Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 11:36:57
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 11:29:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:22:04
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:12:00
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door 2412
Vandaag om 11:00:42
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door william_2
Vandaag om 10:06:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 10:01:49
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
Vandaag om 09:41:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 09:35:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:28:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Raadplaatje door Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 August 2025, 20:15:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
  

Auteur Topic: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant  (gelezen 9641 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #15 Gepost op: 29 April 2015, 19:15:42 »
Hoe halen jullie je dergelijke complottheorieën toch in 's hemelsnaam in je hoofd?
Dat is toch echt de grootste flauwekul die er bestaat.
Sorry hoor, maar het rommelt al jaren in aanbestedingsland: ga alleen al eens kijken hoeveel bus-vervoer aanbestedingen van de laatste 8 jaar een gang naar de rechter veroorzaakten omdat een van de partijen het met zus of zo niet eens was.

Ook EBS, busvervoerder in Waterland heeft zoiets geflikt: ze hebben bewust heel laag ingeschreven. Ik vermoed dat ze wisten dat ze op die manier de enige inschrijver zouden zijn en dus zouden winnen. Dat is dan ook gebeurd. Echter zijn ze wel na 2 jaar met hangende pootjes bij de opdrachtgever gekomen. Het was allemaal zo duur en dat hadden ze allemaal niet aan zien komen en als er echt niets gebeurde (lees: meer geld) dan stond de Waterlandse reiziger een enorme verslechtering van de dienstverlening te wachten.

Zo gezegd zo gedaan, de spelregels waar ze in beginne mee akkoord zijn gegaan, werden dus aangepast. Dat is belachelijk, maar het is wel gebeurd. Dan kan je dit complotdenken noemen, maar dat is, gezien de gang van zaken bij vele andere aanbestedingen, wel redelijk logisch.

Dat er in dit geval een rapport is waar precies in staat wat er is gebeurd, werpt natuurlijk een ander licht op de zaak.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #16 Gepost op: 29 April 2015, 19:25:26 »
Ach ja, elke aanbesteding komt zo'n beetje voor de rechter.
Kijk maar naar de laatste aanbesteding voor de nieuwe sprinters voor NS.
Standaard zijn de (gepasseerde) concurrenten/verliezers het er niet mee eens en stappen naar de rechter.
Gr.
Eric

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #17 Gepost op: 29 April 2015, 19:55:42 »
Sorry hoor, maar het rommelt al jaren in aanbestedingsland: ga alleen al eens kijken hoeveel bus-vervoer aanbestedingen van de laatste 8 jaar een gang naar de rechter veroorzaakten omdat een van de partijen het met zus of zo niet eens was.
Op zich niet zo vreemd. Het gaat om grote belangen en veel geld. Dan wil je dat de aanbesteding serieus en volgens de regels wordt uitgevoerd. Je wil niet de aanbesteding verliezen omdat een ambtenaar toevallig een slecht weekend heeft gehad em daarom wil je die scherp houden. Helaas kan dat alleen via de rechter..
No dress rehearsel, this is our life.


renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #19 Gepost op: 29 April 2015, 21:42:05 »
Het is geen complot theorie, alhoewel een beetje.

 In de techniek ( en andere bedrijfstakken denk ik ook) worden projecten zogenaamd getenderd, ofwel een ander woord voor aanbesteed. Nou ben ik maar gewoon een monteur maar hoe vaak ik al heb meegemaakt dat nadat er een gunning is geweest er onder een gunning uit geprobeerd wordt te komen door "fouten"toe te geven ( dingen niet meegenomen zodat je niet aan de eisen voldoet bijvoorbeeld) wil je niet weten ( zo hebben we voor x-jaar het onderhoud en zo ineens niet meer). Dit heeft mij altijd al verbaasd. Waarom zou je zoiets bewust doen? Als je zo graag iets wilt hebben en je hebt het gekregen geef je fouten toch niet toe? Zeker dit zoals ik het begrijp. Als ns niets had gezegd was dit nooit uitgekomen waarschijnlijk. En anders was het al "te laat"geweest.
Of zitten er bij elk bedrijf zowat dik betaalde personen die werkelijk niets in 1 keer goed kunnen doen, maar dat is wel erg off-topic.
Maar goed, ben maar een simpele onderhoudsmonteur die dit allemaal niet begrijpt, maar werktechnisch wel afhankelijk van is.

Dus ik baseerde  op bovenstaande voorbeeld dat ze de gunning misschien niet wilde hebben, zeker omdat direct een uitsluiting door NS geaccepteerd zou worden. Maar dat is gewoon een gevoel, niet gebaseerd op wat voor informatie dan ook, vandaar ook de vraagteken aan het einde.

