Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Cc72000
Vandaag
om 20:48:54
C12c rijtuig
door
spoorzeven
Vandaag
om 20:39:21
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:25:38
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits
door
Pauldg
Vandaag
om 19:41:05
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
verst107
Vandaag
om 19:19:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:11:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:05:14
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:05:11
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 18:40:14
Show je werkplek
door
Sven
Vandaag
om 18:38:09
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013
door
prutser
Vandaag
om 18:16:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:33:41
Een leuke vrachtwagen
door
barry1972
Vandaag
om 17:27:36
Modelbaan Beltheim.
door
Paul1969
Vandaag
om 17:01:07
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Camickaeze
Vandaag
om 16:32:55
NS-1000 in spoor-1
door
Edwin2121992
Vandaag
om 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
Vandaag
om 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:47:37
Tsjechische Sikken
door
maartenvdb
Vandaag
om 15:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E
door
klusser
Vandaag
om 15:07:35
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 14:39:38
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 13:59:16
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 13:54:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:40:07
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Dennis.
Vandaag
om 13:34:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 11:34:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC (gelezen 5657 keer)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #15 Gepost op:
04 May 2015, 22:38:31 »
Heb hier toevallig zo'n mormel open liggen, deze is wel heel ver gedemonteerd maar dan zie je mooi hoe de bedrading origineel hoort te zitten.
DSC_0122
by
Floris Dilz
, on Flickr
DSC_0121
by
Floris Dilz
, on Flickr
De bedrading is dus vrij eenvoudig, twee draadjes...
- Er loopt een rode draad vanaf de voorste stroomafnemer (zie soldeerklont in stroomafnemer op het onderaanzicht) naar een soldeerpunt op een strook printplaat die van voor naar achter door het frame loopt.
- Er loopt een zwarte draad van hetzelfde soldeerpunt aan de strook printplaat als waar de rode draad vast zit (hier niet te zien, de draad loopt aan de andere kant van het frame in een speciaal gootje) naar de printplaat onder de motor, achterop.
Das alles.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Falcon10
Offline
Berichten: 2702
Wel Belg, niet gek !
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #16 Gepost op:
05 May 2015, 20:28:55 »
Heb em zonet even opengemaakt :
Ik zie aan 4 wielen aan 1 kant een soort stroomafnemer aan de binnenkant van de velgen ( heb er 1 in groen omcirckeld ).
Maar geen idee hoe het verder gaat echt veel print zie ik niet eerlijk gezegd.
Mag ik daaruit nog steeds concluderen dat het een omgebouwd model is dat makkelijk terug naar gelijkstroom te maken is ?
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #17 Gepost op:
05 May 2015, 21:13:54 »
ik denk dat het wel moet lukken ja. Zo te zien zit de extra print (of mechanische omschakelaar) in de ketel want daar gaan een paar draden heen die in mijn loc niet zitten.
Ik wil het volgende voorstellen:
In het frame zie je vooraan een rode raad, die komt ALS HET GOED IS vanaf de voorste stroomafnemer (check even of ie echt daaraan vast zit en niet aan de sleper!), gaat wat naar rechts en verdwijnt vervolgens ergens. Zit denk ik onder de plastic onderdelen tegen het frame geklemd. Peuter die draad los, verleng m eventueel en trek m door naar het soldeerpunt waar nu de rode draad uit de ketel naartoe gaat (in blauw getekend waar ie heen moet) en bak m daar vast. Kijk maar naar de foto van mijn loc, daar zit die draad zo.
Dan de draad die ik hier paars heb aangegeven. Dat is bij mijn loc een zwarte draad (maar dat is niet goed zichtbaar qua tekenwerk, vandaar paars) en die loopt van voorgenoemd soldeerpunt naar de printplaat onder de motor. Op de foto van mijn loc zie je waar die draad op de printplaat uitkomt. Kijk of die draad er zit en zo nee, leg die aan. Hier zie je waar die draad hoort, in een gootje aan de zijkant van het frame (kan dus op jouw foto niet zien of die draad er zit of niet...)
http://up.picr.de/7734606jht.jpg
De twee draden richting ketel kunnen weg. Ik vermoed dat de zwarte aan de sleper zit....
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #18 Gepost op:
10 May 2015, 13:57:19 »
Und, is het nog wat geworden met dat kreng?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC