Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185832 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #255 Gepost op: 26 October 2015, 10:53:50 »
Net of Intermodellbau zo'n top beurs is.. ::)

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #256 Gepost op: 26 October 2015, 10:58:12 »
Je bent dus geruime tijd niet geweest, hoe kun je dan iets zeggen over kwaliteit, sfeer en zo? Dan zou ik zeggen laat het reageren in dit topic over aan hen die er wel geweest zijn, die kunnen erover meepraten, jij niet.
Ik heb al een trein

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #257 Gepost op: 26 October 2015, 11:00:30 »
Geweldig. Mensen die al járen niet op een beurs komen maar wel weten te melden dat de sfeer er $%^&& is.  (y)
Je kunt ook kiezen om niet te reageren.  >:(

Ik vond de sfeer prima. Drie dagen geweest dus ik denk recht van spreken te hebben. Veel mensen gesproken en weinig tot geen wanklank gehoord over de banen de de sfeer. Zo links en rechts wel wat berichten dat de belangstelling voor de handel wat flauwtjes was. Wat mij betreft mogen die eens wat aan zelfreflectie en vernieuwing gaan doen, maar dat staat los van deze beurs.
Kortom; prima Eurspoor-editie.  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #258 Gepost op: 26 October 2015, 11:05:20 »
Ik ben niet geweest, maar had graag willen gaan. Als ik de ervaringen hier lees, ervaar ik vooral heel veel lol vanuit BNLS. Een drukbezochte stand, veel sociale contacten, helemaal geweldig  (y)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #259 Gepost op: 26 October 2015, 11:08:40 »
Volgend jaar Eelco?

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #260 Gepost op: 26 October 2015, 11:10:46 »
Als het enigszins in te passen is graag  :)

brutus1

• Offline Offline
« Reactie #261 Gepost op: 26 October 2015, 11:11:57 »
ONTRAXX blijft voor mij het sumum. Klein maar fijn bewijst zich hier. Banen en diorama' s van goede kwaliteit.
EUROSPOOR: i.v.m. enkele aankopen van huishoudelijke aard en het ontmoeten van een Noorse spoorse leverancier dit jaar noodgedwongen na 14jr weer eens de beursvloer betreden. Na 2,5 uur scharrelen snel weer huiswaards.
Vraag me bij sommige banen echt af of er een balletage com. is die keuzes maakt. Vaak blijft het hangen in kinderspel en lijdt niet tot inspiratie.
Sorry, maar de Engelse, Belgische en Franse banen en diorama' s staken met kop en schouders boven de rest uit. Ook en mooie Duitse baan met een hele flauwe curve in het trace. Die durven......
Diorama wedstrijd....hier stonden snoepjes tussen
Verkopers: van alles het zelfde. Overdadige keuze uit ROCO, TRIX of Marklin. Soms Bemo of Hag. Maar verder niets spannends te vinden.
Dus naast de forse entree een goedkoop beursdagje en thuis maar weer snel in Ebay gedoken want je weet maar nooit.....

Gr Brutus

guest7822

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: 26 October 2015, 11:19:35 »
Ach Brutus,

Ik heb wel enkele juweeltjes gevonden in de vorm van Günther bouwpakketen, Rowa zaken, ADE spul, B&K kits en nog meer schoons, kwestie van heel goed kijken. En de banen, tja, smaken verschillen nu eenmaal, ik vond het gemiddeld niveau een stuk hoger dan vorig jaar....

Walter

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #263 Gepost op: 26 October 2015, 11:49:14 »
Je kunt ook kiezen om niet te reageren.  >:(

Nee, sommige mensen kunnen dat niet.....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #264 Gepost op: 26 October 2015, 12:01:11 »
In de hal van de verkoopstandjes werd ook bij een van de banen nog een kijkje genomen achter de schermen, om er achter te komen welk wonderdrankje zorgde voor de inspiratie van de bouwers, gelukkig hadden ze het goed duidelijk onder de tafel neergezet  ;)
Fout idee. Het echte wonderdrankje is op de foto niet zichtbaar, dat moet geheim blijven. ;D De foto is genomen in de stand van de Modelspoorvereniging Zeeland. Tijdens de beurs kregen we veel complimenten over onze baan, en dan vooral over het feit dat er nauwelijks bouwdooshuisjes te zien zijn. En de paar huisjes die wel uit een bouwdoos komen zijn zodanig gebasht dat dat nauwelijks meer is te zien. De rest is allemaal zelfbouw, naar echte voorbeelden uit Zeeland. De man rechts op de foto heeft het merendeel daarvan voor zijn rekening genomen.

