Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185833 keer)

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #450 Gepost op: 31 October 2015, 06:21:25 »
Idd. En als een baan bekend is, plaats dan een berichtje op de FB, met ook wat foto's van de baan of een linkje naar de homepage van die vereniging. Zoals aangegeven is FB een snel medium, dus als er nieuws is, ff posten.

Grt, Wim
Grt, Wim

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #451 Gepost op: 31 October 2015, 10:46:41 »
De uitleg van Leo H m.b.t. het resultaat van Eurospoor 2015 verdient reactie. Eurospoor is allang niet meer uniek. Leo H. deelt zichzelf, in zijn reactie, een slachtofferrol toe. Geen kwetsbare opstelling, zoals eerder gelezen, maar een getuigenis van niet inspelen op veranderingsprocessen. Anderen de schuld geven m.n.hoge kosten is geen excuus. Toegangsprijs i.c.m. parkeren/reiskosten vinden velen te hoog.
Een kaartje van € 10,- lijkt meer in overeenstemming met hetgeen wordt geboden. Standhouders betalen een klein vermogen om hun spullen te verkopen. Voeg daarbij: minder kopers die ook minder uitgeven. Logisch toch dat er jaarlijks een aantal afhaken.
Eurospoor terug in 2016, maar dan wel verfrissend en niet met woekerprijzen.

Nou nou, wat een "spectaculaire" eerste post hier op het forum, en dan anoniem ook nog.
Van dit soort dingen wordt ik blij want die geven dit soort draadjes de nodige humor.

Nog iets zinnigs toe te voegen? Een verfrissend idee wellicht?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #452 Gepost op: 31 October 2015, 10:50:53 »
Het lijkt wel of daar een gefrustreerde handelaar aan het woord is. :)
Ik heb al een trein

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #453 Gepost op: 31 October 2015, 11:00:26 »
Fremo is niks voor het euro spoor publiek.  Die willen treinen zien rijden.  Bij fremo zie je voornamelijk mannen die druk bezig zijn met kaarten en bellen met de collega's om die ene trein per uur exact op de seconden te laten vertrekken. ..
Dat spelen met kaarten is toch ook een onderdeel van Modelspoor en z'n beleving. Kan zomaar voor een bezoeker een geweldig leuk idee zijn om dat thuis, op kleinere schaal, ook te gaan doen.
Groeten Joop, machinist Lls

haes

• Offline Offline
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
« Reactie #454 Gepost op: 31 October 2015, 17:36:04 »
Wat kunnen we toch lekker zeveren over toegangsprijzen, handelaarsprijzen ed.. Je betaalt wat je wil en als je goed rondkijkt zie je het zelfde model voor veel minder. Vind je de toegangsprijs te hoog? Ga niet, maar oordeel dan ook niet over het gebodene.
Leo verdient voor zijn nek uitsteken en alles regelen een grote pluim!!!
Dit jaar vond ik de kwaliteit van de geboden banen zeer goed. Ook ik heb banen die ik wel gezien heb na een of twee tellen, maar die bij nadere beschouwing soms wat leuke scenes hebben.
Soms stonden er daar teveel van en zijn een aantal teleurstellende jaren voorbij gegaan, maar alsnog ben ik geweest om de pareltjes te bekijken. Ik betaal gewoon de entree prijs of bestel een online kaart omdat ik niet in de rij wil staan na een reis naar Utrecht.
Zo beleeft een ieder zijn eigen Eurospoor, en ook Rail en Ontrax......

Fijn weekend en misschien kan de discussie dan eindelijk sluiten.

Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 01 November 2015, 14:05:22 door haes »
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

ReneH0

• Gast
« Reactie #455 Gepost op: 31 October 2015, 18:22:10 »
Gehele draadje door gelezen en ook al in discussie geraakt etc. 
Na verschillende filmpjes en foto's gekeken te hebben, ben ik zeer enthousiast geraakt over de Engelse met een geweldig mooie schaduwstation wow en een Duitse baan.
Ik hoop dat die er volgend jaar weer zijn, die zou ik dus wel graag in het echt zien. Zou zie je maar weer, maar goed laten we die discussie niet weer beginnen.
Wat betreft een toegangsprijs, tja moet niet duurder worden, voor mij is er wel een grens. Denk dat, dat voor een ieder anders werkt.
Maar als ik niks heb, ga ik volgend jaar ook weer is kijken.

brutus

• Offline Offline
« Reactie #456 Gepost op: 31 October 2015, 20:09:05 »
Met zo'n bak aan ruimte als je in de jaarbeurs hebt zou het best een leuk idee zijn FREMO weer eens uit te nodigen. Lijkt me geen enkel probleem een langerekt emplacement langs een complete lange wand te organiseren, toch? Daar kunnen gave dingen mee.

