Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:56:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185487 keer)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
Eurospoor 2015
« Gepost op: 24 August 2015, 13:04:04 »
Nog even en het is weer zover: Eurospoor 2015, op 23, 24 en 25 oktober 2015 in de Jaarbeurshallen in Utrecht!

Dit jaar staat BeneluxSpoor.Net natuurlijk weer met een stand op Eurospoor. Het bestuur nodigt iedereen van harte uit om ook dit jaar weer een bezoekje aan onze stand te brengen en even lekker te komen ouwenelen met andere gebruikers, het bestuur en de overige vrijwilligers. Kom kijken naar onze demo's of gewoon een babbeltje maken. Ook voor alle vragen kan je bij het bestuur en de vrijwilligers terecht. We bijten niet. :)

Dit jaar is er weer een aantal demo's te bekijken in de stand. Net als vorig jaar zal Stedahult weer laten zien hoe je wagens kunt verouderen, H0llandsbouwwerk zal weer zijn bouwkunsten op het gebied van scenery/gebouwen vertonen zoals in dit draadje. Misschien kunnen we Steef nog overhalen een bouwwerk van Peter te verouderen. :)

Naast de demo's is ons vaste duo "treinendoktors" Hans en Jan Peter weer aanwezig. Zij zullen laten zien dat materieel onderhoud en/of het digitaliseren van modeltreinen toch echt niet moeilijk is. Daarnaast hebben we Martijn weer bereid gevonden om de testbaan te bemannen opdat iedereen zijn/haar aankoop kan testen, 2- en 3-rail, digitaal én analoog!

Naast de demo's hebben we ook een aantal banen in opbouw staan. Deze laten zien hoe je het een en ander digitaal kan aanleggen, een digitale demobaan zogezegd. Daarnaast wat je kan doen met automatisch digitaal rijden mbv Dinamo. Dit is een trambaantje, gemaakt om de techniek uit te leggen. Daarnaast komt er nog een n-baan, ook met dinamo, maar aangestuurd middels een Raspberry. Zeer interessant!!

En ook dit jaar weer van de partij, na de premiere van vorig jaar: De Beneluxspoor Forumbaan. Dit jaar zal, als alles goed gaat, de H0/00 baan uit maar liefst 17 (!) bakken bestaan! Een enorme lengte, dus kom zeker kijken. Ongeveer de helft van de getoonde bakken is nieuw. En laten we vooral de Beneluxspoor forumbaan in N niet vergeten. Ook die is verdubbeld wat het aantal bakken betreft, dus ook een mooie lengte.

Kortom: Wij hebben er weer heel veel zin in! We nemen aan dat jij er ook veel zin in hebt. We hopen dan ook velen van jullie te zien én te spreken op onze stand!

Tot ziens op Eurospoor!

Namens het bestuur en alle vrijwilligers,

Edsko Hekman
« Laatst bewerkt op: 07 September 2015, 22:41:16 door Edsko Hekman »

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #1 Gepost op: 07 September 2015, 13:02:30 »
Zaterdag 12 september aanstaande gaan we met de H0/00 forum baan testen om te zien of alles goed op elkaar is afgestemd en alles dus ook naar behoren rijd. Bijna de gehele baan zal er bij zijn, dus dat is een erg mooie testcase.
Ik heb er zin in en kijk er naar uit om weer met iedereen een leuke dag te hebben ter voorbereiding op Eurospoor!

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 07 September 2015, 15:12:04 »
ik twijfel dit jaar of naar Eurospoor ga, ik vind het dat het de laatste jaren steeds meer tegenvallen, laatste keer vond dat erg weinig commerciële kraampjes waren en te veel banen, maar kan natuurlijk ook aan de prijs die Eurospoor aan de jaarbeurs hallen moet betalen, steeds meer laten de "Grote" winkels Eurospoor links liggen. En natuurlijk jammer dat er geen ns-combi word verkocht zoals bij andere beurzen wel gebeurt.

En komt ook dat we in oktober 12,5 jaar getrouwd zijn, dat speelt natuurlijk ook mee, en dat val precies in de eurospoor weekend. De afgelopen 12 jaar ben ik 1x niet geweest, toen was ik ziek.

Qwa banen kom ik altijd voor de Nederlands getinte banen.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #3 Gepost op: 07 September 2015, 15:17:02 »
De Modelspoorvereniging Zeeland zal er staan met de H0 modulebaan. Wij hebben een Nederlands getinte baan, wat het landschap betreft. Wat het rijdend materiëel betreft nemen we het niet zo nauw, we rijden met van alles door elkaar.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #4 Gepost op: 07 September 2015, 16:26:14 »
Wat ik ook nog wil meedelen, is dat op vrijdag deze brug te zien zal zijn. Daar kijken wij in ieder geval al erg naar uit.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #5 Gepost op: 07 September 2015, 16:38:36 »
Waarom alleen op vrijdag?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #6 Gepost op: 07 September 2015, 16:41:31 »
laatste keer vond dat erg weinig commerciële kraampjes waren en te veel banen,

Nou ja zeg, meestal is het commentaar dat er op Eurospoor te veel commercie is en te weinig banen.

Het kan dus ook andersom. Goh, dat verwacht je nou ook weer niet.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #7 Gepost op: 07 September 2015, 16:49:58 »
Waarom alleen op vrijdag?
Mike was helaas verhindert op zaterdag en zondag. Ik verwacht ook niet dat daar verandering in gekomen is, dan had ik het wel gehoord namelijk. Maar ik wilde dit de bezoekers op vrijdag niet onthouden, te mooi om niet met eigen ogen te aanschouwen.

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 07 September 2015, 16:56:59 »
Wat ik ook nog wil meedelen, is dat op vrijdag deze brug te zien zal zijn. Daar kijken wij in ieder geval al erg naar uit.

