Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door TonM
Vandaag om 12:21:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 12:13:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:54:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:42:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:10:14
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 11:00:30
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Bauarbeiten im gange door Overet
Vandaag om 10:16:28
Eerste hulp bij Freecad door C_Jabaaij
Vandaag om 09:59:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Spoor010
Vandaag om 09:54:26
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41

Auteur Topic: Piko Hondekop niet via Z21 te programmeren  (gelezen 12357 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Piko hondekop niet op Z21 in te programmeren
« Reactie #30 Gepost op: 27 October 2015, 10:20:20 »
Daar kun je ergens anders gewoon een correcte decoder in laten drukken hoor.

henk

• Online Online
« Reactie #31 Gepost op: 27 October 2015, 11:07:57 »
Of je probeert het zelf. Het plaatsen van een decoder is in die schaal n Hondekop erg gemakkelijk. Klepje openmaken aan de onderkant, decoder inprikken en klaar ben je. De kap hoeft er niet eens af. Het zijn dingen die je toch beter zelf kunt leren en dit is een prima begin.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

muzikareltje

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 27 October 2015, 11:48:43 »
Hier in de omgeving zitten geen modelbouw winkels, helaas dus ik zou niet weten waar ik de decoder vandaan zou moeten halen. Het zelf inbouwen lijkt me niet moeilijk, dat zou ik ook wel kunnen, ik weet alleen niet waar ik de decoder kan kopen.
Daar kun je ergens anders gewoon een correcte decoder in laten drukken hoor.

muzikareltje

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 27 October 2015, 11:50:39 »
Met het schema wat op dit forum staat bij deze topic is daar wel uit te komen maar ik weet niet waar ik ze kan kopen want van **** wil ik die dus sowieso niet meer.

Of je probeert het zelf. Het plaatsen van een decoder is in die schaal n Hondekop erg gemakkelijk. Klepje openmaken aan de onderkant, decoder inprikken en klaar ben je. De kap hoeft er niet eens af. Het zijn dingen die je toch beter zelf kunt leren en dit is een prima begin.
« Laatst bewerkt op: 31 October 2015, 02:49:09 door Bert van Gelder. Reden: Winkeliersbespreking niet toegestaan! »

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #34 Gepost op: 27 October 2015, 12:09:58 »
Even zoeken op Uhlenbrock 73140 en je vind adressen waar je de decoder kan kopen, bij Conrad betalen met Ideal en je hebt geen verzendkosten. Anders kan je onder andere ook terecht bij MTE of de N Spoorstore, de meeste winkels hebben deze decoder wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 27 October 2015, 12:40:01 »
Als je er zelf een decoder in gaat zetten zit je ook niet vast aan de Uhlenbrock...

Maar als het de afspraak was dat er een decoder in zou zitten voor de prijs dan vraag je de winkelier nu toch nog zijn afspraak na te komen en een decoder (naar keuze) op de bus te doen?

Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

muzikareltje

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 27 October 2015, 17:45:08 »
Leverancier neemt niet de moeite contact met ons op te nemen nadat wij dit gevraagd hebben. Wij hebben hem gevraagd waarom hij de bestelafspraak niet nagekomen is maar hij reageert nergens meer op. Bovendien is de decoder bij hem veel duurder. Ik heb bij Conrad gekeken en daar zijn ze een stuk goedkoper.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #37 Gepost op: 27 October 2015, 17:53:03 »
Als je er zelf een decoder in gaat zetten zit je ook niet vast aan de Uhlenbrock...
En als je het niet zelf doet zit je ook niet aan de Uhlenbrock vast.  ;D
Ik gebruik deze zelf en in de hondekop bevallen ze me goed. Van de andere mogelijkheden weet ik niet zeker of ze wel passen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 October 2015, 20:55:19 »
Wij hebben hem gevraagd waarom hij de bestelafspraak niet nagekomen is
Wat heb je nou eigenlijk gekocht, of anders gezegd: waar heb je voor betaald ?  Dat wordt steeds onduidelijker.
Heb je alleen het treinstel gekocht en betaald, dan lijkt de service me niet helemaal / helemaal niet correct.
Heb je het treinstel met decoder gekocht en betaald, maar zit er geen decoder in ? Op de stoep gaan staan bij je leverancier. Je dient te krijgen waar je voor betaald hebt.
PS  Misschien op dinsdag dicht = geen reactie ?

Maarten van der Burgt.

P.Kramer

• Offline Offline
    • Digitaalservice
« Reactie #39 Gepost op: 27 October 2015, 21:37:33 »
Beste muzikareltje

Ik wil met alle plezier een dekoder opsturen en alvast voor je instellen. (adres e.d)
Het inprikken bij een piko hondekop is een schoolvoorbeeld van hoe meer fabrikanten het zouden moeten doen. Luikje open, dekoder erin prikken, Luikje dicht , gaan met het treinstel.
Zoals gezegd in dit draadje, probeer het eens. het is niet eng ;D
Peter Kramer

Digitaalservice.nl & Modelbaandigitaal

SteeF_NS92

• Stefan Akerboom
  • Offline Offline
  • N-spoorder van Nederlands materieel
« Reactie #40 Gepost op: 27 October 2015, 22:15:10 »
Hallo,

Ik heb zo'n zelfde Hondekop en daar zat wel al een decoder in. Ik heb deze echter vervangen voor een plux12 decoder van ESU omdat ik mijn baan wil uitrusten met het Lenz remsysteem, maar dat terzijde. Ik ben via dit forum met Modelbahnshop Lippe in aanraking gekomen en daar bestel ik tegenwoordig m'n decoders en andere electronica die ze niet zo snel in de winkel hebben bij mij in de buurt. De prijzen zijn goed en de levertijd was ook prima (binnen enkele dagen). Maar u moet maar even zelf kijken wat u het beste lijkt. Het insteken is in ieder geval een klusje van een appel en een ei ;).

