Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185850 keer)

Olav

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #615 Gepost op: 13 November 2015, 07:34:11 »
............ Maar dan moet je het niet gelijk met Legoworld gaan houden, dat is een hele domme zet. Die families kiezen echt massaal voor Legoworld, dat lijkt me een inkoppertje. En de meeste families gaan niet twee keer in dat weekend naar de jaarbeurs en alles op dezelfde dag is te veel. Tegelijkertijd met een crea evenement is veel slimmer, als we naar de traditionele interesses kijken.

Het lijkt me zinvol, als we Leo willen helpen, hem te voorzien van meer PR ideeën.

........

Ik was eind 2013 in Stuttgart. Daar was een modelbouwbeurs met een hoog spoorgehalte (waaronder ook mooie banen). Maar dit was niet de enige beurs. Er waren zeven beurzen tegelijk (inclusief speelgoed en lego) en dat voor een toegangsprijs van 13 euro. Met het kaartje kon je ook gebruik maken van regionaal OV. Ik heb het nog nooit zo druk gezien, ook bij het modelspoor gebeuren.

Waarom kan het daar wel (combinatie van meerdere beurzen en OV) voor een betere prijs dan in NL? Waarom is men bang voor combinatiebeurzen?
Groeten

Olav

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #616 Gepost op: 13 November 2015, 09:21:27 »
Als ik het goed begrijp uit bovenstaande reactie kon je met 1 kaartje dus meerdere beurzen bezoeken. Misschien ligt daar het antwoord; een voor gereduceerd tarief aanbieden van een combi kaart voor en legoworld en Eurospoor, misschien is het óók mogelijk parallel de kreadoe te organiseren? Ik zou zeggen, probeer de samenwerking te zoeken.......

henk

• Offline Offline
« Reactie #617 Gepost op: 13 November 2015, 09:50:17 »
Legoworld is een vast format onder controle van Lego zelf. Ik denk niet dat die belangstelling hebben voor samenwerking. Waarom zouden ze ook?
Stuttgart is binnenkort weer. Het is een initiatief van de beurs zelf onder de titel Stuttgarter Messeherbst. Je kan dat weekend ook nog naar een babybeurs en een vegetariërsbeurs. Allemaal voor diezelfde 13 euro.
http://www.messe-stuttgart.de/pages/messeherbst/
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #618 Gepost op: 13 November 2015, 09:57:41 »
Hoi,

Ik denk dat als er in 2016 weer eurospoor komt dan is het misschien verstandig om het samen te organiseren met KreaDoe misschien is het dan ook mogelijk om iets aan de toegangs prijzen te doen. Bovendien krijg je misschien wel meer bezoekers binnen. Ja kan het allicht eens proberen.

gr bernard

Ben

• Offline Offline
« Reactie #619 Gepost op: 13 November 2015, 10:06:30 »
Ja leuk, Kreadoe. En dan de workshop bomen maken volgen. :P

Gr, Ben.

Floris

• Offline Offline
« Reactie #620 Gepost op: 13 November 2015, 10:17:06 »
De combi met Kreadoe is volgens mij enkele jaren geweest en was volgens mij niet eens zo slecht. Ega naar de Kreadoe en vaders naar Eurospoor...

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #621 Gepost op: 13 November 2015, 10:22:02 »
Op bovenstaande foto kan ik ook niemand van het mannelijke geslacht ontdekken!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #622 Gepost op: 13 November 2015, 10:24:55 »
Degene die de foto maakte...  ;D

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #623 Gepost op: 13 November 2015, 13:00:58 »
Op bovenstaande foto kan ik ook niemand van het mannelijke geslacht ontdekken!

Daar heb ik helemaal geen probleem mee  ;D
Bovendien zijn de dames die een modelspoorbeurs bezoeken vaak erg geïnteresseerd in hoe iets gemaakt wordt en een stimulans voor de (tegen zijn wil?) meegesleurde man.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Wim1969

• Offline Offline
« Reactie #624 Gepost op: 13 November 2015, 13:36:56 »
cool, die kreaklusbeurs ziet er druk uit  (y))
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #625 Gepost op: 13 November 2015, 14:14:50 »
Hoi,

Ik denk dat als er in 2016 weer eurospoor komt dan is het misschien verstandig om het samen te organiseren met KreaDoe misschien is het dan ook mogelijk om iets aan de toegangs prijzen te doen. Bovendien krijg je misschien wel meer bezoekers binnen. Ja kan het allicht eens proberen.

gr bernard

Beste Bernard en anderen,

Louter het feit dat de beurs gelijktijdig met een andere beurs plaatsvindt levert geen synergievoordelen op. Daar wordt Eurospoor niet goedkoper van of krijgt er meer bezoekers door.
Stel dat Eurospoor gelijktijdig met KreaDoe plaatsvindt (is 1x bij toeval geweest in de 90-er jaren). Wat hebben wij eraan als alle vrouwen dan naar die beurs gaan en de heren naar Eurospoor? Ik verkoop die vrouwen liever ook een kaartje voor Eurospoor, daar hebben we meer aan.

