Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185847 keer)

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #600 Gepost op: 12 November 2015, 17:29:11 »
Promotiebudget (met nadruk op budget):  0 (nul) met als reden:  waar zou ik dat vandaan moeten toveren?

Sorry Maarten, ik heb ervaring in andere branches, en bij een gezonde bedrijfsvoering hoort ook dat er aan marketing en promotie gedaan wordt.
En wat zijn nou je kosten voor deelname? Een aantal vierkante meter x de prijs die Leo vraagt per m2. En de reiskosten. Zou niet onoverkomelijk moeten zijn.
Als dat niet kan is er iets fundamenteel mis, en dat brengt me bij deze opmerking:

Aargh, volgens mij is het een hele lastige business (maar wel een mooie) om in te werken, hetzij als importeur, fabrikant, producent, beursorganisator...

Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit, er wordt niet genoeg marge gemaakt in een groot deel van de branche. De oorzaken en wat er aan te doen valt buiten dit topic. Nu niet allemaal gaan piepen dat het dan onbetaalbaar wordt, uiteindelijk kan de modelspoorbranche alleen voortbestaan met gezonde bedrijfsvoering, of we het nu leuk vinden of niet.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #601 Gepost op: 12 November 2015, 17:49:15 »
Soms? Altijd....

Mvg,
 Sander

Mwoa, daar word door sommige organisatoren anders over gedacht. Een voorbeeld van al weer wat jaartjes geleden tbv een tentoonstelling in de Brabanthallen; "hoezo reiskosten? jullie zitten toch in Den Bosch?"

Ja, we gaan de baan op een pomplorrie 8 km door de stad heen sjouwen....  :-X

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #602 Gepost op: 12 November 2015, 18:13:17 »
Op 1 van de toenmalige familiebeurzen waar wij als vereniging aan hebben deelgenomen hebben wij ook o.a. "reiskosten" gedeclareerd terwijl de IJsselhallen op nog geen 100 meter van onze clubruimte ligt. Zou ons een dag kosten om met een modulebaan over te steken.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #603 Gepost op: 12 November 2015, 18:20:36 »
Zou niet onoverkomelijk moeten zijn.
Een inkomen (lees: wat er voor mij overblijft uit mijn bedrijf) van 800 euro per maand.  Dalend.
Geen andere inkomsten: onoverkomelijk genoeg ?

Voordeel: als ik er mee stop, en de sociale dienst in duik, of later de AOW,  wordt ik er alleen maar beter van.  Ik ben een van de weinige gelukkigen die er alleen maar op vooruit kan.

Maarten.

guest7822

• Gast
« Reactie #604 Gepost op: 12 November 2015, 19:02:26 »
Lijkt me een makkelijke beslissing dan.......

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #605 Gepost op: 12 November 2015, 19:13:11 »
En aan het chagrijn te horen doe je het ook niet voor je plezier.  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #606 Gepost op: 12 November 2015, 21:24:37 »
Wat een onzin.... er zijn nog steeds kleinere beurzen die een prima show hebben met goede kwaliteit banen. Spoorgroep Zuid is er zo een. Oh ja, bij jou om de hoek dus die zou je zeker moeten kennen.

Spoorgroep Zuid kent een heel hoog "ons kent ons" gehalte.
De jongens uit Maastricht, Kerkrade, Sittard Roermond en Venlo vullen mekaar heel goed aan.
En omdat de verenigingen uit Sittard, Roermond en Venlo een organanisatiecyclus kennen hebben ze onderling redelijk weinig kosten.
Want er zijn al 2 clubs die al zeker niet betaald hoeven te worden, want die draaien gewoon mee in die cyclus.

Ik doelde meer op een lokale beurs zoals in Hoensbroek, en daar weet Dennie, ook bekend op dit forum meer van.
Deze moeten het echt hebben van de kraamhuur uit de handel, want echte serieuze banen kunnen ze gewoon niet opbrengen.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 12 November 2015, 21:31:21 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #607 Gepost op: 12 November 2015, 21:37:58 »
Hoi,

Tja ik denk dat we in Nederland gewoon niet meer  drie grote modelspoor shows  moeten organiseren dat is gewoon te veel van het goede. Ik ben van mening dat je beter in de oneven jaren eurospoor kan houden en in de even jaren rails.  Wat ontraxs betreft denk ik dat over een paar jaar de koek ook wel op is wat betreft mooie kijk dozen.
Kan mij niet voorstellen dat de deelnemers  van 2015 weer een nieuwe kijkdoos maken voor 2016 waardoor het veel moeilijker wordt om weer nieuwe deelnemers te vinden.

Tja vergoedingen voor deel name aan beurs is prima in mijn ogen immers een bus of vrachtauto moet worden gehuurd plus de benzine kosten.

Verder ben ik van mening dat je de beurs weer aantrekkelijk moet maken zo dat de fabrikanten met veel plezier weer op de beurs willen gaan staan. Je zou de handel in oude tweede hands rotzooi er uit moeten gooien. Dan heb je misschien nog maar 1 hal nodig

gr bernard

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #608 Gepost op: 12 November 2015, 22:24:00 »
Een aantal deelnemers gaat voor "om het jaar"  een nieuw baantje...

Een mooie kijkdoos is nou eenmaal sneller te bouwen als een hele grote racebaan...

Ik denk dat Ontraxs door haar europese uitstraling en naam nog heel wat jaren meekan...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #609 Gepost op: 12 November 2015, 22:28:54 »
Je zou de handel in oude tweede hands rotzooi er uit moeten gooien. Dan heb je misschien nog maar 1 hal nodig

Precies, want de groep koopjesjagers haakt dan ook af, ergo: weer minder bezoekers. Dus je kunt met een hal minder toe....

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #610 Gepost op: 12 November 2015, 22:48:58 »
Je zou de handel in oude tweede hands rotzooi er uit moeten gooien. Dan heb je misschien nog maar 1 hal nodig
Daar komt idd ook een grote groep mensen voor.

En waar zou HJ (of sponsor Wesley  (y)) anders de uitbreiding van de BNLS Zephyr vandaan moeten halen?  ;D 8)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #611 Gepost op: 12 November 2015, 23:42:25 »
Mwoa, daar word door sommige organisatoren anders over gedacht. Een voorbeeld van al weer wat jaartjes geleden tbv een tentoonstelling in de Brabanthallen; "hoezo reiskosten? jullie zitten toch in Den Bosch?"

Ja, we gaan de baan op een pomplorrie 8 km door de stad heen sjouwen....  :-X

;D

dennie

• Offline Offline
« Reactie #612 Gepost op: 13 November 2015, 00:52:43 »
Een tentoonstelling kun je niet vergelijken met een gewone treinenbeurs.
Als je eurospoor zegt denk je aan banen en handel in hartje utrecht makelijk te bereiken
Zeg je houten dan denk je aan handel/verkoop en hoop je op leuke dingen voor leuke prijs te krijgen.
Zeg je genk denk je aan mix van modelbouw en ga zo maar door.
Tentoonsteling heb je inderdaad veel kosten
*locatie huur  school of hal of buurtcentrum en waar ligt het,centrum of buitengebied
*onkosten vereniging bestaat  uit transport naar locatie huur  vrachtwagen of aanhanger (of als past kofferbak) ligt aan grote baan z-n-tt-ho (tussenmaat niet meegerekend)-lgb.
het aantal leden moet ook nog mee naar tentoonstelling
*verzekering eventeul nog  bewaking nachts
*Reclame promotie materiaal
*enzovoort
Dus hoe kun je nou de meeste kosten eruit krijgen
* entreeprijs,
*verhandelen met exposanten,
*standhuur voor verkoop
*sponsors zoals je ziet bij  lokale tentoonstelling (roermond sittard helmond/venlo)bijvoorbeeld kapperszaak garage supermarkt electrowinkels,banken om bijdrage voor hun  naam in een plattegrond gids te plaatsen .
*Toeslag op eten en drinken dus zeg maar 10 cent van consumptie naar organisatie gaat
*Enzovoort
groet dennie (organisatie beurs hoenbroek)
« Laatst bewerkt op: 13 November 2015, 03:22:13 door dennie »

SimonH

• Offline Offline
  • Heußenstein Bf
« Reactie #613 Gepost op: 13 November 2015, 06:48:24 »
Beste Simon, bedankt voor het meedenken. Veel van de door jou genoemde punten zijn al op Eurospoor, maar inderdaad niet gekoppeld. Is daar echt een noodzaak voor? Als een kind tien keer achter elkaar in de trein wil rondrijden en de andere activiteiten niet wil doen, kan dat gewoon. Speurtocht over de beurs gaat de NMF zich warm voor maken. Groet,
leo

Hallo Leo,

Ik wil je mijn reactie niet onthouden. Ook al is het van een paar pagina's terug.

Om te beginnen: ik behoor (nog) niet tot de doelgroep. Mijn dochter is tien maanden dus nog niet bezig met huisjes bouwen, solderen enzo. Ik ben niet op zoek gegaan naar activiteiten voor kinderen en ik ben ze, om heel eerlijk te zijn, ook niet veel tegengekomen.

Ik noemde een aantal punten die wellicht leuk zijn voor kinderen op Eurospoor, en het meeste zou kennelijk al op Eurospoor te doen zijn... Dan heb ik die bijna allemaal gemist. Ook de website vermeldt dat dan niet. Terwijl iets anders, het Kids Project (waar het op een gegeven moment erg druk was, dus het viel kennelijk erg in de smaak), weer niet te missen is op Eurospoor maar wel mist op de website. Dat vind ik wel een beetje een gemiste kans.

Website in het algemeen: tsja, toch een beetje een achterhaald medium. Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, meer met Facebook gaan doen. Kondig daar, in de pakweg twee maanden voor Eurospoor, elke paar dagen een publiekstrekker aan! Af en toe een berichtje ertussendoor over een activiteit voor kinderen, een deel & win-actie (even ter vergelijk: de VSM hield zo'n actie bij Terug naar Toen, en daar is 1.200 keer aan deelgenomen - laat deze 1.200 mensen gemiddeld 100 Facebookvrienden hebben, en dan heeft de VSM voor 150 euro (5x2 dagkaarten) 120.000 mensen bereikt)

groeten Simon

Heußenstein : HO, DB 1957

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #614 Gepost op: 13 November 2015, 07:33:41 »
Goh Simon, Eurospoor op Face-book gemist?
Dan had je geweten wat er allemaal kan en te doen is....

http://www.eurospoor.nl/Eurospoor2015-nieuwsbrief.pdf

Zo te downloaden via FB, beetje achterhaalde reactie..
Mvh Steef