Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185825 keer)

Meppelspoor

• Online Online
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #435 Gepost op: 30 October 2015, 19:33:20 »
Eurospoor moet zich wel afvragen waarom Kreadoo die ook in de jaarbeurs zit gemiddeld 9.500 gemiddeld per dag haalt, deze beurs duurt zelfs 4 dagen. Iemand zei hier iets over de oneerlijke concurrentie qwa marktkramen en commerciële kramen, misschien moet je overwegen dat iedereen een commerciële kraam neemt, heb je die discussie ook niet meer over oneerlijke concurrentie.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

koekepeers

• Offline Offline
  • 00-H0 IR-NS
« Reactie #436 Gepost op: 30 October 2015, 19:54:29 »
Zou kunnen zijn dat de jeugd van deze snelle wereld, geen vaardigheden meer wil/kan inzetten. Ze spelen vooral vette snelle computergames. Lego speelt daar voor de jongere jeugd aardig op in. Lego is door de jaren heen minder creatief geworden, maar heeft nu wel spannende computergames en films. Je kan nog steeds alles maken, maar wel netjes volgens de tekeningen. Overigens was er deze week ook nog een nieuwsbericht, dat de bouwmarkten ondanks de aantrekkende huizenverkoop nog steeds dalende omzetten hebben. Dit werd ook verklaard doordat dat jongeren niet meer doe het zelven. Pffff
Ik kom nu al een aantal jaren naar Eurospoor, en ben nog nooit ontevreden naar huis gegaan. Wel altijd te veel geld uitgegeven, en zeker niet aan entree en parkeren, maar aan de hobby.
@Leo, Ik blijf komen, dus volgend jaar weer (y) (y)
Vriendelijke groeten,

Marc

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #437 Gepost op: 30 October 2015, 20:04:23 »
Lego is door de jaren heen minder creatief geworden (...) Je kan nog steeds alles maken, maar wel netjes volgens de tekeningen.

Onzin, je moet eens komen kijken wat mijn jochie van 7 bouwt op basis van wat hij aan lego heeft liggen. De enige grens is zijn fantasie  (y)

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #438 Gepost op: 30 October 2015, 22:03:41 »
Hoi Leo,

Misschien een tip van mij kant Ik denk dat je moet proberen om zo veel mogelijk verschillende schalen te krijgen op eurospoor Als ik jou eens was zou ik proberen om spoor 1 fremo 1/32 te krijgen en Fremo spoor nul  of andere mooie spoor 1 of spoor nul banen.

groetjes van bernard

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #439 Gepost op: 30 October 2015, 22:08:14 »
Wanneer ben jij er voor het laatst geweest?   ???
Ik heb er dit jaar van spoor Z tot LGB gezien.

Aan de kostenkant ben ik overigens benieuwd naar de EurospoorExpress. Op mooi papier gedrukt maar ik lees het in 5 minuten door. Heeft dat nog wel een positieve bijdrage in het geheel?
« Laatst bewerkt op: 30 October 2015, 22:13:14 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #440 Gepost op: 30 October 2015, 22:09:03 »
@bernhard: niet naar eurospoor geweest dit jaar? Daar stonden toch wel wat verschillende schalen. .... in ieder geval een hele grote spoor 1 baan.....

Groeten Ronald
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #441 Gepost op: 30 October 2015, 22:19:18 »
Met zo'n bak aan ruimte als je in de jaarbeurs hebt zou het best een leuk idee zijn FREMO weer eens uit te nodigen. Lijkt me geen enkel probleem een langerekt emplacement langs een complete lange wand te organiseren, toch? Daar kunnen gave dingen mee.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #442 Gepost op: 30 October 2015, 22:26:52 »
Ik denk dat ik in al die jaren geen enkele aflevering van Eurospoor gemist heb. De laatste jaren vond ik echter dat de kwaliteit van de banen daalde, en voelde ik de bereidheid om de gestaag stijgende toegangsprijs te betalen dalen tot een kritisch punt. Ik kom in eerste instantie voor de banen en niet voor de handel. Hiervoor kan ik immers ook in Houten terecht.
Dit jaar echter waren was er echt een duidelijke verbetering van de kwaliteit van de banen en met name ook van buitenlandse banen. Ik ging daarom met een tevreden gevoel naar huis en vast besloten om volgend jaar weer te komen. Ik hoop dus dat het doorgaat.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #443 Gepost op: 30 October 2015, 22:28:34 »
Fremo is niks voor het euro spoor publiek.  Die willen treinen zien rijden.  Bij fremo zie je voornamelijk mannen die druk bezig zijn met kaarten en bellen met de collega's om die ene trein per uur exact op de seconden te laten vertrekken. ..