Reinout

Fremo is een heel ander uitgangs punt. Je bent lid hiervan voor je eigen plezier. Dus je komt met je eigen bakken naar een eigen besloten bijeenkomst waar je vervolgens  met een dienstregeling gaat rijden.  Je hoeft niet de hele dag het betalende publiek bezig te houden.  In de meeste zalen waar ze staan kun je niet normaal tussen en bij de banen komen , je moet eronderdoor kruipen naar een andere plek . Ook de kwaliteit is vaak hoog  ,maar ook heel vaak zijn bakken nog lang niet af en aangekleed, b.v alleen de rails nog maar klaar.

Brutus

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #457 Gepost op: 31 October 2015, 20:32:20 »
Toch is FREMO een paar keer op een tentoonstelling geweest. Bijvoorbeeld bij een van de eerste Rail tentoonstellingen, nog in Den Bosch. Als lokkertje om ook in NL Fremo v/d grond te krijgen (ik ben ook een tijd lid geweest). Volgens mij nog eens bij Rail in Leiden gezien en ook wel in Houten.

Op zich kunnen ze dus best een opstelling voor tentoonstellingen maken. Niets mis mee. Voordeel is dat het weer eens wat anders is doordat er netjes volgens de regels wordt gereden en gerangeerd: anders dan de rij-maar-rondjes banen.

Laatste keer dat ik Fremo in Houten zag, jaar of 5 geleden of zo, was het een hoge kwaliteit h0-pur 1:87 detailspul, maar dat betekende helaas ook dat de helft van de bakken maar zeer provisorisch van een groen verfje was voorzien. Dan heb ik liever modules die af zijn.

Maar goed, ik gooide het proefballonnetje op omdat het wat anders is dan veel andere banen. En in de jaarbeurs kan je wel lekker een complete muur inpikken :D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
« Reactie #458 Gepost op: 01 November 2015, 00:29:48 »
Goedenacht Beneluxspoorleden.

Ik heb een idee. Het gaat om het volgende wat Leo van Eurospoor zei.

Hopelijk trekt de economie nu echt aan, maar de vraag is of daardoor ook het modelspoor meer omzet gaat maken. Het is zowat uit de shops weggesaneerd. Er zijn er nog maar weinigen die het  verkopen. Reclame wordt er nauwelijks voor gemaakt. Kijk maar eens naar de commercials op tv zo rond Sinterklaas en Kerst. De Lego treinen rijden door de kamer, maar waar blijft het modelspoor? Hoe gaan we dat op de rails zetten? In ieder geval door te trachten op de beurs kinderen te enthousiasmeren, daar doen we dan ook alles aan. Bijvoorbeeld door eigen kinderbanen te bouwen en clubs te vragen om ook een gedeelte van de baan door kinderen bedienbaar te maken. De tijd van “kijken met de ogen niet met de handen’ moet voorbij zijn. Geef ze de mogelijkheid, het betaalt zich later uit! Maar er moet na de beurs wel een vervolg zijn.

Nu heb ik een idee als we als Beneluxspoorders meerder module bakken maken op lage poten 60 a 70 cm hoog. Mijn nichtje is 5 jaar en ongeveer 1,10 meter hoog. De kinderen leggen hun eigen stuk rails en koppelen aan de andere kinderen. En ze kunnen er landschapje maken. Wat ze willen op hun module BV. Wij als beneluxers helpen de kinderen als nodig is. En geven een uitleg, waarom iets niet kan. Natuurlijk heb je marklin My World. Maar dat is echt speelgoed. Dat is ook leuk, natuurlijk. Maar de beleving wat de grote jongens doen met hun banen. De rails en treintje. Als dat stuk gaat. Ach dat kan gebeuren.

