Overigens hebben ze vorig jaar hun prijs ook al met een zelfde percentage verhoogd en mijn salaris is niet met deze prijsverhoging meegegaan.
Ik snap de hele commotie niet zo. Er zijn buiten de schuld van Artitec problemen ontstaan waardoor er extra kosten bijkomen. Iemand moet die extra kosten betalen, en gewoonlijk is dat de eindgebruiker.
betekend
Op welke school heb jij eigenlijk gezeten??
Ik zelf geloof niet dat deze prijsverhoging noodzakelijk is.1) als de stellen nu echt zoveel duurder worden in de productie, hebben ze zich behoorlijk vergist, en moeten ze dus op alle reeds bestelde stellen geld gaan toegeven, of verdienen ze er niets meer aan...2) je maakt dan de prijsverhoging niet van tevoren bekend, want alles wat nu besteld wordt, krijg je dus minder voor per stel dan in januari.3) qua marketing is dit wel een goede zet, nog een mooie eindsprint om het jaar goed af te sluiten, en om nu extra geld te hebben om alle stellen in China te betalen. Want bij Chinesen is het bijna altijd betalen voor verzending.... 4) een prijsverhoging van 10% is buiten proporties. Normaal is 3 a 4 % per jaar. Ook de dollar is de laatste weken niet zoveel veranderd dat dit nodig is.Maar goed, het is aan Artitec om dit te bepalen en aan ons om dit te betalen.Echter vind ik 600 euro voor een plastic (speelgoed) treintje wel veel en veel te veel.Ik wacht het model in de winkel af, voordat ik een eventuele beslissing ga nemen.Wordt vervolgt...
En anders kan je altijd nog je gal gaan spugen op een forum...