Zo ziet 't er nu dus uit.De koppeling van de andere kant even los ernaast gelegd. Je gaat vermoeden dat er wel zo'n inklikding bestaat met een NEM-schacht eraan (al rijd je dan misschien niet buffer-aan-buffer?).Sterker nog, op zoek naar info over die geheimzinnige Chinese copieën (??) van het merk Altaya kwam ik op deze pagina, waar de onderdelen die ik zoek lijken te staan (onder het midden); en lijkt er zelfs buffer-aan-buffer mee gereden te worden. Helaas kan ik het Frans niet helemaal volgen -- waarnaar verwijst 'boucle' ('gesp' )?http://dud.train.pagesperso-orange.fr/dud/materiel/altaya/oe.htm
Dit is geen kortkoppeling. Het is ingekorte koppelingshouder. Il suffit de couper la boucle = Gewoon de koppelingshouder afsnijden. (met de Franse slag???)Als je alleen maar rechtuit rijd is dit de oplossing. En anders gewoon een kortkoppel mechaniek aanbrengen.
En (teleurstelling alom) alle modellen van Fleche d'Or rijtuigen met nummers 4001-4015 (O.a. RivaRossi, maar ook Elettren en Fulgurex in spoor 0 en J&M in spoor 1) zijn dus verkeerd kwa raamindeling.GroetFred
Er was ooit zo'n mooi informatiedocument op internet met foto' s en gegevens over de inzet van Pullmanrijtuigen in Nederland, volgens mij was dat onder deze link:http://www.spoorinfo.nl/ciwl/pullmansinholland.htmmaar daar zit nu iets heel anders onder. Heeft iemand toevallig dat document opgeslagen? Of is de auteur soms hier ook actief?