Dan de Ouderen. Als we een baan met digitaal hebben. Dat we het niet alleen uit leggen, maar ook de bezoekers aan de knoppen laten zitten.

Als ze het leuk vinden, dat ze dan voor veel korting een analoge/digitale startset aan kunnen bieden. Dan haal je ze makkelijker over de streep misschien om zelf thuis ook te beginnen met onze mooie hobby.

@ Milocomarty (Martin).
Jij maakt toch modules? Hoe duur kost een kale module met poten?

Dat wij als Beneluxers een module betalen of meerdere mensen 1 module betalen.
Als het veel worden? Kom ik je helpen ook Martin.

Zelf bouwen is rijden en plezier hebben.

Is dat een idee om verder te laten broeien?

Gr Sebas

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #459 Gepost op: 01 November 2015, 00:39:30 »
Op persoonlijke titel: leuk plan. Verdient uitwerking!

Gr, Bert

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #460 Gepost op: 01 November 2015, 01:42:59 »
't Is inderdaad belangrijk er voor te zorgen dat kinderen een goed zicht op het gebeuren hebben. Zoals deze jongetjes bij de BNLS stand afgelopen Eurospoor.

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #461 Gepost op: 01 November 2015, 02:49:06 »
@ Milocomarty (Martin).
Jij maakt toch modules? Hoe duur kost een kale module met poten?

Ik heb het even opgezocht, maar de "duur" kwam ik niet tegen in de wisselkoersen... www.x-rates.com

Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

pixon

• Offline Offline
« Reactie #462 Gepost op: 01 November 2015, 04:51:58 »
Nu is het tijd voor de langste goederentrein van eurospoor 2015
Hoeveel wagons? ik ben de tel kwijt

http://www.youtube.com/watch?v=5fiqoTAzHhw
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #463 Gepost op: 01 November 2015, 09:01:46 »
Hoi,

Nu heb ik een idee als we als Beneluxspoorders meerder module bakken maken op lage poten 60 a 70 cm hoog. Mijn nichtje is 5 jaar en ongeveer 1,10 meter hoog. De kinderen leggen hun eigen stuk rails en koppelen aan de andere kinderen. En ze kunnen er landschapje maken. Wat ze willen op hun module BV.

Dat is er al geweest op Eurospoor. De heren en dames van Railclub utrecht hebben al een paar jaar geleden gedaan. De kinderen konden daar een landschapje maken en dan in de "grote" baan leggen. De trein reed dan door het landschap heen. Het landschapje mochten ze dan meenemen naar huis. Na zoveel jaar dat gedaan te hebben mogen ze sinds een jaar of 1 / 2 een wagonnetje bouwen.

Dan de Ouderen. Als we een baan met digitaal hebben. Dat we het niet alleen uit leggen, maar ook de bezoekers aan de knoppen laten zitten.

Die staat er, op de BNLS-stand. Een hele grote forumbaan waarbij als er netjes gevraagd werd ook door iemand even aan de knoppen mocht zitten. Alleen als er netjes gevraagd werd :) Sommige mensen deden het al uit zichzelf...  ;)

Als ze het leuk vinden, dat ze dan voor veel korting een analoge/digitale startset aan kunnen bieden. Dan haal je ze makkelijker over de streep misschien om zelf thuis ook te beginnen met onze mooie hobby.

Ik denk dat dat een stap te ver zal gaan. Goed, dat zal dan een punt moeten zijn voor Leo of hij dat boor elkaar kan krijgen.

Dat wij als Beneluxers een module betalen of meerdere mensen 1 module betalen.
Als het veel worden? Kom ik je helpen ook Martin.

Het zou meer dan redelijk zijn als Leo daarvoor een bijdrage doet. Je kan als website / stichting wel helpen in bemanning e.d. Dat is al een hele uitdaging.

Groeten Ronald.

« Laatst bewerkt op: 01 November 2015, 10:25:00 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
« Reactie #464 Gepost op: 01 November 2015, 09:16:12 »
Het is maar een idee?

Hoe zou het beleven van modelspoor anders willen doen?

Gr Sebas