Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met Trix wagon door henk
Vandaag om 08:31:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:25:47
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
  

Auteur Topic: Domodossola-Novarra-Milano  (gelezen 2393 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1681
Domodossola-Novarra-Milano
« Gepost op: 26 July 2015, 17:25:32 »
Vanaf Domodossola loopt een lijn via Stresa en een lijn via Gravellona Toce. Klopt het dat de Melzo shuttle en de Rollande Landstrasse (uit CH) alleen via Gravellona Toce rijden?

Kennen jullie mooie fotopunten ten zuiden van Domodossola en het splitsingspunt van beide bovenstaande lijnen?
« Laatst bewerkt op: 26 July 2015, 17:35:12 door Lucf »

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #1 Gepost op: 27 July 2015, 18:27:20 »
Hoi Lucf,

Ben zelf nu op vakantie aan het Mergozzo meer waar de lijn uit Domodossalo er vlak langs gaat, via Verbania-Pallanzo.
Ik hoor en zie regelmatig goederentreinen voorbij komen die o.a getrokken worden door Cargo locs, waarschijnlijk BR 186. Wellicht zou je hier eens kunnen kijken.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #2 Gepost op: 27 July 2015, 23:49:53 »
Hallo Lucf,

Mocht je nog tijd over hebben dan is een trip met de Centovalli baan van Domodossola naar Locarno zeer aan te bevelen.

Groet, Rob

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2015, 00:26:26 »
Ik stond afgelopen zaterdag op het station van Brig (CH).  Dus op een steenworp van Domodossola. Ik werd getrakteerd op een BLS-autotrein richting Kandersteg (CH). Maar ook de RoLa en ander intermodaal verkeer, door zowel BLS als SBB. Allemaal vanuit of naar Italië.

Dus een stukje noordelijk van Domodossola is het ook de moeite waard. ;)

veel plezier daar, en deel vooral je ervaringen hier. (y)

arrivederci
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #4 Gepost op: 02 August 2015, 13:45:38 »
Hallo Hendrik Jan,

Deze trein toevallig?









Bovenste foto op de heenreis en de onderste is van de terugreis.

Tevens wat plaatjes geschoten op Verbania Pallanza, Mergozzo en Baveno:













Tja, behalve dat het er erg zonnig was regende het er ook.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #5 Gepost op: 02 August 2015, 17:22:22 »
Vorige week zaterdag, dus 25 juli.
Brig, rond 12.00 in de middag.
Naast al het andere moois, kwam ook deze jongen voorbij, vanuit Italië, richting Kandersteg:

De Autoverlad. (ook in H0 verkrijgbaar)

Aan de achterkant sjokte ook dit ding mee:

De stuurstandwagen. Deze zit altijd aan de zuidkant, de lok altijd aan de noordkant.
In de stuurstand kunnen motorrijders terecht.

Het schijnt dat BLS tegenwoordig verlies draait op de Autoverladezug. Er gaan stemmen op, om het ding in de toekomst niet meer vanuit Kandersteg te lateen rijden, maar vanuit Reichenbach ofzo. Dan kan hij door de Lötschberg-basistunnel.
Is wel sneller.
Maar ook veeeeel saaier.

Grüetzi miteinand
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #6 Gepost op: 03 August 2015, 22:59:23 »
Jaren geleden na een interventie van de “Preisüberwacher” moest de BLS haar prijzen naar beneden aanpassen. Ook nu de kosten gestegen zijn is de BLS nog gehouden aan de afspraken van destijds, maar er komen of er zijn nieuwe prijs afspraken op komst.

De ideeën om met de autotrein door de basis tunnel te gaan rijden zijn zo oud als de plannen van deze tunnel. Zolang de basis tunnel voor een groot deel enkelsporig is zal dat echt niet gebeuren, omdat deze nu al af en toe de grens van haar capaciteit bereikt. Zolang de tunnel niet dubbelsporig is gemaakt blijft een basis tunnel autoshuttel wishful thinking. In de vroegere plannen was er ooit ook sprake van westelijke tunneltoegang van uit het Rhônetal, evenals een autotrein project. En daar komt je idee vandaan, maar men besloot al snel tot het verbeteren van de weg door het Kandertal in plaats van een snelle tunnel shuttel.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2015, 23:59:25 door Jeanne »
Jeanne Kok