Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Eric B
Vandaag om 10:32:40
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door RikM
Vandaag om 10:27:43
Ontraxs 2026 door Marc tramt
Vandaag om 10:23:52
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 09:52:57
Station Steenwijk poging 2 door Sikko
Vandaag om 09:40:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:36:42
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
Vandaag om 08:55:15
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
  

Auteur Topic: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?  (gelezen 6022 keer)

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2969
  • Twentelijn 1968-1980
Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Gepost op: 20 July 2015, 16:51:41 »
Wie o wie kan mij precies vertellen welke modellen ik moet hebben voor het samenstellen van deze trein?

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)

Zelf kom ik tot het volgende:

Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - ?
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - ?

De WL en de WR zijn dus het probleem; de andere rijtuigen heb ik al gescoord. Wie helpt mij aan de juiste fabrikanten en artikelnummers?

Een antwoord op de Büm-vraag hierboven zou ook fijn zijn, maar dat is slechts "nice to know". Ik heb zowel een Büm232 als Büm234, dus bij twijfel zet ik de 232 in.
Alvast dank!  (y)
« Laatst bewerkt op: 21 July 2015, 18:19:31 door 1200blauw. Reden: typo »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #1 Gepost op: 21 July 2015, 13:08:35 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL. De WR is n probleem, die is er niet. Beste alternatief is de rivarossi 2594.

Dirkjan

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2969
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #2 Gepost op: 21 July 2015, 18:23:24 »
Dank dirkjan voor het snelle antwoord  (y) Op zoek dus naar die LS-set met de WL STU en de WL Y.

Heeft iemand een foto van de WR die in deze trein meereed? Hoeft niet per sé in de Nord West Express, maar gewoon van het juiste rijtuig.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #3 Gepost op: 21 July 2015, 20:01:20 »
Gewoon, bij Martijn

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2969
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #4 Gepost op: 21 July 2015, 21:48:06 »
De link doet 't niet, maar deze is de juiste, gelijk aan die in Scandex? Martijn noemt niet expliciet in welke trein welk rijtuigtype meereed.


www.martijnhaman.nl
« Laatst bewerkt op: 21 July 2015, 21:52:40 door 1200blauw »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #5 Gepost op: 26 July 2015, 23:04:34 »
De 4200-ers reden in die treinen.

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2969
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #6 Gepost op: 31 August 2015, 21:20:40 »
De set 99101 van LS is ideaal voor de twee WL.

Als je niet via internet wilt kopen is het verkrijgen van de set nog een hele uitdaging, maar inmiddels is het gelukt. Die Rivarossi blijkt nog een grotere uitdaging, omdat het nummer kennelijk ook voor een WL is gebruikt. Klakkeloos dit artikelnummer bestellen gaat dus niet. Bovendien lijkt het ook al een ouder model (1981?). Voorlopig laat ik ´m dan maar zitten. De trein is compleet voor zover mogelijk. Misschien vul ik 'm nog aan met een Plan D RD. Dan hebben de Preisertjes iig wat te eten onderweg, maar authentiek is anders.

@dirkjan: Hartelijk dank voor je hulp!


Voor de volledigheid tot slot nog even de "complete" trein met de artikelnummers erbij. Helaas kan ik de openingspost niet meer aanpassen, en de titel ook niet.

1971 zomer D237 Nord West Express Hoek van Holland (V19.32u) - Hengelo (daar werd met het Amsterdamse deel gecombineerd en dan verder naar Puttgarden / Kopenhagen)

loc + Bm (DB, 25/26.6-22/23.8.) + WL (CIWL, fac.) + WL (CIWL) + B (Plan N of DB) + AB (DB) + ABm (DB) + Stalen D + B (Plan D of DB) + WR (CIWL)


Bm - Roco 45863 (Büm232 - kan Büm234 ook, bijv. Roco 45795?)
2x WL - LS Models set 99101 (WL STU en WL Y)
B Plan N - Heris 12211-1 of 12211-2
2x ABüm223 - Roco 45861 (bedrijfsno 51 80 31-40 174-9) en een artikelnummerloze (bedrijfsno 51 80 31-43 032-6)
Stalen D - Artitec 20.246.06
B Plan D - Roco 44243 of 44244
WR - (NOG) NIET UITGEBRACHT

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #7 Gepost op: 02 September 2015, 09:42:21 »
Zeker een net treintje. Je tweede ABüm komt uit de set 64055 (Beograd Express). De Büm 234 past er wel in, alleen moet je wel erop letten, dat het een variant met vaste traptreden is, de klaptreden kwamen pas na 1971.

dirkjan

1200blauw

  • Online Online
  • Berichten: 2969
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #8 Gepost op: 02 September 2015, 21:52:12 »
Dank je voor de aanvullende info. Ik zal mijn Büm234 eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Ik heb een plaatje gemaakt van de trein ter illustratie, met Märklin 1203 als tractie, helaas dus zonder WR.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Nord West Express 1971 - welke WR en WL?
« Reactie #9 Gepost op: 30 October 2015, 13:05:52 »
Erg mooi inderdaad (y)
Ik vraag me af welke Artitec Stalen D ik precies zou moeten hebben voor internationale treinen 1968 - begin jaren '70. Volgens seinarm.nl werden sinds 1968 alle opschriften in het midden van het rijtuig geplaatst, Artitec levert echter ook Stalen D's waar de UIC-balk helemaal links zit en alleen het "computer-"nummer in het midden staat, bijvoorbeeld ar.nr 20.046, door 1200blauw gekozen. Niet genoemd op seinarm... Is dat een latere of eerdere variant?  Binnenlands verkeer of juist internationaal? Alvast bedankt!
 (of moet hiervoor een apart draadje gestart worden??)
« Laatst bewerkt op: 30 October 2015, 13:08:23 door clickmaniac »