Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:37:17
Programmering Dr4018 door Technodirk
Vandaag om 20:32:45
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Erik Mijd
Vandaag om 20:13:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:19
Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing door Edsko Hekman
Vandaag om 19:51:49
Verbindingsstukjes voor houten treinbaan door knar46
Vandaag om 19:47:14
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:41:58
ACME 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 19:26:34
Leuke film over een restauratierijtuig door Sven
Vandaag om 19:24:56
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 19:16:57
Olympische trein 2012, welke sluitsein? door Arnold van Heyst
Vandaag om 19:11:37
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door tijgernootje
Vandaag om 18:39:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 18:30:42
Baan in Los Angeles door tijgernootje
Vandaag om 18:24:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 18:23:27
Afbeeldingen van lokomotieven op Z21 zetten! door maverick4
Vandaag om 16:31:07
Globale ruimteindeling nieuwe H0 NL baan door jandcargo
Vandaag om 16:26:47
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 16:10:53
Door de hitte moet Goes-Borselen vandaag de treindienst staken door BartvD
Vandaag om 15:29:40
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 15:29:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 15:11:39
Koploper Delft stopt (update 2020: online verder) door Reinout van Rees
Vandaag om 14:57:01
Peco rails code 55 of 80 voor ouder materieel? door Ronald Halma
Vandaag om 14:41:43
Lettertype Duitse spoorwegen door basjuh1981
Vandaag om 14:40:31
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door BrightonBelle
Vandaag om 14:09:28
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door MMTB
Vandaag om 14:08:55
Beneluxforum Kalender 2021 door Wim Vink
Vandaag om 12:57:46
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Josephes
Vandaag om 12:32:37
versterker uitgang LocSound5 door De eerste Ivo
Vandaag om 12:28:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door nkob
Vandaag om 11:50:49
  

Auteur Topic: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?  (gelezen 4105 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1607
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Gepost op: 20 juli 2015, 16:51:41 »
Wie o wie kan mij precies vertellen welke modellen ik moet hebben voor het samenstellen van deze trein?

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)

Zelf kom ik tot het volgende:

Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - ?
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - ?

De WL en de WR zijn dus het probleem; de andere rijtuigen heb ik al gescoord. Wie helpt mij aan de juiste fabrikanten en artikelnummers?

Een antwoord op de Büm-vraag hierboven zou ook fijn zijn, maar dat is slechts "nice to know". Ik heb zowel een Büm232 als Büm234, dus bij twijfel zet ik de 232 in.
Alvast dank!  (y)
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2015, 18:19:31 door 1200blauw. Reden: typo »

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3182
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2015, 13:08:35 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL. De WR is n probleem, die is er niet. Beste alternatief is de rivarossi 2594.

Dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1607
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2015, 18:23:24 »
Dank dirkjan voor het snelle antwoord  (y) Op zoek dus naar die LS-set met de WL STU en de WL Y.

Heeft iemand een foto van de WR die in deze trein meereed? Hoeft niet per sé in de Nord West Express, maar gewoon van het juiste rijtuig.

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3182
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2015, 20:01:20 »
Gewoon, bij Martijn
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1607
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2015, 21:48:06 »
De link doet 't niet, maar deze is de juiste, gelijk aan die in Scandex? Martijn noemt niet expliciet in welke trein welk rijtuigtype meereed.


www.martijnhaman.nl
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2015, 21:52:40 door 1200blauw »

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3182
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2015, 23:04:34 »
De 4200-ers reden in die treinen.
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1607
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2015, 21:20:40 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL.

Als je niet via internet wilt kopen is het verkrijgen van de set nog een hele uitdaging, maar inmiddels is het gelukt. Die Rivarossi blijkt nog een grotere uitdaging, omdat het nummer kennelijk ook voor een WL is gebruikt. Klakkeloos dit artikelnummer bestellen gaat dus niet. Bovendien lijkt het ook al een ouder model (1981?). Voorlopig laat ik ´m dan maar zitten. De trein is compleet voor zover mogelijk. Misschien vul ik 'm nog aan met een Plan D RD. Dan hebben de Preisertjes iig wat te eten onderweg, maar authentiek is anders.

@dirkjan: Hartelijk dank voor je hulp!


Voor de volledigheid tot slot nog even de "complete" trein met de artikelnummers erbij. Helaas kan ik de openingspost niet meer aanpassen, en de titel ook niet.

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)


Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - LS Models set 99101 (WL STU en WL Y)
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - (NOG) NIET UITGEBRACHT

Falkenberg

  • Online Online
  • Berichten: 3182
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #7 Gepost op: 02 september 2015, 09:42:21 »
Zeker een net treintje. Je tweede ABüm komt uit de set 64055 (Beograd Express). De Büm 234 past er wel in, alleen moet je wel erop letten, dat het een variant met vaste traptreden is, de klaptreden kwamen pas na 1971.

dirkjan
11:16, 12:22, 13:2 14:9

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1607
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2015, 21:52:12 »
Dank je voor de aanvullende info. Ik zal mijn Büm234 eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Ik heb een plaatje gemaakt van de trein ter illustratie, met Märklin 1203 als tractie, helaas dus zonder WR.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2015, 13:05:52 »
Erg mooi inderdaad (y)
Ik vraag me af welke Artitec Stalen D ik precies zou moeten hebben voor internationale treinen 1968 - begin jaren '70. Volgens seinarm.nl werden sinds 1968 alle opschriften in het midden van het rijtuig geplaatst, Artitec levert echter ook Stalen D's waar de UIC-balk helemaal links zit en alleen het "computer-"nummer in het midden staat, bijvoorbeeld ar.nr 20.046, door 1200blauw gekozen. Niet genoemd op seinarm... Is dat een latere of eerdere variant?  Binnenlands verkeer of juist internationaal? Alvast bedankt!
 (of moet hiervoor een apart draadje gestart worden??)
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2015, 13:08:23 door clickmaniac »
gr, Diederik