Afgelopen dagen de discussie hier op het forum wel gevolgd. Inderdaad is er een afzegging geweest van een deelnemer, maar deze heeft ipv zijn originele kleine inzending een drie keer grotere naar Utrecht gebracht. Verder waren er niet veel minder banen dan in 2014 maar gewoon 27 stuks waarvan vooraf duidelijk was dat ze zuiver toevallig voor het grootste deel een smalspoor thema hadden. Wel jammer dat daar commotie over is ontstaan waarvoor excuses,
Hallo allemaal,Afgelopen dagen de discussie hier op het forum wel gevolgd. Inderdaad is er een afzegging geweest van een deelnemer, maar deze heeft ipv zijn originele kleine inzending een drie keer grotere naar Utrecht gebracht. Verder waren er niet veel minder banen dan in 2014 maar gewoon 27 stuks waarvan vooraf duidelijk was dat ze zuiver toevallig voor het grootste deel een smalspoor thema hadden. Wel jammer dat daar commotie over is ontstaan waarvoor excuses, eigenlijk meer jammer vonden wij dat er klakkeloos onjuiste informatie in dit draadje werd gezet wat eerlijk gezegd voor ons wel wat ergerlijk was als je weet hoeveel werk er in een tentoonstelling als deze gaat zitten. Grotere rijbanen met een kwaliteit en bouwwijze die wij graag zien waren gewoon niet beschikbaar dit jaar. Voor iedereen die geweest is een hartelijk dank, jullie zijn het die ons bestaan als mooiste tentoonstelling van Nederland waarborgen en garanderen door jullie komst. Wij als organisatie kunnen dat alleen maar enorm waarderen en dat doen we ook.Samen op naar editie 8 op 11, 12 en 13 Maart 2016!!!Namen de organisatie Marty van Beek, Chris van Diesen, Hans Louvet, Jelle Rijnhout en het NSM,Ronald Halma.
Het bosbouw baantje in Roemenie vond ik wel erg origineel vanwege de modernere tijd icm stoomlocs. Ik heb al even gegoogled en heb al wel wat gevonden maar als iemand interessante links naar sites over het origineel of de baan weet dan graag ! Ook als iemand foto's heeft/weet zou ik erg geïnteresseerd zijn.
Er is geen commotie te bespeuren Ronald. Slechts de droge constatering en soms de mededeling dat een bezoeker het jammer vond. Dat is geen commotie hoor. Persoonlijk vind ik het helemaal Ontraxs. Een tentoonstelling waarbij de landschapsbouw en de presentatie nu eenmaal meer prioriteit hebben dan het rijdend element van de hobby. In die niche is Ontraxs wereldtop.
Hallo Ronald en anderen organisatie leden.Ik geloof ook niet dat je van commotie kan spreken maar je heb wel gelijk dat er veel opmerkingen over gemaakt zijn en dan denk ik waarom.