Ik heb ooit als trdl gesolliciteerd.
Wat Arjen bemoemt. ARI is leading, mits. En dan moet je goede redenen hebben.
Tijdens mijn uitleg moet een aannemer spoormetingen doen aan spoor 1 in Hvs na inschuiven tunneldelen. Op een geschikt momen greep de trdl in en blokkeerde aan beide zijdes van spoor 1 de wissels. Spoor 1 was dus een no-go voor ARI. Binnen de gestelde tijd was de aannemer klaar. Echter, wat de trdl ook probeerde op zijn scherm, spoor 1 bleef afgekruisd.
En toen zag je rap een file ontstaan vanaf Muiderpoort en allemaal bellende mcn'n.
Moet je de situatie onder stress zien te tackelen en tussendoor/tegelijkertijd talloze malen ook nog eens e.e.a. aan vragende/klagende mcn'n uitleggen. Stramien is in princiepe handen af van ARI.
Zelf heb ik in mijn helaas gestrande opleiding tot mcn (hobbyisten moesten het veld ruimen),
Maak a.u.b. failsafe systemen daar waar nodig!!!
Relatief geringe schade, zo te zien. Wat me aan het ongeval nog het meeste heeft verbaasd is dat de ketelwagen een lek heeft opgelopen, ondanks de lage snelheid en de lichte constructie van Plan V. Of zou dat koppeloog een gaatje geprikt hebben? Destijds in Goes in 1976 werd een ketelwagen volop achteropgereden door mat.'54. De eerste bak van de 786 (?) werd verwoest, maar de ketelwagen bleef heel (lees: lekte niet). Daar worden ze ook op gebouwd, vandaar mijn verbazing over dit lek.
Wat me aan het ongeval nog het meeste heeft verbaasd is dat de ketelwagen een lek heeft opgelopen, ondanks de lage snelheid en de lichte constructie van Plan V.
@ Arjen-V: kom eens gezellig een dagje op TWO, kun je je lol op