Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185838 keer)

IJsselsteyn

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #690 Gepost op: 17 November 2015, 09:58:20 »
Dan is je herinnering niet correct want er stonden vorig jaar op OntraXS geen niet-afgewerkte banen. Nooit eigenlijk, want dat willen we niet. De lijst nog eens doorgespit hebbende denk ik dat je de H0n3 baan van Pit Karges bedoeld.... die had een mooi winterlandschap met daaromheen een ovaal dat inderdaad kaal was. Maar dat was het schaduwstation en niet de werkelijke baan :)

Ik neem aan dat je nu wel inziet dat het jouw herinnering is, die niet correct is. Michel heeft je geheugen even opgefrist en zelfs de bouwer gaf het destijds al toe.
Kortom: in 2014 stond er op OnTraxs wel degelijk een niet compleet afgewerkte baan.

Steyn

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #691 Gepost op: 17 November 2015, 10:03:05 »
Ja maar die baan was toen wel al zo mooi afgewerkt dat niemand dat toen in de gaten heeft gehad. :P
En wanneer is een modelbaan klaar?

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #692 Gepost op: 17 November 2015, 10:03:34 »
Guys, hoe belangrijk is het? Niet. Ronald doelt op OT 2015. Nu terug naar Eurospoor.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #693 Gepost op: 17 November 2015, 10:07:33 »
Als ik eerlijk moet zijn was de baan wel terdege afgewerkt. Klaar is een ander ding, dat was ie idd niet. Maar op m'n afwerking cq presentatie zul je weinig kunnen vinden.. :P

En idd terug naar Eurospoor waar deze topic over gaat..

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #694 Gepost op: 17 November 2015, 10:27:39 »
Van Dale:

af·wer·ken (werkte af, heeft afgewerkt)
1
voltooien, helemaal afmaken

:P

Steyn

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #695 Gepost op: 17 November 2015, 10:33:28 »
 (y)

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #696 Gepost op: 17 November 2015, 10:40:22 »
Ok Steyn. Je hebt gelijk. Ga maar een sticker vragen aan de juf.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #697 Gepost op: 17 November 2015, 11:06:18 »
Doe ik. En als ik een aai over mijn bol wil van de (modelspoor)meesters, dan kom ik wel bij jullie langs.
Want meesters zijn jullie wel, eerlijk is eerlijk.   (y)

Steyn

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #698 Gepost op: 17 November 2015, 15:45:19 »
Ik neem aan dat je nu wel inziet dat het jouw herinnering is, die niet correct is. Michel heeft je geheugen even opgefrist en zelfs de bouwer gaf het destijds al toe.
Kortom: in 2014 stond er op OnTraxs wel degelijk een niet compleet afgewerkte baan.

Steyn

Steyn, ik wist niet dat het een wedstrijd was in het gelijk halen ;) Doordat ik intensief met OT 2016 bezig ben is voor mij "vorig jaar" de vorige editie, dus 2015. Sorry daarvoor, jullie hebben dus helemaal gelijk.

En zoals Gert al aangaf; het was van een niveau dat hoog genoeg was voor OT. Idd, de bouwer gaf toen achteraf toe dat het zeker niet "klaar" was. Maar desondanks heeft hij toen enorm veel interesse en aandacht weten te scoren die hem nu nog achtervolgd in de vorm van uitnodigingen voor top-tentoonstellingen en uitnodigingen voor artikelen. Toch knap!

En ja, we letten sindsdien goed op het "af-zijn" van modelbanen. Is dit voldoende zo? :)

En idd terug naar Eurospoor waar deze topic over gaat..

Precies  (y)

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #699 Gepost op: 17 November 2015, 18:11:06 »
Ja hoor, is voldoende zo. En ik waardeer jullie inzet voor Ontraxs zeer.
Verheug me al op de volgende editie.  (y)

Wat Eurospoor betreft: wanneer vernemen we of er daarvan nog een volgende editie komt?

Steyn

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #700 Gepost op: 17 November 2015, 18:39:05 »
Gek dat dat soort vragen altijd in de algemeenheid worden gesteld in plaats van aan de persoon die het kan weten...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #701 Gepost op: 17 November 2015, 18:51:30 »
Wat Eurospoor betreft: wanneer vernemen we of er daarvan nog een volgende editie komt?

Steyn, je lijkt "eurofan" wel, geen familie? ....  ::) lees even dit draadje van het begin door. Dan zie een aantal reacties van Leo, de organisatie van Eurospoor  staan. Daar staat ook in dat hij het forum op de hoogte houdt. Anders stuur je hem nog een pb of mail met je vraag.

Groeten Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Hugo Baart

• Offline Offline
  • Hugo Baart
« Reactie #702 Gepost op: 21 November 2015, 01:17:11 »
Ik heb de topic over Eurospoor niet zo gevolgd. Vandaar dat ik zo laat reageer.
ModelSpoorGroep Valkenswaard wilde graag met ons mini-baantje "Veldhoven 1935" komen, een absolute publiekstrekker, maar Leo vond het niet nodig om reden dat hij de mening is toegedaan dat dit mini-baantje al te veel op tentoonstellingen te zien is geweest. Dat laatste is pertinent niet waar maar ik had geen zin daar een discussie over te voeren.