Dat is een super brug, die wil ik ook wel op zolder hebben, maar waarschijnlijk onmogelijk na te bouwen.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Rob van Kooy

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 07 September 2015, 17:24:15 »
Wat het rijdend materiëel betreft nemen we het niet zo nauw, we rijden met van alles door elkaar.

Met "van alles door elkaar" ben ik nooit erg "gelukkig". Als ik nog eens terugdenk aan die Duitse drie-assige stoomlocomotief waarachter een TEE-rijtuig hangt gevolgd door een turquoise Plan D en dan nog een twee-assige Belgische bagagewagen dan heb ik het wel gehad. Verzin ik zo'n combinatie? Nee hoor, het doet nog pijn aan mijn ogen als ik me dat achteraf herinner. Op een "Nederlandse baan" hoeft uiteraard niet alleen Nederlands materieel te rijden, een internationale D-trein doet het dan ook goed mits de buitenlandse rijtuigen maar een beetje kloppen en er een locomotief voor staat die plausibel is. Het kan dus best een Duitse V 200 zijn of een Belgische diesellok.  En is het ook teveel gevraagd dat met name vierassig reizigersmaterieel op een tentoonstellingsbaan kortgekoppeld is?  We betalen ervoor om te zien hoe het hoort, het is al erg genoeg dat elektrische loks meestal met gestreken pantografen rondrijden zelfs als er helemaal geen bovenleiding hangt...

Gegroet,

Rob

Alewijn

• Sporen rond Charlois 1956 - H0
  • Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 07 September 2015, 17:56:19 »
Daar sluit ik me graag bij  aan.

Ik wil het graag positief formuleren.

Clubs: verwen ons met treinsamenstellingen die een beetje realistisch zijn. Er is de laatste jaren zoveel informatie beschikbaar en er zijn zoveel foto's Bovendien: er komen zulke mooie modellen uit. Laat die Roco plan W rijtuigen dus maar thuis.

En laat treinen zien die qua tijdperk bij elkaar passen.
Als er op de club verschillende tijdperken zijn vertegenwoordigd, is het wel zo leuk om bijv 's morgens tp4 te rijden en 's middags tp 5/6. Het hoeft allemaal niet 100% precies, maar een beetje stijl is wel aangenaam.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #11 Gepost op: 07 September 2015, 18:06:44 »
Citaat
laatste keer vond dat erg weinig commerciële kraampjes waren en te veel banen

Heb je een hal gemist ofzo?

HOllandsBouwwerk

• Offline Offline
  • ’Geduld is een schone zaak’
    • h0llandsbouwwerk
« Reactie #12 Gepost op: 07 September 2015, 18:20:16 »
Ik heb er weer zin in  (y) Zelfs mijn vrouw, die vorig jaar 1 dag zou mee gaan en dat werden er drie, gaat ook nu weer 3 dragen mee! Kan ik af en toe even een rondje maken ;) Ik vind het juist de beurs voor elk wat wils, banen, demo”s, winkels, kletsen met deandere hobbyisten, kennis uitwisselen en genieten van hoe anderen met de hobby bezig zijn. Ik sta dus al in de startblokken  ;D
Peter is op 27 september 2016 overleden

Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #13 Gepost op: 07 September 2015, 18:30:55 »
Daar sluit ik me graag bij  aan.

Ik wil het graag positief formuleren.

Clubs: verwen ons met treinsamenstellingen die een beetje realistisch zijn. Er is de laatste jaren zoveel informatie beschikbaar en er zijn zoveel foto's Bovendien: er komen zulke mooie modellen uit. Laat die Roco plan W rijtuigen dus maar thuis.

En laat treinen zien die qua tijdperk bij elkaar passen.
Als er op de club verschillende tijdperken zijn vertegenwoordigd, is het wel zo leuk om bijv 's morgens tp4 te rijden en 's middags tp 5/6. Het hoeft allemaal niet 100% precies, maar een beetje stijl is wel aangenaam.

Helemaal mee eens maar in clubverband bij-zon-der moeilijk te realiseren.
Zelf probeer ik bij onze gelijkstroombaan dit voor elkaar te krijgen, maar het is nou eenmaal zo dat er leden zijn die ALLEEN MAAR roco plan W hebben en als je dan bijvoorbeeld graag tP 6 wilt rijden doodleuk de plan W worden meegenomen achter een 1600, want "die zijn toch modern?" de rest is namelijk meestal een groene 1000 of een 1100 zonder botsneus.

Mijn methode is nu om foto's van echte samenstellingen op te hangen op de baan en dat begint een beetje te werken, maar helaas is het niet voor 100% te relaiseren, tenzij je echt een klein clubje hebt.....

Overigens is wisseling van tijdperk op een dag echt niet realiseerbaar, gewoon vanwege te veel treinen te moeten meesleuren. Wij rijden op beurzen meestal 3 dagen 3 tijdperken bij de MSG Den Bosch en dat is al veel werk, want een half uur na sluiting moet je wegwezen.... Zelfs de bussen/auto's worden gewisseld!
« Laatst bewerkt op: 07 September 2015, 18:42:51 door Floris »

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #14 Gepost op: 07 September 2015, 19:12:44 »
Als ik nog eens terugdenk aan die Duitse drie-assige stoomlocomotief waarachter een TEE-rijtuig hangt gevolgd door een turquoise Plan D en dan nog een twee-assige Belgische bagagewagen dan heb ik het wel gehad.
Dat is wel een erg bizar voorbeeld. We rijden wel degelijk met realistische samenstellingen, maar het kan zomaar zijn dat een plan V gevolgd wordt door een Italiaanse loc met bijpassende rijtuigen. En daarachter een Duitse goederentrein en een Oostenrijks treinstel.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel