Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185849 keer)

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #510 Gepost op: 10 November 2015, 13:38:44 »
Ik protesteer met klem tegen het woord "vervuilen".  Als een mening jou niet zint, ongeacht de inhoud van de mening, blijf dan zelf weg van dit forum.  Ook al wil de persoon anoniem blijven, dat is hier gebruikelijk en zijn goed recht, zolang de regels in acht genomen worden. Dat jij jezelf, net zoals ik, wel bekend maakt, is jouw eigen zaak.  Een ander kan daar anders over denken.

Reageer dus aub maar niet meer.

Maarten.

In combinatie met zijn eerdere schaamteloze reacties, noem ik het vervuilen, ongeacht of hij een punt heeft en ongeacht wat jij daarvan vindt. Dat is mijn recht.
Groet,
Leo

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #511 Gepost op: 10 November 2015, 13:42:23 »
Dat is precies wat ik bedoel, je hebt er toch wat van geleerd ! Schaamteloos.

Maarten.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #512 Gepost op: 10 November 2015, 13:49:54 »
Zowel dit draadje als heel Beneluxspoor is voor ons waardevol en ik leer nog elke dag bij. Ik ben dankbaar voor alle serieuze inzichten die ik hier mag lezen en via de mail ontvang. Groet,
Leo

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #513 Gepost op: 10 November 2015, 13:54:23 »
Heren

Niet om als moderator op te treden, maar zullen we het hier bij laten ?

@ Maarten

Meningen en zienswijzen mogen verschillen, maar frustraties uiten wordt het hier niet mooier op. En daar lijkt Eurofan zich wel voornamelijk van de bedienen. Dat jij het daarmee eens bent doet niets af aan de teneur. Dan zie ik liever gewoon de mening die je aan het begin gewoon ventileerde en dus ook zeer welkom is.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #514 Gepost op: 10 November 2015, 13:57:18 »
Verschil in positie. Precies de aangegeven redenen van niet deelnemen aan "tentoonstellingen" zoals Eurospoor of Rail. Dan kan ik mijn geld wel beter besteden en de inkomsten, maar ook de kosten, aan de al dan niet reguliere handel overlaten.
Maarten, wat is dan je positie? Ben je importeur/distributeur? Of ben je zelf ook winkelier?
In het eerste geval neem ik aan dat de merken die je vertegenwoordigt ook van je verwachten dat je aan promotie doet. En daar eventueel ook een bijdrage voor zouden kunnen geven. Als je aan een beurs deelneemt kost je dit uiteraard geld (uit je promotiebudget) maar dan moet je er van uit gaan dat dit aan de inkomstenkant uiteindelijk terugkomt door meerverkoop door de winkeliers waaraan je je producten levert. Die dan weer extra bij jou afnemen.
Als je daarentegen je eigen beurskosten ter plekke door directe consumentenverkoop wilt terugverdienen gedraag je je als winkelier en kan ik me voorstellen dat de winkeliers die jouw producten in het assortiment genomen hebben dit als onterechte concurrentie zien.

Dus nogmaals, wat is je positie? Ik krijg de indruk dat je beide wilt zijn en dat conflicteert nu eenmaal.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #515 Gepost op: 10 November 2015, 14:03:56 »

Als je daarentegen je eigen beurskosten ter plekke door directe consumentenverkoop wilt terugverdienen gedraag je je als winkelier en kan ik me voorstellen dat de winkeliers die jouw producten in het assortiment genomen hebben dit als onterechte concurrentie zien.

Wat ik dus een beetje onzin vind.

Op een beurs staat bijvoorbeeld Artitec als fabrikant/leverancier EN als winkelier. Maar de producten van Artitec worden door heel veel standhouders verkocht. Ik zie niet in dat er sprake is van valse competitie. Sterker nog: de handelaren verkopen onder de prijs. Bij fabrikanten lukt me dat nooit. ;)

Ik als consument kan het zeer waarderen als er fabrikanten op een beurs staan. Het geeft de mogelijkheid tot het stellen van vragen etc. Op Eurospoor mis ik de fabrikanten, Leo H. vindt daar wat van maar het zou goed zijn eens uit te zoeken waarom zij niet komen in plaats van een moreel beroep op hen te doen.

Gr, Ben.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #516 Gepost op: 10 November 2015, 15:30:10 »
maar zullen we het hier bij laten ?
Helemaal mee eens.
Meningen en zienswijzen mogen verschillen, maar frustraties uiten wordt het hier niet mooier op. En daar lijkt Eurofan zich wel voornamelijk van de bedienen. Dat jij het daarmee eens bent doet niets af aan de teneur. Dan zie ik liever gewoon de mening die je aan het begin gewoon ventileerde en dus ook zeer welkom is.
Ik ben pas gaan reageren, toen de vraag voorlag waarom bedrijven/importeurs niet (meer) aanwezig zijn op Eurospoor. Daar heb ik mijn mening over medegedeeld.  Met welke meningen of frustraties van wie dan ook heb ik niks te maken, sterker nog:  je denkt toch niet dat ik eerst het hele draadje ga doorlezen?
Ik weet dus niet waar je het over hebt en met jouw opmerking dat ik het daar mee eens ben ben ik het dus expliciet niet mee eens.  Dat leg jij me in de mond.
Waar ik het volstrekt wel mee eens ben is de zeer bondige samenvatting, die Eurofan heeft gegeven, waarin geen onvertogen woord staat, noch sprake is van enige uiting van frustratie.
Dat ik, en met mij anderen, het jammer vind, dat Eurofan zich niet persoonlijk bekend maakt, is mijn opvatting.  Eurofan denkt daar anders over, dat is zijn goed recht, en dat respecteer ik.
Wanneer Beneluxspoor gebruikt wordt om anoniem frustraties te uiten, zoals gesteld, vind ik dat jammer.  Wil Beneluxspoor dat voorkomen, zouden ze alleen mensen met naam en toenaam moeten toelaten.  Ik dacht niet, dat dat ooit de bedoeling is geweest of wordt.

Dicht mij aub geen uitspraken toe, die ik niet gedaan heb.

Maarten van der Burgt

Ben

• Offline Offline
« Reactie #517 Gepost op: 10 November 2015, 15:34:56 »

oorspronkelijk bericht door mod verwijderd, je hebt helemaal gelijk Ben!

Flauw en ook nog eens onder de gordel Focus2.

Ik heb niet de behoefte het voor Maarten op te nemen, dat doet hij zelf. Wat ik wel weet is dat Maarten desgevraagd prima aan voorlichting doet en nette service verleend op beurzen waar het gaat om de producten uit zijn mandje.

Gr, Ben.
« Laatst bewerkt op: 10 November 2015, 15:39:21 door Bert van Gelder »

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #518 Gepost op: 10 November 2015, 15:38:01 »
Maarten, wat is dan je positie? Ben je importeur/distributeur?

Importeur/distributeur.
Bijdrage bedrijven: promotie materialen, geen financien.
Promotiebudget (met nadruk op budget):  0 (nul) met als reden:  waar zou ik dat vandaan moeten toveren?

Maarten.

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #519 Gepost op: 10 November 2015, 15:43:46 »
Op Eurospoor mis ik de fabrikanten, Leo H. vindt daar wat van maar het zou goed zijn eens uit te zoeken waarom zij niet komen in plaats van een moreel beroep op hen te doen.

Ik heb mijn redenen gegeven, zoals al vele jaren terug.  Daar is weinig in veranderd.   Wat wel veranderd is, is blijkbaar dat er nu nog maar 1 firma staat, terwijl bij mijn afscheid van Eurospoor er toch nog wel een redelijk aantal vertegenwoordigingen stond. 
Ik beweer uitdrukkelijk niet, dat daar iets aan gedaan had kunnen worden, noch wil ik redenen geven van andere bedrijven, maar dat er  gegronde redenen zijn is niet mis te verstaan.  Anders waren er nu mogelijk ook meer geweest, misschien zelfs Eurotrein.

Maarten.

henk

• Offline Offline
« Reactie #520 Gepost op: 10 November 2015, 16:56:25 »

Nee, dat zie je verkeerd. De producten die deze winkels verkopen zijn zo specifiek dat je niet over algemene handel kunt spreken. Er staan geen notoire dozenschuivers.

Wie heeft het over dozenschuivers? Het gaat om een stuk of vijf grote winkels die gewoon het hele assortiment mee kunnen nemen. Ik vind dat ze tot de betere winkels in Nederland behoren, maar aan hun assortiment is niks specifieks, behalve dat het heel groot is. Tot twee edities geleden was dergelijke handel uitdrukkelijk uitgesloten op Ontraxs. Ik vind het prima, maar er is wel wat veranderd en voor Maarten kennelijk teveel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #521 Gepost op: 10 November 2015, 17:17:02 »
Noem ze eens, volgens mij kijk ik er overheen..

Ernst Jorissen

• Offline Offline
    • Spoor 1 MBSNederland.
« Reactie #522 Gepost op: 10 November 2015, 17:38:35 »
Hallo Allemaal.

Leuk deze Discussie.
Maar het gaat eenvoudig hierom.
De Fabrikanten blijven weg omdat ze de prijzen die er voor betaald worden om er te staan veel te hoog zijn.
En dan kan er ook niks verdiend worden.
Ook bij de oosterburen zie je dit ook al gebeuren.
Dat is nou wat men tegenhoud.
Voor de prijzen die er betaald moeten worden.

Met vriendelijke groet Ernst.
« Laatst bewerkt op: 10 November 2015, 20:31:04 door Ernst Jorissen »

Ben

• Offline Offline
« Reactie #523 Gepost op: 10 November 2015, 17:47:57 »

Noem ze eens, volgens mij kijk ik er overheen..

Wapstad, Kuipers, Bentink, Modeltreinexpress en die winkelier met paardestaart en zijn LGB dozen. ;D

Gr, Ben.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #524 Gepost op: 10 November 2015, 18:02:07 »
maar dat zijn toch geen dozenschuivers die je bijvoorbeeld op Houten of Eurospoor ziet?   ;)