrikant liever spullen ontwikkelen die je met de huidige computer hardware kan aansluiten zonder verloopjes en andere trucs.
Ik gebruik een oude laptop met Windows XP (los van het internet) samen met Rocomotion en een USB - COM converter, werkt prima. Nu nog een touch screen om rijwegen te schakelen.
Vind het feit dat je een full size monitor kunt gebruiken voor je centrale namelijk een van de sterkste punten van MRdirect.
Misschien is dat niet meteen duidelijk, maar dit PCtje heeft óók een VGA aansluiting. Dus, inderdaad kan de duidelijke scherminformatie van MRdirect ook hiermee worden getoond.
In bovenstaande commentaren wordt over "verouderd" RS232 gesproken. Dat mag in ons treintjeswereldje zo zijn, maar de hele industrie gebruikt nog volop RS232 en nieuwere varianten daarvan in de automatisering. Zoek maar eens op "industrial PC" en verbaas je over de grote aantallen COM-poorten die daar op zitten.
Ik heb inderdaad ook begrepen dat het gebruikte PCtjes moeten zijn. Op E-Bay worden ze ook als zodanig aangeboden. Maar, zoals gezegd, alles is solid state, dus als er niet iets is stuk gemaakt, dan kan zo'n PCtje heel lang mee.
Voordeel is een nogal klein formaat van die V90.
Uhm, daar vergis je je in. Zijn zijn misschien niet zo krachtig als een Core i5 systeem maar zeker een Raspberry Pi 2 (of elke andere vergelijkbare Pi) is daar prima voor geschikt. En een Pi kost een heel stuk minder. Nadeel van die NUC's is dat ze best duur zijn maar amper aan te passen. Dus na enkele jaren gebruik gaat het hele ding weg. Tuurlijk is dat bij een Pi ook zo maar die kost een fractie...