Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:16:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 21:11:27
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Martin Domburg
Vandaag om 21:03:31
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 20:49:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:45:15
Messing op z'n Zweeds (h0) door Simplex
Vandaag om 20:27:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:20:04
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Frits C
Vandaag om 20:04:00
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:57:24
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 19:42:36
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:41:39
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:39:43
lima spoor N lok schoonmaken door Tjalling
Vandaag om 19:09:34
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 19:07:13
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 18:49:54
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Wim1969
Vandaag om 18:35:55
Op Zuid (NL H0) door 741230
Vandaag om 18:21:42
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
Vandaag om 17:56:36
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
  

Auteur Topic: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?  (gelezen 5815 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Gepost op: 20 July 2015, 16:51:41 »
Wie o wie kan mij precies vertellen welke modellen ik moet hebben voor het samenstellen van deze trein?

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)

Zelf kom ik tot het volgende:

Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - ?
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - ?

De WL en de WR zijn dus het probleem; de andere rijtuigen heb ik al gescoord. Wie helpt mij aan de juiste fabrikanten en artikelnummers?

Een antwoord op de Büm-vraag hierboven zou ook fijn zijn, maar dat is slechts "nice to know". Ik heb zowel een Büm232 als Büm234, dus bij twijfel zet ik de 232 in.
Alvast dank!  (y)
« Laatst bewerkt op: 21 July 2015, 18:19:31 door 1200blauw. Reden: typo »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #1 Gepost op: 21 July 2015, 13:08:35 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL. De WR is n probleem, die is er niet. Beste alternatief is de rivarossi 2594.

Dirkjan

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #2 Gepost op: 21 July 2015, 18:23:24 »
Dank dirkjan voor het snelle antwoord  (y) Op zoek dus naar die LS-set met de WL STU en de WL Y.

Heeft iemand een foto van de WR die in deze trein meereed? Hoeft niet per sé in de Nord West Express, maar gewoon van het juiste rijtuig.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #3 Gepost op: 21 July 2015, 20:01:20 »
Gewoon, bij Martijn

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #4 Gepost op: 21 July 2015, 21:48:06 »
De link doet 't niet, maar deze is de juiste, gelijk aan die in Scandex? Martijn noemt niet expliciet in welke trein welk rijtuigtype meereed.


www.martijnhaman.nl
« Laatst bewerkt op: 21 July 2015, 21:52:40 door 1200blauw »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #5 Gepost op: 26 July 2015, 23:04:34 »
De 4200-ers reden in die treinen.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #6 Gepost op: 31 August 2015, 21:20:40 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL.

Als je niet via internet wilt kopen is het verkrijgen van de set nog een hele uitdaging, maar inmiddels is het gelukt. Die Rivarossi blijkt nog een grotere uitdaging, omdat het nummer kennelijk ook voor een WL is gebruikt. Klakkeloos dit artikelnummer bestellen gaat dus niet. Bovendien lijkt het ook al een ouder model (1981?). Voorlopig laat ik ´m dan maar zitten. De trein is compleet voor zover mogelijk. Misschien vul ik 'm nog aan met een Plan D RD. Dan hebben de Preisertjes iig wat te eten onderweg, maar authentiek is anders.

@dirkjan: Hartelijk dank voor je hulp!


Voor de volledigheid tot slot nog even de "complete" trein met de artikelnummers erbij. Helaas kan ik de openingspost niet meer aanpassen, en de titel ook niet.

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)


Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - LS Models set 99101 (WL STU en WL Y)
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - (NOG) NIET UITGEBRACHT

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #7 Gepost op: 02 September 2015, 09:42:21 »
Zeker een net treintje. Je tweede ABüm komt uit de set 64055 (Beograd Express). De Büm 234 past er wel in, alleen moet je wel erop letten, dat het een variant met vaste traptreden is, de klaptreden kwamen pas na 1971.

dirkjan

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2911
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #8 Gepost op: 02 September 2015, 21:52:12 »
Dank je voor de aanvullende info. Ik zal mijn Büm234 eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Ik heb een plaatje gemaakt van de trein ter illustratie, met Märklin 1203 als tractie, helaas dus zonder WR.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #9 Gepost op: 30 October 2015, 13:05:52 »
Erg mooi inderdaad (y)
Ik vraag me af welke Artitec Stalen D ik precies zou moeten hebben voor internationale treinen 1968 - begin jaren '70. Volgens seinarm.nl werden sinds 1968 alle opschriften in het midden van het rijtuig geplaatst, Artitec levert echter ook Stalen D's waar de UIC-balk helemaal links zit en alleen het "computer-"nummer in het midden staat, bijvoorbeeld ar.nr 20.046, door 1200blauw gekozen. Niet genoemd op seinarm... Is dat een latere of eerdere variant?  Binnenlands verkeer of juist internationaal? Alvast bedankt!
 (of moet hiervoor een apart draadje gestart worden??)
« Laatst bewerkt op: 30 October 2015, 13:08:23 door clickmaniac »