Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:53:17
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 20:28:39
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:19:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
  

Auteur Topic: Nieuwe brug over A1  (gelezen 14527 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Nieuwe brug over A1
« Gepost op: 16 May 2015, 09:27:11 »
Bijgaand twee kort filmpjes over de bouw van de nieuwe spoorbrug over de snelweg A1.

Als je er naast staat voel je heel klein, op dit moment zijn de rechter boogdelen al geplaatst.

klik

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #1 Gepost op: 16 May 2015, 17:12:10 »
Ik volg de bouw activiteiten al een tijdje als inwoner van Almere, zelfs mijn zoon loopt door het beeld in een van de filmpjes :)

gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #2 Gepost op: 16 May 2015, 17:16:18 »
Hi Hans

Ik woon ook in Almere en werk in Naarden, in mijn lunchpauze wil ik hier wel eens langsrijden en het is echt gigantisch.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #3 Gepost op: 17 May 2015, 08:00:30 »

Er word in het filmpje gezegd dat deze nieuwe spoorbrug een afstand gaat overbruggen van 255 en daarmee de langste spoorbrug zonder steunpunten.

Hoe lang is de Dintelhaven spoorbrug op de Rotterdamse Havenlijn eigenlijk dan?
Hier staat 270 meter http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dintelhavenbrug
En hier ook http://db.bruggenstichting.nl/BruggenDB/nbs.asp?id=300&mode=ShowRecord
Dan is die nieuwe spoorbrug toch niet de langste spoorbrug lijkt me?
Of vergelijk ik nu twee verschillende constructies?
« Laatst bewerkt op: 17 May 2015, 08:29:59 door Jamie »

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
    • Dwangrail.nl
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #4 Gepost op: 17 May 2015, 08:25:25 »
Bij de Dintelhaven spoorbrug zitten ook nog twee aanbruggen over de wegen bij.
De boog daar is alleen maar over het water, hier is de boog 255 meter.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #5 Gepost op: 17 May 2015, 08:36:42 »
Oei bij de Dintelhavenbrug is dat 170 meter.
Nou dan is mijn vraag beantwoord  (y)
Dankjewel Arjen.
Jeetje flinke brug  :-[

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #6 Gepost op: 02 May 2016, 23:10:50 »
« Laatst bewerkt op: 02 May 2016, 23:15:20 door tuurtje »
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

KJB

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #7 Gepost op: 02 May 2016, 23:47:57 »
Mooi wark! Aantal keren langsgereden, toch wel imposant.

Brouwersbaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #8 Gepost op: 11 May 2016, 09:58:27 »
Timelapse van het plaatsen:
https://youtu.be/7L32wC2qNAY

Rien
« Laatst bewerkt op: 11 May 2016, 10:00:58 door Brouwersbaan »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26998
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #9 Gepost op: 11 May 2016, 10:18:22 »
Leuk filmpje. In de herhaling gaat het een stuk sneller. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #10 Gepost op: 11 May 2016, 10:26:34 »
Gisteren voor het eerst onderdoor gereden en eigenlijk vind ik het ding te dominant en overbodig groot.
Waarom is er eigenlijk gekozen voor één overspanning? Noodzakelijk is dat niet bij het overbruggen van een autoweg. Prestige?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26998
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #11 Gepost op: 11 May 2016, 10:32:51 »
Als je kiest voor kortere overspanningen  dan heb je ergens een tussenpijler. En die bepaalt waar de middenberm moet komen. Bij een enkele overspanning is er meer vrijheid om rijbanen te verleggen. Dit is geen officiële uitleg, maar mijn filosofie over de reden waarom ze het zo hebben gedaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22710
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #12 Gepost op: 11 May 2016, 11:06:50 »
Dat snap ik wel Klaas. Maar de hele infrastructuur is daar aangepast, inclusief de A1. Die paar meter voor een pijler of desnoods pijlers maakt dan ook niet meer uit, zou je zeggen. Ik kan ook nergens in de berichtgeving of in de persberichten een reden vinden voor die ene overspanning.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Brouwersbaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #13 Gepost op: 11 May 2016, 11:09:28 »
Er zijn inderdaad legio verklaringen te verzinnen:
- Ruimtelijke inpassing
- Weg geometrie
- Ontwerp van de architect(en)
- Bouwfaseringen
- Etc, etc.

Constructief levert dit soort overspanningen vaak wel extra uitdagingen op.

Rien

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: Nieuwe brug over A1
« Reactie #14 Gepost op: 11 May 2016, 11:32:24 »
Ik rij dagelijks heen en terug  almere/Zeewolde amsterdam
1e
de overspanning is de langste die zo getransporteerd / geplaatst is
2e
om de A1 van meer rijbanen te voorzien ,moet deze ook breder worden
daardoor was er geen ruimte
of voor rijbaan(en)
Of er was geen plaats voor pijlers
Als je alles bekijkt van de aan en afvoer A1 -A6 dan zie je ook hoeveel daar aangelegd (is)wordt