. En is het systeem compleet met het losse haakje aan het uiteinde van de laatste unit? Die zorgt ervoor dat je een sluitend circuit krijgt.
Zie ik op die foto met het spoeltje nu ook 2 van die beruchte Fleischmann diodes ? Ik meen ze te herkennen van m'n BR103 (H0) print waar ze gebruikt worden voor de verlichting.Nu zijn die op mijn print nog prima maar heb ooit eens opgevangen dat ze wel stuk willen dus even door meten kan geen kwaad.
Er zit, voor zover ik het kan zien, geen diodes aldaar.
Koop in ieder geval professionele relais en reedrelais die een relatief hoge schakelstroom van zo'n 50V kunnen verwerken
Rob, volgens mij beschrijf je nu het Fleischmann bloksysteem. Dat is toch gewoon gebaseerd op bistabiele relais die door de treinen worden omgezet?
En wat bedoel je hiermee:Een stroom van 50V, wat is dat?
Op de mijne staat dat ze geschikt zijn om zelfs een voltage van 100V te doorstaan zonder door te branden of te verschroeien vanwege een eventuele vonkwerking tussen de lamellen. Kijk, op een modelspoorbaan hoor je eigenlijk ook over ampères te praten, maar met die lage voltages is dat niet zó relevant.