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #444 Gepost op: 30 October 2015, 22:56:35 »
Lijkt me hilarisch  ;D Gewoon een zooi klapstoelen neerzetten, popcornmachine, cola.... En als dan die ene trein per uur stipt op tijd vertrekt allemaal hysterisch gaan juichen  (y)

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #445 Gepost op: 30 October 2015, 23:05:37 »
Hoi

Inderdaad ben ik niet geweest naar eurospoor  dit jaar Heb al genoeg beurzen dit jaar bezocht. Bovendien wordt 2016 ook weer een druk modelspoor jaar . Rail /ontrax spoor nul dagen in Giessen, spoor nul in Halteren an see wat in Mei plaats vind en intermodellbau dan gevolgd in November met Keulen wat ik dus niet over wil slaan altijd zeer de moeite waard.

gr bernard

Sander

• Offline Offline
« Reactie #446 Gepost op: 31 October 2015, 01:21:57 »
Eurofan,

Wat een vervelende reactie van je in deze open en eerlijke discussie.
Kritiek prima maar wees dan zo vriendelijk om op zijn minst je naam eronder te zetten.

Sterker nog; speciaal een (extra) profiel aan gemaakt voor deze opmerking?
Chapeau!! (y)

Mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Wim1969

• Offline Offline
« Reactie #447 Gepost op: 31 October 2015, 01:41:14 »
hmmmm, da's toch raar Eurofan..... ik wil me niet inhoudelijk in de discussie over de kwaliteit van Eurospoor mengen, maar...

je meldt je aan net 2 dagen geleden terwijl deze discussie al liep, je profiel ??? komt op mij, maar ja, wie ben ik, wel vreemd over.... wie ben je en waarom deze actie?

???
« Laatst bewerkt op: 31 October 2015, 02:28:25 door Bert van Gelder. Reden: Beperk gebruik smiley\'s a.u.b.! We willen geen MSN-chatforum worden... »
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #448 Gepost op: 31 October 2015, 02:02:22 »
De markt en de belangstelling voor modelspoor zijn inderdaad anders dan 15 jaar terug en zullen over 15 jaar anders zijn dan in 2015.

Ik denk dat hier wel wat in zit. In de beginjaren van Eurospoor bestonden dingen als Marktplaats en Ebay niet. Zowel aanbod van als belangstelling voor de 2e hands markt was groter. Toen de verschuiving meer richting on-line handel ging werden de banen belangrijker en ook veranderde een deel van het bezoekende publiek. Dus ja, elke beurs zal zich aan veranderende omstandigheden moeten aanpassen.

En iets meer marketing en reclame inspanningen (in het algemeen, niet specifiek m.b.t. Eurospoor) van de modelspoorfabrikanten zou de hobby ten goede kopen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #449 Gepost op: 31 October 2015, 02:31:00 »
Er wordt een paar keer de PR/website genoemd. Da's toch echt wel een nadeel van Eurospoor (en volgens mij ook Rail): het is pas heeeeeeel kort van tevoren dat er een adequate lijst met deelnemers is. Die van vorig jaar staat er nog wel op, maar ik heb me al een paar keer vergist. ("oh, verhip, de lijst van vorig jaar staat nog op de site van het huidige jaar").

Als 80% van de banen al 3 maanden van te voren bekend zijn, plaats ze dan ook online. Liefst met een link naar hun internetpagina of een youtube filmpje. Da's de beste en makkelijkste reclame. Nu krijg je 'daar kom ik mijn bed niet voor uit' reacties. In hoeverre is dat minder als er voor de 80% al bekende banen al in juni een goede link op staat? Desnoods een ordinair lijstje, dan googlen we zelf wel.

Leo: een actueel lijstje van bevestigde banen op de website, dat klinkt me toch makkelijk in de oren, eerlijk gezegd. En dat zou veel gezeur ("de lijst is niet actueel") op dit forum schelen. Je kan even googlen en voorpret hebben. Makkelijke PR, lijkt mij.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)