Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke rijtuigen achter NS 1100 door TonM
Vandaag om 15:57:23
Projekt 083-338 door dimo1_dimo1
Vandaag om 15:54:28
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door TonM
Vandaag om 15:50:15
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door iarnrod
Vandaag om 15:48:43
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 15:47:37
NS De-2 Holland Rail verbeteren door Blausee-Mitholz
Vandaag om 15:35:40
Maïsveld n spoor maken, tips? door nkob
Vandaag om 15:14:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 15:07:38
1e modelspoorbaan door Rondje_HO
Vandaag om 15:04:28
Cubana door Peter Spruit
Vandaag om 15:01:15
Benaming kabel voor onder treinbaan door iarnrod
Vandaag om 14:56:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door chrvdv37402
Vandaag om 14:23:33
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
Vandaag om 13:56:50
De terugkeer van het Eiland Waan door Piet Groot
Vandaag om 13:52:18
Breedte nieuw op te zetten Fleischmann HO tafel afmeting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:09:46
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wies
Vandaag om 12:38:23
Märklin/Trix TGV Thalys openen door System-M
Vandaag om 12:22:07
Marklin H0 trein rijdt alleen maar achteruit door Huib
Vandaag om 12:03:22
Piko NS1100, materieelbespreking door VAM65
Vandaag om 11:32:11
Voorzichtig opstarten door jan_vm
Vandaag om 11:20:15
Gezocht, iemand die decoders in Märklin TEE 3071 wil inbouwen (Utrecht) door Huib
Vandaag om 10:58:07
Verschil in aansluitrail Roco Line met bedding door Harold34
Vandaag om 10:52:17
Lemke 2020 (oa Hobbytrain en Kato) door Rick
Vandaag om 10:34:22
NS modelbaan Hoekdam H0 door Henk Veenstra
Vandaag om 10:24:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Suchet
Vandaag om 10:15:47
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door tothebeach
Vandaag om 09:54:13
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door NS264
Vandaag om 08:52:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:48:53
Baanbouw Bosje77 door Frycio82
Vandaag om 07:38:11
Raadplaatje door spoorzeven
04 juni 2020, 23:20:30
  

Auteur Topic: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?  (gelezen 4026 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1582
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Gepost op: 20 juli 2015, 16:51:41 »
Wie o wie kan mij precies vertellen welke modellen ik moet hebben voor het samenstellen van deze trein?

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)

Zelf kom ik tot het volgende:

Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - ?
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - ?

De WL en de WR zijn dus het probleem; de andere rijtuigen heb ik al gescoord. Wie helpt mij aan de juiste fabrikanten en artikelnummers?

Een antwoord op de Büm-vraag hierboven zou ook fijn zijn, maar dat is slechts "nice to know". Ik heb zowel een Büm232 als Büm234, dus bij twijfel zet ik de 232 in.
Alvast dank!  (y)
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2015, 18:19:31 door 1200blauw. Reden: typo »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3134
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2015, 13:08:35 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL. De WR is n probleem, die is er niet. Beste alternatief is de rivarossi 2594.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1582
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2015, 18:23:24 »
Dank dirkjan voor het snelle antwoord  (y) Op zoek dus naar die LS-set met de WL STU en de WL Y.

Heeft iemand een foto van de WR die in deze trein meereed? Hoeft niet per sé in de Nord West Express, maar gewoon van het juiste rijtuig.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3134
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2015, 20:01:20 »
Gewoon, bij Martijn
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1582
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2015, 21:48:06 »
De link doet 't niet, maar deze is de juiste, gelijk aan die in Scandex? Martijn noemt niet expliciet in welke trein welk rijtuigtype meereed.


www.martijnhaman.nl
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2015, 21:52:40 door 1200blauw »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3134
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2015, 23:04:34 »
De 4200-ers reden in die treinen.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1582
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2015, 21:20:40 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL.

Als je niet via internet wilt kopen is het verkrijgen van de set nog een hele uitdaging, maar inmiddels is het gelukt. Die Rivarossi blijkt nog een grotere uitdaging, omdat het nummer kennelijk ook voor een WL is gebruikt. Klakkeloos dit artikelnummer bestellen gaat dus niet. Bovendien lijkt het ook al een ouder model (1981?). Voorlopig laat ik ´m dan maar zitten. De trein is compleet voor zover mogelijk. Misschien vul ik 'm nog aan met een Plan D RD. Dan hebben de Preisertjes iig wat te eten onderweg, maar authentiek is anders.

@dirkjan: Hartelijk dank voor je hulp!


Voor de volledigheid tot slot nog even de "complete" trein met de artikelnummers erbij. Helaas kan ik de openingspost niet meer aanpassen, en de titel ook niet.

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)


Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - LS Models set 99101 (WL STU en WL Y)
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - (NOG) NIET UITGEBRACHT

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3134
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #7 Gepost op: 02 september 2015, 09:42:21 »
Zeker een net treintje. Je tweede ABüm komt uit de set 64055 (Beograd Express). De Büm 234 past er wel in, alleen moet je wel erop letten, dat het een variant met vaste traptreden is, de klaptreden kwamen pas na 1971.

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1582
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2015, 21:52:12 »
Dank je voor de aanvullende info. Ik zal mijn Büm234 eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Ik heb een plaatje gemaakt van de trein ter illustratie, met Märklin 1203 als tractie, helaas dus zonder WR.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2015, 13:05:52 »
Erg mooi inderdaad (y)
Ik vraag me af welke Artitec Stalen D ik precies zou moeten hebben voor internationale treinen 1968 - begin jaren '70. Volgens seinarm.nl werden sinds 1968 alle opschriften in het midden van het rijtuig geplaatst, Artitec levert echter ook Stalen D's waar de UIC-balk helemaal links zit en alleen het "computer-"nummer in het midden staat, bijvoorbeeld ar.nr 20.046, door 1200blauw gekozen. Niet genoemd op seinarm... Is dat een latere of eerdere variant?  Binnenlands verkeer of juist internationaal? Alvast bedankt!
 (of moet hiervoor een apart draadje gestart worden??)
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2015, 13:08:23 door clickmaniac »
gr, Diederik