Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Pauldg
Vandaag
om 14:41:29
Station Roodeschool
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 14:24:44
Gewoon wat busfoto's
door
mass am see
Vandaag
om 14:19:56
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:14:55
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 14:13:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
mass am see
Vandaag
om 14:07:41
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:47:16
Al mijn goede ideeën...
door
RobGood
Vandaag
om 13:24:22
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:21:18
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
MartinRT
Vandaag
om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf
door
AlbertG
Vandaag
om 12:10:11
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
RBlok
Vandaag
om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:14:31
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 10:12:46
Cranicher Altbahn
door
Eric v C
Vandaag
om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn
door
Eric v C
Vandaag
om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
3dbuildr
Vandaag
om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
Vandaag
om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:33:32
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) (gelezen 795 keer)
Casmir
Offline
Berichten: 604
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Gepost op:
24 maart 2024, 21:52:16 »
Vooruitlopend op de door mobawereld al jaren aangekondigde BR 624/634 van Piko.
Hou ik het maar gewoon bij mijn Bemo treinstellen.
Ik zie wel potentie in de door dezelfde mobawereld vergruisde treinstellen.
Maar ergens hebben ze wel een beetje gelijk.
Om een goed rijdend visueel treinstel te presenteren, is er heel wat werk aan de winkel.
Eigenlijk is dit soort klussen weggelegd voor de wat meer ervaren modeltrein(ver)bouwers.
Maar dit is door de jaren al eerder gezegd , mede op dit forum
Juist dit soort treinen waar veel aan moet gebeuren is voor mij een heerlijke uitdaging.
Ik ga mijn bevindingen ondervinden aan dit treinstel door hem te gaan verbeteren zoals ik het graag wil hebben.
Wat zijn de dingen die ik ga uitvoeren.
1: 1 aandrijfas zonder slipband vervangen voor 1 met.
2: Van alle assen, dus inclusief middenwagen stroomafname.
3: Interieur gaat volledig op de schop.
4: Interieur verlichting.
5: Rijrichting afhankelijke cabine verlichting.
6: onvolledige onderkant volledig maken middels 3-prints.
7: Plaatsen van sounddecoder en functie decoder.
8: Zowel de motor als motorloze wagen voorzien van speaker.
Ik ben in bezit van 3 van deze treinstellen, te weten o/b br 624 een verkeersrode br 634 maar wil de ombouw beginnen met de in mijn ogen mooiste variant de mintling BR 624
Catalogusnummer 1620830 en tussenwagen 1622830
En nog een plaatje van het grote voorbeeld.
Bij de volgendeupdate ga ik aan de slag
«
Laatst bewerkt op: 25 maart 2024, 05:59:39 door Casmir
»
Gelogd
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 932
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #1 Gepost op:
24 maart 2024, 22:47:33 »
ik ben benieuwd en ga je volgen
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1086
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #2 Gepost op:
25 maart 2024, 09:44:32 »
Interessant, ga dit ook volgen.
Hier nog een bordeauxrode 624 liggen die ik nog om wil bouwen naar tijdperk IVa, dus met een frontdeur.
Gelogd
Casmir
Offline
Berichten: 604
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #3 Gepost op:
03 april 2024, 10:07:17 »
Ik begin met het interieur en de cabine.
Met name het interieur gaat volledig op de schop.
Even een interieur foto van het origineel.
Voordat ik altijd met zulke projecten begin, kijk ik eerst even rond op het wereldwijde web om te kijken of er al eerder mensen zich aan deze treinstellen hebben gewaagd.
Zo kwam ik oa op deze site.
http://www.ralf-bueker.de/BEMO_VT_624.htm
Hierbij laat de man zijn verbeteringen aan het stel zien, en dan met name de interieurs, maar ook andere verbeteringen.
Hij heeft hierbij wel de onvoltooide bodems in originele staat gelaten.
Dat is voor hem gunstig ivm wegwerken van de decoder.
Dat word voor mij een ander verhaal, maar dat komt later.
Bij de uiterst vriendelijke mensen van Bemo even wat onderdelen besteld voor de verbeteringen van de te doen treinstellen.
Waaronder dit extra interieur.
Nou wil ik de basis van deze interieur zeg maar de bodem behouden.
Dat houd dus in alle stoelen wegsnijden cq slijpen plus het wandje van de bageruimte, want daar komen extra soelen
Zowel van beide stuurwagens alsmede de tussenwagen.
Dat ziet er dan zo uit.
De gaten waar de stoelen hebben gezeten, daarover en niet daarin worden plastic 0,5 mm plaatjes gelijmd.
Ik ben mede door forumgenoot Ronald 69 eens gewezen op Ade interieur sets voor Silberlingen.
Dit zijn gangbare stoeltje voor veel DB nachverkehr rijtuigen zij het aangepast.
Hier zo'n stoeltje te zien op de vernieuwde bodemplaat.
De hoogte van het stoeltje inclusief 0,5 mm plaatje is net zo hoog als de originele weggesneden stoeltjes.
Deze stoeltjes gaan nog wel aangepakt worden zoals ze er een beetje uit komen te zien als op de foto
Maar dat doen we de volgende keer.
«
Laatst bewerkt op: 03 april 2024, 10:20:22 door Casmir
»
Gelogd
Casmir
Offline
Berichten: 604
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #4 Gepost op:
06 april 2024, 19:56:21 »
Nog even een plaatje van de drie interieurs zonder de stoeltjes en opgevuld net plaatjes
Ook het stuk ijzeren interieur wat boven de motor zit is ontdaan van stoelen.
Dit liet zich niet zomaar wegsnijden en heb het met een haakse slijpmachines moeten doen.
Het ziet er eigenlijk nog allemaal niet zo fraai uit.
Maar daar zie je dadelijk niks meer van terug.
Deze styreenplaatjes worden dadelijk tussen de stoelen gelijmd,die we eerst grijs hebben gespoten en daarna het gedeelte onder de hoofdkussen blauw geverfd.
Het uiteindelijke resultaat is dan dit.
De hoeken van de oortjes worden nog wel een beetje afgerond.
Het eersteklas gedeelte is ook wat simpel uitgevoerd
Deze hebben we een beetje opgeknapt door de stoelen oortjes te geven en de compartimenten te voorzien van bagagerekken van " Ade silberling 1e klasrijtuig".
Zo word het stuk origineel geleverd.
En zo ziet het eruit daarna
Zo ziet dan uiteindelijk de gehele 1e klas eruit
De cabines heb ik ook aangepakt.
De wanden van deze cabines zijn voorzien van ramen .
Aan de bestuurderszijde worden deze ramen bedekt door rolgordijnen.
Deze worden geïmiteerd met action tape
Daar deze uitvoering geen bagageruimte heeft moeten aan beide zijdes deze imitatie getoond worden.
Ook worden de cabines voorzien van cabineverlichting .
Ik wou niet dat de verlichting aan de wagenpark hebben want dan heb ik weer een extra stekkerverbinding nodig.
Ik heb een klein hoeksteuntje gemaakt en daar een ledje in gefrot.
De volgende keer maak ik de interieurs af .
Gelogd
Casmir
Offline
Berichten: 604
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #5 Gepost op:
24 april 2024, 19:46:10 »
Zo, de interieurs zijn af en weer teruggeplaatst in de trein.
Daar ik de interieurbodems hebt behouden zit nu alles solide en vast op hun plek.
Met dit als resultaat:
Zo wil ik graag hoe het er uit ziet
Nog even een plaatje hoe het was met de bagageafdeling die nu dus zijn vervangen door stoelen
Wat ook nog ontbrak bij het treinstel was een treinbestemmingsindicator.
Die hebben we ook maar gelijk even gemaakt.
Daar mijn baan zich hoofdzakelijk in Noord west Duitsland en Ruhrgebiet afspeelt.
Krijgt deze trein bestemming Münster.
Van hieruit reden deze stellen oa naar Warendorf , Bielenfeld , Oberhausen , Coesfeld en Gronau.
Een breed gebied dus.
En zo ziet het er dan uiteindelijk uit.
Tot de volgende update!
Gelogd
borotof
Offline
Berichten: 688
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #6 Gepost op:
24 april 2024, 20:56:45 »
"Van hieruit reden deze stellen oa naar Warendorf , Bielenfeld , Oberhausen , Coesfeld en Gronau."
En door naar Enschede, zodat ie ook prima op een Nederlandse baan kan.
Gelogd
Casmir
Offline
Berichten: 604
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #7 Gepost op:
24 april 2024, 21:38:08 »
Ik weet dat ze inderdaad ook buiten Groningen ook in Enschede kwamen maar dan in de 70er jaren
Maar vanaf wanneer reden de gemoderniseerde vanaf Enschede?
Gelogd
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1086
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #8 Gepost op:
24 april 2024, 22:17:21 »
Op Bahnbilder staat een foto van een 624 in Regionalbahnkleuren begin 2002 op station Glanerbrug. Dus dat zal al vanaf het begin zijn na reactivatie. Volgens Wikipedia reden de 624ers de trein naar Dortmund en de 643 de trein naar Münster.
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieseltriebwagen--95-80-~br-0-624--0-634-db-vt-23--24-/513/baureihe-624-in-glanerbrug-nl-als.html#google_vignette
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2917
Re: Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
«
Reactie #9 Gepost op:
24 april 2024, 22:37:28 »
Klopt
Sinds 2001 reden de Talenten vanuit Enschede naar Münster, de 624 naar Dortmund
Ik heb wel eens treinuitstapjes gemaakt over de grens in die tijd, cargo spotten in Ruhrgebiet en
dat soort hobbydingen...of naar Münster, de lokale modeltreinwinkels bezoeken...
Vond het wel ergens jammer dat ze buiten dienst gingen, prettig materiaal om in te reizen,
en de ramen konden nog open, altijd fijn als je vanuit de trein wil fotograferen.
«
Laatst bewerkt op: 24 april 2024, 22:41:58 door T.Spat
»
Gelogd
********
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)