Wij zien Lego (met respect) liever niet gelijktijdig met Eurospoor. Daar hebben wij (o.i.) geen voordelen van. Bezoekers van een van beide dagvullende evenementen gaan niet daarna nog even naar de andere beurs. Kortom, bezoekers van beide beurzen lopen elkaar alleen maar in de weg of kopen een kaartje voor de verkeerde beurs, wat dan ook weer teruggedraaid moet worden.

Prettig weekend allen!
Leo

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #626 Gepost op: 13 November 2015, 14:53:32 »
Wat ontraxs betreft denk ik dat over een paar jaar de koek ook wel op is wat betreft mooie kijk dozen.
Kan mij niet voorstellen dat de deelnemers  van 2015 weer een nieuwe kijkdoos maken voor 2016 waardoor het veel moeilijker wordt om weer nieuwe deelnemers te vinden.

Soms lijkt het alsof je nog nooit op OntraXS bent geweest. Ik nodig jou daarom op persoonlijke titel uit om in Maart 2016 te komen kijken bij ons om je ongelijk te bewijzen. Dat is mij zelfs een vrijkaart waard. Je zult zien dat we niet alleen kijkdozen hebben maar ook heel andere mooie rij banen.

Kan mij niet voorstellen dat de deelnemers  van 2015 weer een nieuwe kijkdoos maken voor 2016 waardoor het veel moeilijker wordt om weer nieuwe deelnemers te vinden.

Het zal je verbazen...... ;) En wat dacht je van onze buitenlandse deelnemers?

Tja ik denk dat we in Nederland gewoon niet meer  drie grote modelspoor shows  moeten organiseren dat is gewoon te veel van het goede. Ik ben van mening dat je beter in de oneven jaren eurospoor kan houden en in de even jaren rails.

Zelf blijf ik van mening dat je prima 3 van deze evenementen naast elkaar kunt houden omdat ze elk hun eigen publiek kennen.

Floris

• Offline Offline
« Reactie #627 Gepost op: 13 November 2015, 15:02:25 »
Beste LeoH,

Je moet het voordeel wel WILLEN zien!

Het voordeel van gelijktijdig Kreadoe met Eurospoor is simpel:

Man wil naar Eurospoor, maar vrouw begint te zeuren; "en ik dan?, nee gaat niet gebeuren" > resultaat: GEEN bezoeker
Man wil naar Eurospoor, vrouw houd van knutselen; antwoord op bovenstaande vraag: "ga jij lekker die hal in, ga ik de Eurospoor hal in" > resultaat: WEL een bezoeker!

Soms wil vrouwlief dan ook nog wel naar Eurospoor, want dat is ook "best creatief eigenlijk"  ;D

simpel toch?

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #628 Gepost op: 13 November 2015, 15:06:02 »
Zelf blijf ik van mening dat je prima 3 van deze evenementen naast elkaar kunt houden omdat ze elk hun eigen publiek kennen.

Met respect en goede collegialiteit naar de beursorganisatoren van de andere grotere evenementen, maar:

Zie het als een visvijver met steeds minder vis en steeds meer hengels.......

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #629 Gepost op: 13 November 2015, 15:16:03 »

Jos.
Beste Jos,

Het spijt me als het zo overkomt, dat is niet de bedoeling. Maar wij hebben 23 jaar Eurospoor ervaring achter de rug en hebben zoal het een en ander meegemaakt en uitgeprobeerd. Sommige tips die hier geponeerd worden zijn door ons al lang geprobeerd of brengen zo veel risico in zich (bijv. zet er een modelbouwbeurs bij) dat je daar niet aan wil beginnen. En dan heeft het ook niet zo veel zin om in die richting verder te denken.
Ik kan begrijpen dat het eigenwijs overkomt, maar zo is het niet bedoeld.

Groet,
Leo
« Laatst bewerkt op: 13 November 2015, 15:44:49 door Bert van Gelder. Reden: Citaat aangepast »