Alleen die nemschacht is er denk ik later opgezet en over de wielstellen heb ik ook zo mijn twijfels. In 1968 bestond het fenomeen nemschacht hooguit in het hoofd van Willy Ade.
Die wielen van modellen die Röwa zelf uitbracht voldoen inderdaad prima aan de huidige normen.
Ik heb mijn Röwa exemplaar, wat nog in een gesealde kunststof verpakking zat (Röwa 2072), erbij gehaald. Naast de opschriften heeft dit SNCF model ten opzichte van de DB versie een geel handrem wiel. Wat mij aan dit kunststofmodel opvalt is het relatief hoge gewicht. (66 gram zonder belading). Mijn Trix exemplaar met drie airconditioners (?) (Trix Express nummer 3612) weegt 114 gram; elke airconditioner weegt vanwege het ballastgewicht 30 gram zodat de lege rongenwagen slechts 24 gram weegt. Uiteindelijk bracht de Röwa 1972/73 catalogus duidelijkheid. Daarin is voor het eerst de rongenwagen zonder belading opgenomen en heeft de versie met de Messer Griesheim tank de beschrijving dat dankzij de metalen bodem de rongenwagen ook zonder lading goed rijdt.