Wat de sfeer en de kwaliteit van de beurs betreft, wat mij betreft is daar niks mis mee. Wij hebben als club van het evenement genoten, en de meeste bezoekers volgens mij ook. De criticasters op afstand moeten volgens jaar toch maar eens zelf komen kijken, dan zullen ze zien dat het allemaal best meevalt. Of je moet uitsluitend echte hoogstandjes à la OnTraxx verwachten.

Een punt van kritiek dat ik wel deel gaat over de verlichting. Ik vind ook dat elke baan een passende eigen verlichting moet hebben, en daar ontbrak het toch wel aan bij sommige banen die echt wel het aankijken waard waren. Dat ligt overigens niet aan de organisatie. In de informatie aan de deelnemers wordt er op aangedrongen om de baan te voorzien van goede eigen verlichting, maar sommige deelnemende clubs doen gewoon niet wat er gevraagd wordt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #265 Gepost op: 26 October 2015, 12:03:01 »
Als het enigszins in te passen is graag  :)
Dat heb je zelf in de hand.  ;)

Eens met Klaas wbt de verlichting. Het staat idd in de informatie die door Eurospoor wordt verstrekt. Daar kan Eurospoor dus niets aan veranderen verder.
Mooie banen worden onderuit gehaald door of slechte verlichting of een slechte of ontbrekende achterwand of een combinatie.
De baan met dat dorpje bovenop de berg vond ik mooi. Alleen gebruikten ze twee bouwlampen die een gele gloed erop projecteerden waardoor er dus twee gele vlekken op de berg te zien waren. Dat is dus echt zonde en doe je in mijn ogen je eigen bouwkunsten te kort. Details gaan ook verloren op zo'n manier.

Grappig om te merken hoe je eigen smaal verandert als je zelf met een baan bezig bent. Vijf jaar geleden had ik er niet op gelet. Maar nu je zelf meer met beurzen bezig bent, zelf ook bouwt, zie je ineens wat goede verlichting en een goede achterwand voor/met een baan kunnen doen.
Ik had op Grasland deze beurs in eerste instantie alleen 6 paarden staan. Het bleef leeg. Snel 36 koeien gekocht, 30 in de overige weilanden geplaatst en de boel kwam ineens tot leven! Ook met dank aan de verlichting die Bas en Gerard vrijdagochtend nog snel in mijn bakkie prutsten.  (y) Het doet dus echt iets ten goede van een baantje. Ik begrijp nu dus ook veel beter waarom daar zo op gehamerd word.
« Laatst bewerkt op: 26 October 2015, 12:12:30 door Edsko Hekman »

guest7823

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: 26 October 2015, 12:21:01 »
Dat heb je zelf in de hand.  ;)

Dat zou wel de ultieme inbreng zijn tegen alle het zinloze gezeur over "waar voor geld, toegangsprijzen, ed" waar BNLS mee volstaat.

Even vanuit Aalborg naar Eurospoor komen.

Punt is: Eelco is d'r gek genoeg voor  ;D

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #267 Gepost op: 26 October 2015, 12:36:25 »
Dat klopt. :D

Maar afgelopen weekend waren er ook weer veel Duitsers, Engelsen, Belgen en Fransen. En nee, dat waren geen standhouders. Dat waren bezoekers.
Als die deze hele reis willen ondernemen, waarom word er dan nog gezeurd over toegangsprijzen etc?

Even los hiervan, ik zag ook veel mensen in een rolstoel. En die kunnen niet zo goed op 1.3 meter hoogte kijken.... We gaan eens kijken of we daar iets aan kunnen doen. Toen ik de vraag van een meisje in een rolstoel hoorde of er ook koeien in Grasland stonden, ging me dat wel even aan het hart. Was voor mij wel de aanleiding om te kijken of we iets van een mobiele verhoging kunnen maken voor rolstoelers. Daar gaan we eens over nadenken hoe dat vorm te geven. Ik heb al een ideetje in mijn hoofd hiervoor. Zucht, nog meer spullen in mijn schuur.... :-\ Maar wel voor een goed doel! (y)

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #268 Gepost op: 26 October 2015, 12:47:43 »
Even los hiervan, ik zag ook veel mensen in een rolstoel. En die kunnen niet zo goed op 1.3 meter hoogte kijken....
Dat blijft een eeuwig dilemma.  De grootste groep van bezoekers zijn mannen van ongeveer mijn lengte (1,85). Bij een kijkdoosconstructie is 1,30 spoorhoogte voor die bezoekers een ideale hoogte. Als je het voor rolstoelers goed zichtbaar wil maken, dan moet je minstens 30 cm naar beneden. Maar dan moeten al die volwassen mannen dus op hun knieën gaan zitten om het goed te zien. Overigens zag ik op de beurs een rolstoel rondrijden met een schaarhefmechanisme. Dat lijkt mij helemaal ideaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #269 Gepost op: 26 October 2015, 12:52:51 »
Of grotere wielen ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.