Volgens mij alleen een misdruk met het nummer op de ABK bak van de gele versie.Deze zit zeer ver aan de buitenzijde en hoort daar volgens mij helemaal niet te staan.alleen op de B bak.
De 128 stelt een tussenvariant voor waarbij zowel het nummer nog op de ABk als ook al op de B staat.
De 147 heeft het nummer alleen op de ABk, met twee vignetten op de B. Was 1 van de eerste gele, dus daar is de nummerplaatsing overgenomen van de rode.De 113 heeft het nummer alleen op de B, met twee vignetten op de ABk.De 128 heeft het nummer op zowel ABk als op de B, met dienverstande dat op de 128 het nummer verder naar het bakeinde staat, daar waar voorheen het vignet zat.
Prachtig model. Daar word je wel hebberig van.Wat er ook gebeurt met de commentaren hier ... het probleem niet meer zien, gewoon een mooie trein.
Dat gezegd, als ik zelf ontwerp, heb ik die creatieve trots ook.
Geen idee Sicco,Ik schreef alleen maar dat wat ik destijds geresearched heb voor m'n eigen Plan U's ( had wellicht 'had' moeten schrijven ipv 'heeft' )Enige manier om er achter te komen is een mailtje naar Artitec.Maar zover ik weet ( datering, jan 2001,van de Werkspoor tekeningen die ik bezit) zijn de grote nummers rond eind '90, begin 2000 ingevoerd. Dat is, daar worden ze als eerste expliciet vermeld.Grtzz,Karst