Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 17:05:07
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:51:22
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:40:52
US diorama in H0
door
Prutsert
Vandaag
om 16:36:20
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
TonM
Vandaag
om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
edwin1974
Vandaag
om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Rene de Haan
Vandaag
om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
Vandaag
om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
VulcanRaven
Vandaag
om 10:31:56
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Jeroen Water
Vandaag
om 07:52:24
Show je werkplek
door
Eric B
Vandaag
om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen.
door
FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel
door
Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's
door
R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC (gelezen 5520 keer)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #15 Gepost op:
04 May 2015, 22:38:31 »
Heb hier toevallig zo'n mormel open liggen, deze is wel heel ver gedemonteerd maar dan zie je mooi hoe de bedrading origineel hoort te zitten.
DSC_0122
by
Floris Dilz
, on Flickr
DSC_0121
by
Floris Dilz
, on Flickr
De bedrading is dus vrij eenvoudig, twee draadjes...
- Er loopt een rode draad vanaf de voorste stroomafnemer (zie soldeerklont in stroomafnemer op het onderaanzicht) naar een soldeerpunt op een strook printplaat die van voor naar achter door het frame loopt.
- Er loopt een zwarte draad van hetzelfde soldeerpunt aan de strook printplaat als waar de rode draad vast zit (hier niet te zien, de draad loopt aan de andere kant van het frame in een speciaal gootje) naar de printplaat onder de motor, achterop.
Das alles.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Falcon10
Offline
Berichten: 2698
Wel Belg, niet gek !
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #16 Gepost op:
05 May 2015, 20:28:55 »
Heb em zonet even opengemaakt :
Ik zie aan 4 wielen aan 1 kant een soort stroomafnemer aan de binnenkant van de velgen ( heb er 1 in groen omcirckeld ).
Maar geen idee hoe het verder gaat echt veel print zie ik niet eerlijk gezegd.
Mag ik daaruit nog steeds concluderen dat het een omgebouwd model is dat makkelijk terug naar gelijkstroom te maken is ?
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #17 Gepost op:
05 May 2015, 21:13:54 »
ik denk dat het wel moet lukken ja. Zo te zien zit de extra print (of mechanische omschakelaar) in de ketel want daar gaan een paar draden heen die in mijn loc niet zitten.
Ik wil het volgende voorstellen:
In het frame zie je vooraan een rode raad, die komt ALS HET GOED IS vanaf de voorste stroomafnemer (check even of ie echt daaraan vast zit en niet aan de sleper!), gaat wat naar rechts en verdwijnt vervolgens ergens. Zit denk ik onder de plastic onderdelen tegen het frame geklemd. Peuter die draad los, verleng m eventueel en trek m door naar het soldeerpunt waar nu de rode draad uit de ketel naartoe gaat (in blauw getekend waar ie heen moet) en bak m daar vast. Kijk maar naar de foto van mijn loc, daar zit die draad zo.
Dan de draad die ik hier paars heb aangegeven. Dat is bij mijn loc een zwarte draad (maar dat is niet goed zichtbaar qua tekenwerk, vandaar paars) en die loopt van voorgenoemd soldeerpunt naar de printplaat onder de motor. Op de foto van mijn loc zie je waar die draad op de printplaat uitkomt. Kijk of die draad er zit en zo nee, leg die aan. Hier zie je waar die draad hoort, in een gootje aan de zijkant van het frame (kan dus op jouw foto niet zien of die draad er zit of niet...)
http://up.picr.de/7734606jht.jpg
De twee draden richting ketel kunnen weg. Ik vermoed dat de zwarte aan de sleper zit....
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC
«
Reactie #18 Gepost op:
10 May 2015, 13:57:19 »
Und, is het nog wat geworden met dat kreng?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Liliput BR95 (9500) blijkt AC te zijn ipv DC