Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:37:20
Rondom Charlois door Alewijn
19 December 2025, 23:16:54
HO wisselnietjes gezocht..... door astrantia
19 December 2025, 23:06:29
Raadplaatje door Eric B
19 December 2025, 22:59:08
Achtergrond met AI door Ronald Halma
19 December 2025, 22:40:15
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
19 December 2025, 22:33:26
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 December 2025, 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
19 December 2025, 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
19 December 2025, 22:19:10
Bauarbeiten im gange door Sikko
19 December 2025, 22:05:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
19 December 2025, 21:50:03
Zee. Land. door Huup
19 December 2025, 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
19 December 2025, 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
19 December 2025, 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
19 December 2025, 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
19 December 2025, 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 December 2025, 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
19 December 2025, 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
19 December 2025, 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
19 December 2025, 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
19 December 2025, 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
19 December 2025, 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 December 2025, 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
19 December 2025, 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
19 December 2025, 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
19 December 2025, 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
19 December 2025, 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
19 December 2025, 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
19 December 2025, 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
19 December 2025, 12:02:59
  

Auteur Topic: Domodossola-Novarra-Milano  (gelezen 2406 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1682
Domodossola-Novarra-Milano
« Gepost op: 26 July 2015, 17:25:32 »
Vanaf Domodossola loopt een lijn via Stresa en een lijn via Gravellona Toce. Klopt het dat de Melzo shuttle en de Rollande Landstrasse (uit CH) alleen via Gravellona Toce rijden?

Kennen jullie mooie fotopunten ten zuiden van Domodossola en het splitsingspunt van beide bovenstaande lijnen?
« Laatst bewerkt op: 26 July 2015, 17:35:12 door Lucf »

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3074
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #1 Gepost op: 27 July 2015, 18:27:20 »
Hoi Lucf,

Ben zelf nu op vakantie aan het Mergozzo meer waar de lijn uit Domodossalo er vlak langs gaat, via Verbania-Pallanzo.
Ik hoor en zie regelmatig goederentreinen voorbij komen die o.a getrokken worden door Cargo locs, waarschijnlijk BR 186. Wellicht zou je hier eens kunnen kijken.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #2 Gepost op: 27 July 2015, 23:49:53 »
Hallo Lucf,

Mocht je nog tijd over hebben dan is een trip met de Centovalli baan van Domodossola naar Locarno zeer aan te bevelen.

Groet, Rob

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2015, 00:26:26 »
Ik stond afgelopen zaterdag op het station van Brig (CH).  Dus op een steenworp van Domodossola. Ik werd getrakteerd op een BLS-autotrein richting Kandersteg (CH). Maar ook de RoLa en ander intermodaal verkeer, door zowel BLS als SBB. Allemaal vanuit of naar Italië.

Dus een stukje noordelijk van Domodossola is het ook de moeite waard. ;)

veel plezier daar, en deel vooral je ervaringen hier. (y)

arrivederci
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3074
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #4 Gepost op: 02 August 2015, 13:45:38 »
Hallo Hendrik Jan,

Deze trein toevallig?









Bovenste foto op de heenreis en de onderste is van de terugreis.

Tevens wat plaatjes geschoten op Verbania Pallanza, Mergozzo en Baveno:













Tja, behalve dat het er erg zonnig was regende het er ook.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #5 Gepost op: 02 August 2015, 17:22:22 »
Vorige week zaterdag, dus 25 juli.
Brig, rond 12.00 in de middag.
Naast al het andere moois, kwam ook deze jongen voorbij, vanuit Italië, richting Kandersteg:

De Autoverlad. (ook in H0 verkrijgbaar)

Aan de achterkant sjokte ook dit ding mee:

De stuurstandwagen. Deze zit altijd aan de zuidkant, de lok altijd aan de noordkant.
In de stuurstand kunnen motorrijders terecht.

Het schijnt dat BLS tegenwoordig verlies draait op de Autoverladezug. Er gaan stemmen op, om het ding in de toekomst niet meer vanuit Kandersteg te lateen rijden, maar vanuit Reichenbach ofzo. Dan kan hij door de Lötschberg-basistunnel.
Is wel sneller.
Maar ook veeeeel saaier.

Grüetzi miteinand
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #6 Gepost op: 03 August 2015, 22:59:23 »
Jaren geleden na een interventie van de “Preisüberwacher” moest de BLS haar prijzen naar beneden aanpassen. Ook nu de kosten gestegen zijn is de BLS nog gehouden aan de afspraken van destijds, maar er komen of er zijn nieuwe prijs afspraken op komst.

De ideeën om met de autotrein door de basis tunnel te gaan rijden zijn zo oud als de plannen van deze tunnel. Zolang de basis tunnel voor een groot deel enkelsporig is zal dat echt niet gebeuren, omdat deze nu al af en toe de grens van haar capaciteit bereikt. Zolang de tunnel niet dubbelsporig is gemaakt blijft een basis tunnel autoshuttel wishful thinking. In de vroegere plannen was er ooit ook sprake van westelijke tunneltoegang van uit het Rhônetal, evenals een autotrein project. En daar komt je idee vandaan, maar men besloot al snel tot het verbeteren van de weg door het Kandertal in plaats van een snelle tunnel shuttel.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2015, 23:59:25 door Jeanne »
Jeanne Kok