Gr

Stefan

muzikareltje

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 28 October 2015, 19:38:26 »
Hallo,
Om antwoord op je vraag te geven: uiteindelijk hebben we blijkbaar alleen voor de trein betaald maar dat is niet volgens de gemaakte afspraak want wij hebben duidelijk aangegeven bij het bestellen in de winkel dat wij de trein wilden kopen compleet met ingebouwde decoder. En omdat de winkelier niet met bonnen werkt voor bestellingen en de bestelling op een kladje noteerde vind ik dat geen manier van doen, want het was een los blaadje en over het uitlopen van de levertijd liet hij ons ook in het ongewisse. Mijn man heeft diverse malen naar *** gebeld. De winkelier rotzooit maar wat aan. We hebben nu via de importeur van Piko de decoder besteld en gaan deze er zelf in zetten. Deze kan de decoder ook goedkoop leveren. Mensen kunnen fouten maken maar als er niks met bestellingen wordt vastgelegd dan is het uitvoeren daarvan een klus waarbij je om moeilijkheden vraagt. De winkelier heeft overigens na dat ene mailtje van dinsdag niks meer laten horen. De importeur die ik gesproken heb was hier bepaald niet blij mee.
In ieder geval: *** ziet ons nooit meer terug.

Fijne avond.

Wat heb je nou eigenlijk gekocht, of anders gezegd: waar heb je voor betaald ?  Dat wordt steeds onduidelijker.
Heb je alleen het treinstel gekocht en betaald, dan lijkt de service me niet helemaal / helemaal niet correct.
Heb je het treinstel met decoder gekocht en betaald, maar zit er geen decoder in ? Op de stoep gaan staan bij je leverancier. Je dient te krijgen waar je voor betaald hebt.
PS  Misschien op dinsdag dicht = geen reactie ?

Maarten van der Burgt.
« Laatst bewerkt op: 31 October 2015, 02:50:13 door Bert van Gelder. Reden: Winkeliersbespreking niet toegestaan! »

muzikareltje

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 29 October 2015, 20:04:53 »
We hebben vandaag de Decoder via Scaletrading ontvangen.
Mijn man maakte de Piko Hondenkop open maar het stekkerblok dat erin hoort te zitten, zit er niet in (????). Ik heb Scaletrading gebeld en die wil de decoder er voor ons inzetten.
Scaletrading vindt het ook zeer vreemd dat het stekkerblok er niet (meer) inzit en het lijkt ons het beste om inderdaad de decoder er door Scaletrading in te laten zetten omdat wij hier niets meer van snappen.
En wij kwamen nog tot een andere ontdekking: de winkelier van ************* zei dat de fabriek de door ons bestelde trein was kwijtgeraakt, blijkt dat de trein helemaal niet van de fabriek kwam maar van Keuterman. Dat maakt op zich niet uit, maar dat de winkelier hier een leugen van maakt, vinden wij te gek voor woorden. Wij vragen ons nu af of de door ons bestelde trein inderdaad kwijtgeraakt is. We hebben het idee dat we alleen maar aan het lijntje zijn gehouden. Snappen doen we het niet, maar we hebben er nu wel vertrouwen in dat Scaletrading het netjes voor ons in orde gaat maken.
« Laatst bewerkt op: 31 October 2015, 02:42:12 door Bert van Gelder. Reden: Winkeliersbespreking niet toegestaan! »

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 29 October 2015, 20:17:08 »
Een Piko trein van Keuterman?
Die zijn importeur van Trix en Marklin. Niet van Piko.
Vaag verhaal.

Maar weten jullie zelf wel waar je het over hebt. Krijg het idee dat het voor jullie zelf ook abacadabra is.
Wat bedoel je met het stekkerblok? De dummysteker? Die moet er uit en de decoder erin. Eenvoudiger is het niet.
En zonder dummysteker had de trein uberhaupt niet gereden.
Ergens is er sprake van een grote communicatiestoornis heb ik het idee.
Plaats anders eens een foto. Kunnen we meekijken wat nou echt het probleem is.
Lijkt me een beetje erg omslachtig om de trein eerst weer naar Scaletraiding te sturen voor alleen het inprikken van een decoder.
« Laatst bewerkt op: 29 October 2015, 20:19:04 door Remunj »
Gr.
Eric

P.Kramer

• Offline Offline
    • Digitaalservice
« Reactie #44 Gepost op: 29 October 2015, 21:30:13 »
Inderdaad een zeer misterieus verhaal. Keuterman weet nauwelijk hoe je Piko spelt (bij wijze van spreken)
Als het interface ( stekkerblok ??) er niet mee in zou zitten zou je losse draadjes zien of een kapotte print.
Wim, (Scaletrading) zou dan een flinke klus hebben omdat weer in orde te krijgen.
Lijkt me dus onwaarschijnlijk.
Volgens mij is *** een beetje ontspoort. ;D

Eenvoudiger dan bij de Piko hondekop kan het haast niet. Dummy steker eruit, dekoder erin. Cv's instellen (o.a adres) en gaan met die banaan. Bij jullie blijkbaar niet ...
en inderdaad , een foto zou verhelderd zijn.

Ik zou je wel aanbevelen een beetje meer te verdiepen in de dekoder materie, dan overkomt je dit geen 2e keer.  Heb je andere loks wel goed aan de praat gekregen?
« Laatst bewerkt op: 31 October 2015, 02:50:46 door Bert van Gelder. Reden: Winkeliersbespreking niet toegestaan! »
Peter Kramer

Digitaalservice.nl & Modelbaandigitaal