Probleem in dit geval is dat mensen het verloop van de trap niet verwachten, daarom de leuning niet beet hebben en daarom onderuit gaan.
Ehm... Volgens mij is het de bedoeling dat je op die donkere stukken lekker in de zon kunt zitten 's zomers. Van bovenaf wordt er voorkomen dat je daar naar beneden kunt, maar alleen van de lichtgrijze delen (met normale treden). Ik vond het juist een erg leuk idee.
.... Architecten moeten eens gaan beseffen dat functionaliteit nog altijd zwaarder behoord te wegen dan het esthetische in een station. Het is er vaak druk, er zijn mensen die haast hebben, er lopen mensen met een lichamelijke beperking en er lopen ook mensen met (grote) bagagestukken......
De hele trap heeft bijvoorbeeld treden met een verloop van 20 centimeter ertussen en ineens besluit iemand omdat het de 'eenheid verstoort' dat er treden met een diepere stap tussen moeten.
Ik heb de trap gezien en er is vind ik niets mis mee. Wie onzeker is houdt de leuning vast, die is daarvoor aangebracht. Verder denk ik dat zij die slecht ter been zijn sowieso de roltrap nemen.
En ze hebben nog niet eens een foto gezien, Niels