Doel:€250.00
Donaties:€132.50

Per saldo:€-117.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 14:25:36
19 Toen door Reinout van Rees
Vandaag om 14:22:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marc tramt
Vandaag om 14:14:00
Rijnstraat door Hans Reints
Vandaag om 14:08:16
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Hans Reints
Vandaag om 13:54:25
Modelspoorbeurs Houten Digitaal 9/10 november 2019 voor/na beschouwing. door Sven
Vandaag om 13:52:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door UKRyan
Vandaag om 13:52:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:28:16
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:19:58
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 13:07:34
Mat 54 in Schaal 0 door Mitchell
Vandaag om 13:00:01
City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw door Debvd
Vandaag om 12:56:43
Rangeerbaantje "Den Boog" [H0 - NL] door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:54:41
Martin's geknoei met groen.. door meino
Vandaag om 12:50:19
Weatheren Roco SNCF BB300 door Lokführer Bas
Vandaag om 12:16:12
's-Heer Heinkenspolder door Hans Reints
Vandaag om 12:03:05
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 11:46:11
OBB Nightjet door Rondje_HO
Vandaag om 11:20:52
Advies nieuw baanplan door Danny V.
Vandaag om 10:06:17
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 09:32:20
OberUnter H0e micro-layout door Edsko Hekman
Vandaag om 09:17:41
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 08:27:54
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door bask185
Vandaag om 08:26:10
Archer surface details, waar te koop in Nederland door Pauldg
Vandaag om 07:23:14
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 03:13:59
DDM-1 & DD-AR; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
Vandaag om 03:13:27
NS 6100 van GM&S door prutser
11 november 2019, 23:10:09
Bröckenbahn door tuurtje
11 november 2019, 22:28:13
Heen, En en Weer door Zoedelaar
11 november 2019, 21:55:50
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 10332 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 2979
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....
11:16, 12:22, 13:2 14:9

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.