Maar zo kan het ook.
ModelSpoorGroep Valkenswaard bestaat in 2015 25 jaar. Vijf jaar geleden hebben we besloten bovenop de bescheiden contributie van 70 euro per jaar 10 euro per jaar te vragen om het jubileum te vieren.
Op 15 maart hebben wij 9 topbanen uitgenodigd, de bouwers verteld dat wij geen entreeprijs vragen en gevraagd daar hun vergoeding op aan te passen.  De 9 banen hebben zeggen en schrijven 200 euro gekost. Alle deelnemers en clubleden, 24 in getal met aanhang,zijn 's-avonds uitgenodigd voor een buffet gratis en voor niks. Alle deelnemers hebben gratis consumptie bonnen gekregen. Tevens is een bijzaaltje gereserveerd voor kinderen. Daar was de gelegenheid om te rangeren met het rangeerbaantje van meester Jan. Maarten van den Burgt heeft als promotie een aantal bouwpakketjes van Auhagen en bijbehorende lijm geleverd. Het was in het bijzaaltje een drukte van belang. De ouders opa's en oma's konden rustig de banen bewonderen wetende dat de kinderen goed bezig waren. Wij hebben geen verkoop stands verhuurd. Het aantal bezoekers is om en nabij de 1000 man geweest. Het hele evenement heeft ModelSpoorGroep Valkenswaard niet meer gekost dan ca. 1500 euro wat volledig is betaald uit de clubkas dank zij het tientje. Wij hebben ook geen sponsorgelden gevraagd. De exposanten, publiek en leden van ModelSpoorGroep Valkenswaard hebben een voortreffelijke dag gehad. Ik begrijp ook wel dat dit voor een commerciële beurs niet haalbaar is. Maar het verhaal dat kleine beurzen haast niet meer kunnen worden georganiseerd omdat de kosten uit de pan rijzen hebben wij met bovenstaande opzet onderuit gehaald. Of de verenigingen willen geld verdienen aan het organiseren van een beurs.
Als ModelSpoorGroep Valkenswaard wordt uitgenodigd voor een clubbeurs waar geen of een zeer bescheiden entree wordt gevraagd passen wij ook onze vergoeding daar op aan. Dat is als het in de buurt is niets en anders de benzinekosten en niet meer. Vraagt een commerciële beurs entreeprijzen van 12 tot 17,50 euro moeten ze aan ons niet vragen om voor een habbekrats te komen.
Voor grote beurzen ga ik niet de oplossing geven hoe ze hun problemen moeten oplossen maar kleine niet commerciële beurzen moeten eens goed nadenken waarom zij een beurs organiseren. Voor het geld of alleen voor het plezier wat je daar aan kan beleven.
Hugo
« Laatst bewerkt op: 21 November 2015, 12:17:29 door Hugo Baart. Reden: taalfout »

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #703 Gepost op: 21 November 2015, 12:09:05 »
Ik heb de topic over Eurospoor niet zo gevolgd. Vandaar dat ik zo laat reageer.
ModelSpoorGroep Valkenswaard wilde graag met ons mini-baantje "Veldhoven 1935" komen, een absolute publiekstrekker, maar Leo vond het niet nodig om reden dat hij de mening is toegedaan dat dit mini-baantje al te veel op tentoonstellingen te zien is geweest. Dat laatste is pertinent niet waar maar ik had geen daar een discussie over te voeren.

Hierop wil ik uiteraard reageren. Gelukkig hoef ik daarover geen ja en nee-spelletje te voeren. Veldhoven heeft gestaan op de volgende beurzen: Rijswijk 2008, Nederlandse Modelspoordagen 2008, Ontraxs 2009, Modelbouwshow 2010, Udense Modelspoordagen 2010, Internationale Modelspoorshow Kaarst 2011, Febelrail 2011, Charleroi 2011, Smalspoor modelbouwdagen 2011, Leipziger Messe 2011, Expo Trains 2012, German Rail 2013, NMF Jubileum Festival 2013, Dordt in Stoom 2014, Open Monumentendag Waalre 2014, Scale Model Challenge 2015. (Bron: website Modelspoorgroep Valkenswaard).

En ja, waarom daarna niet nog even naar Eurospoor2015 voor een relatief hoge vergoeding... dacht het niet. Maar zoals ik het lees is het niet netjes om MSGValkenswaard  af te wijzen.

Als ModelSpoorGroep Valkenswaard wordt uitgenodigd voor een clubbeurs waar geen of een zeer bescheiden entree wordt gevraagd passen wij ook onze vergoeding daar op aan. Dat is als het in de buurt is niets en anders de benzinekosten en niet meer. Vraagt een commerciële beurs entreeprijzen van 12 tot 17,50 euro moeten ze aan ons niet vragen om voor een habbekrats te komen.

De hoogte van de entreeprijs zegt helemaal niets over het verdienmodel van een beurs. Het wordt hier gebruikt als excuus om veel meer dan de onkosten te vragen. Gelukkig zijn er zeer weinige clubs (uit binnen- en buitenland) die dat proberen. Bijna allemaal zijn blij en vereerd uitgenodigd te worden om drie dagen voor een groot publiek te mogen exposeren. Want om dat plezier moet het gaan, zowel bij kleine beurzen als bij grote beurzen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #704 Gepost op: 21 November 2015, 12:17:08 »
Ik denk niet dat we hier veel opschieten met een discussie over het al of niet toelaten van een specifieke baan. De frustratie kan ook worden afgereagerd per pb of per mail en ik dat dat de discussie langs die weg al een paar keer is gevoerd.  :(
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.