Syntus gaat de Flirt 3 inzetten tussen Kampen -Zwolle - Enschede
Zouden ze wel directe treinen Kampen-Enschede inzetten? Of worden het (net als nu) twee aparte treinen?Bij een rechtstreekse trein moet je in Zwolle het hele emplacement oversteken, en heb je twee perronsporen nodig (uit beide richting net voor de knoop om .11 en .41 aankomst, en om .19 en .49 vertrek. Het levert niets extra's op, er is evenveel materieel nodig, en veel doorgaande reizigers zullen er toch niet zijn.Verder vraag ik me af of er nog snellere treinen tussendoor komen naast de huidige halfuurdienst?Wim K
Het begon al met een smerig station.
Schoonmaak, onderhoud en veiligheid zijn hierbij belangrijke thema's, net als de optimale balans tussen de looproutes, service en voorzieningen rond en op het station.
De trein was overvol, ik heb een trein later genomen want ik weiger om voor 10,60 euro plus 1 euro voor het kaartje een uur lang als haringen in een ton vervoert te worden. In de volgende trein had ik wel een zit plaats (had mij een strategische plek op het perron uitgezocht) maar ook deze trein was in mum van tijd overvol. Schijn vaker op zaterdag voor te komen rond sluitingstijd.
Ik zou zeggen hang er een extra wagen aan op drukke tijden maar bij de NS gaat winst blijkbaar voor de klant.
blauwe kleuren zijn volgens mij de kleuren van Overijssel.
NS begint heel voorzichtig alles kwijt te raken nog even en NS alle kwijt.
Dus de NS heeft straks geen enkel dieseltraject meer... ze worden wel klein nu dit zo door gaat.
En dat veranderd als Syntus er rijdt ?Stations vallen onder beheer van NS Stations. Die moeten er voor zorgen voor o.a. onderhoud aan de stations. Citaat van hun site
Syntus kan er misschien als (toekomstige) gebruiker iets van zeggen maar er zelf niets aan veranderen.Je kan je ook afvragen, waarom komt het station (en de trein) zo smerig. Daar is maar een antwoord op: de reiziger. Diezelfde die klaagt maar het ook zelf veroorzaakt
Tsja, klinkt niet geheel onlogisch dat als de winkels sluiten mensen weer naar huis gaan en de treinen dus drukker zijn. had je zelf kunnen bedenken En die 1 euro extra is ook een eigen keuze. Je kan ook een chipkaart aanschaffen. Hoef je die euro niet te betalen Lekker kort door de bocht reactie. Allereerst rijden wagens op de weg. Bij de spoorwegen hebben ze het over rijtuigen.En even er extra aanhangen klinkt lekker simplistisch. Is wel even iets anders dan een aanhangertje achter je auto hangen als je iets teveel spullen hebt. Achter de materieelinzet zit een hele planning/logistiek.Wie zegt dat het een structureel "probleem" is. Kan toevallig een keer druk geweest zijn. En misschien is het toevallig alleen dat stuk even druk en op het verdere traject niet. Dan is het een afweging of je een (grotendeels) te lange trein inzet of een stukje ongemak op een deel van het traject.Uiteraard niet leuk als je nu net toevallig dat deel treft.