Waarmee verdun je die primer?
Het echte NS-geel is chromaatgeel,
Om geel goed dekkend te krijgen is een witte grondlaag toch wel de beste keus.
Het echte NS-geel is chromaatgeel, daarin zit maar 1 pigmentsoort, en dat voorkomt weer dat de kleur gaat verbleken. Bij Sikkens/Flexa is dat kleurnummer 47, de HEMA heeft dezelfde verf met de naam goudgeel. Ik denk alleen niet dat die verfsoorten echt geschikt zijn om een model mee te behandelen.
Niet persé, ligt erg aan de gebruikte laksoort. Kijk naar de 1200 in mijn avatar. Het geel is gewoon over het blauw gespoten.
Ik neem alles mee jongens, dus blijf gezellig posten. Dank tot nu toe.
@ lokpaint:Goede verven of lakken van uitzonderlijke kwaliteit zijn onderandere Sikkens en Sigma of die van ICI.Ikzelf gebruik de ' autocolor ' van ICI en mag zeggen dat deze verven me zeer goed bevallen vanwege hun uitzonderlijk goede hecht-eigenschappen, echter de prijs is wat meer maar dan heb je ook wat.Een goed gesorteerde verfhandel kan je hierover meer advies geven denk ik.Overigens ligt NS geel tussen RAL1021( Cadmiumgeel ) en RAL1023( Verkeersgeel ) in.Met vriendelijke groet,Peter.
Dekken o.k., maar ik vond THS lak toch maar weinig hechten als ik eerlijk mag zijn.In airbrushzaken verkopen ze nog steeds superdekkende lak, maar of je hier de juiste kleur vindt??bart