Voor het plannen van personeel en materieel gebruikt de NS al 22 jaar software van dezelfde leverancier. Nooit werd de software-oplossing aanbesteed, waarmee het spoorbedrijf de aanbestedingsregels aan zijn laars lapt.
Daarnaast: als iets goed werkt, kan het ook zo zijn dat iets anders nog veel beter werkt.
De prijs van het treinkaartje is toch echt gerelateerd aan dit soort kosten..
En los van het geld. Wie zegt dat het nu goed werkt? Dat lees ik namelijk nergens.
Alleen met overheidsgelden gefinancierde bedrijven zijn aan deze aanbestedingsregels gebonden
Het gebeurt volgens mij weinig dat materieel of personeel niet op de juiste plaats is voor het uitvoeren van de dienst. Maar ik laat me graag corrigeren!
Dat kan, maar denk je dat daar niet naar gekeken wordt? Of dat onderzoek naar gedaan wordt of andere pakketten niet beter werken? Dat kan ik me niet voorstellen. Elk bedrijf neemt zijn bedrijfsprocessen onder de loep om te kijken of er verbeteringen te behalen zijn.
Bron: NU.NL:Kan iemand me uitleggen waarom hier 22 jaar later over gezeurd wordt. In het belang van de reiziger???Gr, Bert
Kan iemand me uitleggen waarom hier 22 jaar later over gezeurd wordt. In het belang van de reiziger???
En los van het geld. Wie zegt dat het nu goed werkt? Dat lees ik namelijk nergens.Daarnaast: als iets goed werkt, kan het ook zo zijn dat iets anders nog veel beter werkt.
Oh, wacht nog een. Waarom worden dit Portugese bedrijf hierover geen vragen gesteld? Het had toch ook op de hoogte moeten zijn van deze regels?
Volgens de NS hoefde er ook niet te worden aanbesteed, omdat de Nederlandse regelgeving nog niet van kracht zou zijn toen het contract in juli 1993 werd gesloten. Uit onderzoek blijkt echter dat de Nederlandse regelgeving in april 1993 is gepubliceerd en een maand voor het contract werd gesloten al van kracht was.