Groet René


Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #20 Gepost op: 29 April 2015, 23:08:20 »
Er is echter wel een punt.
De heer de Beer heb ik leren kennen als een zeer integer man.
Daarom gooi ik dus een hele container zout over deze beschuldigingen.


Jos.
Wat zei je Jos?

http://www.limburger.nl/article/20150429/REGIONIEUWS01/150429605/1056

En dat werd ook al duidelijk in het door NS interne onderzoek;
http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/over-ns/nieuwscentrum%5B4%5D/persbericht/rapport-van-bevindingen.pdf

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #21 Gepost op: 30 April 2015, 09:05:33 »
Wat zei je Jos?

De heer de Beer heb ik leren kennen als een zeer integer man.

Maar dat moet je zien vanuit een Limburgs referentiekader. ;D
« Laatst bewerkt op: 30 April 2015, 09:08:44 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #22 Gepost op: 30 April 2015, 10:27:45 »
In het Kader van  "Veolia heeft straks geen plek meer voor me, ik heb de kennis en heb werk nodig", krijg je zulke bokkesprongen. Want voor chf's zijn de overgangen goed afgedicht en voor een handjevol indirecten ook, maar voor vele indirecten totaal. Die zijn vooral speelbal. Soms zelfs nog tot enige weken voor de overgang van een concessie. Syntus kreeg zelfs na aanvang concessie Veluwe toch nog 7 indirecten afgeschoven door Veolia. Allemaal uit Breda. Syntus heeft voor hen toen een dependance in Breda geopend. René de Beer's zus zit daar ook bij en werkt nog steeds bij Syntus. Een kennis van mij is hun zwager. Zal eens horen hoe en wat .....

Mvg, Michel
« Laatst bewerkt op: 30 April 2015, 16:45:38 door Michel van den Hof »

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6339
  • ***
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #23 Gepost op: 30 April 2015, 10:55:33 »
@Michel: zullen ze blij zijn dat je dat hier zegt, of wil je klokkenluider worden zonder baan ;D 8).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #24 Gepost op: 30 April 2015, 11:32:52 »
Alleen er is een verschil tussen:
Limburg sluit Abellio uit & Limburg zoekt uit of Abellio uitgesloten kan worden.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #25 Gepost op: 30 April 2015, 13:50:23 »
Ruud,

Ik zeg helemaal niets geheims.
Ik stip wel een gevoelig punt aan v.w.b. indirecten bij de concessie overgangen.
Wordt niemand vrolijk van.

Mvg, Michel
« Laatst bewerkt op: 30 April 2015, 13:52:21 door Michel van den Hof »

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6339
  • ***
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #26 Gepost op: 30 April 2015, 14:08:19 »
@Michel: dat mag zeker, maar dan liet ik dit
Citaat
(......)
even weg. Kan wel eens door de verkeerde gelezen worden 8).
« Laatst bewerkt op: 30 April 2015, 18:11:14 door Bert van Gelder. Reden: Aanpassing quote »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #27 Gepost op: 30 April 2015, 23:56:09 »
Of is dit een manier om van een concessie af te komen die je eigenlijk niet wilde, maar voor de goede verstandhouding wel hebt meegedaan, en helaas hebt gewonnen? Vooral omdat al meteen wordt aangegeven dat de gevolgen geaccepteerd zullen worden ( volgens teletekst gisteren).

Bestuurders zetten we binnen de firma wel weer ergens neer en niemand hoor je er meer over, en " goedkoop" van de concessie afgekomen.

Groet Rene

Citaat uit het bericht van NU.nl 'Op gecombineerde ov-concessies zoals in Limburg waarbij trein- en busvervoer in een pakket wordt aangeboden, zal de NS dan niet meer inschrijven. De NS won deze concessie door malversaties van Qbuzz bleek deze week.'

http://www.nu.nl/algemeen/4040859/ns-neemt-eigen-rol-in-regionaal-spoorvervoer-loep.html

Lijkt Rene er nog gelijk mee te hebben..  ::)

Mike



Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1152
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #28 Gepost op: 01 May 2015, 06:35:06 »
Jos is nog steeds bezig een container met zout te vullen?

Bas

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #29 Gepost op: 01 May 2015, 08:18:01 »
hieruit kreeg ik nog een heel ander beeld, maar goed, wellicht heel erg verouderd of onjuist... Maar het genoemde plan van veolia om de NS een reputatie van concurrentievervalsing aan te smeren lijkt in elk geval aardig gelukt.
http://www.volkskrant.nl/economie/het-verdriet-van-veolia~a3836337/